۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شکنندگان دیوار حق و باطل اهل نفاق هستند/ دولت با جدیت به تخلفات مربوط به حقوق‌های نجومی و غارت بیت‌المال رسیدگی کند
کد خبر: ۲۱۳۲۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۲ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

شکنندگان دیوار حق و باطل اهل نفاق هستند/ دولت با جدیت به تخلفات مربوط به حقوق‌های نجومی و غارت بیت‌المال رسیدگی کند

امام جمعه قزوین بیان کرد: از مکتب قرآن یاد می‌گیریم که اگر دیوار بین جبهه حق و باطل توسط کسانیکه ظاهرا در جبهه حق هستند، شکسته شود، شکنندگان این دیوار و اعتماد کنندگان به دشمن، اهل نفاق هستند.

شکنندگان دیوار حق و باطل اهل نفاق هستند/ دولت با جدیت به تخلفات مربوط به حقوق‌های نجومی و غارت بیت‌المال رسیدگی کند
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته نمازجمعه قزوین با تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا به ما آموختند که جبهه حق یکی است و جبهه باطل در مقابل جبهه حق قرار دارد.
وی افزود: در طول تاریخ همه پیامبران الهی و امامان در مقابل باطل ایستاده و مبارزه کردند، امام رضا(ع) نیز با ایستادگی در مقابل دشمنان نشان دادند که نباید به دشمنان اعتماد کرده و همچون دوست با آنها برخورد نمود و این یکی از درس‌های بزرگ مکتب رضوی است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان خدا کارشان نقض عهد و پیمان است و امروزه بیش از هر زمان دیگر به این فهم نیاز داریم؛ چراکه عده‌ای ممکن است باور نکنند دشمنان، قابل اعتماد نیستند و با اعتماد به آنها زیان‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری را بر جامعه تحمیل کنند.
وی ادامه داد: در جریان برجام و مذاکرت، اعتماد به دشمن لطمه‌های فراوانی به شخصیت‌ها و همچنین به اقتصاد، تکنولوژی و صنعت کشور وارد کرد و از مکتب امام رضا می‌آموزیم که دشمن قابل اعتماد نیست.

عزت را باید در میان مومنان و هماهنگی با رهبر خود جستجو کرد
این خطیب نمازجمعه در ادامه افزود: از مکتب قرآن یاد می‌گیریم که دیوار بین جبهه حق و باطل اگر توسط کسانیکه ظاهرا در جبهه حق هستند، شکسته شود، شکنندگان این دیوار و اعتماد کنندگان به دشمن، اهل نفاق هستند و از زمره منافقان به شمار می‌آیند.
وی با اشاره به آیات الهی ادامه داد: منافقان به دشمن اعتماد داشته و به آنها روی خوش نشان می‌دهند؛ در واقع این افراد به جای آنکه امید به عزت را در میان مومنان و هماهنگی با رهبر خود بجویند در میان تشکیلات دشمن، عزت خود را جستجو می‌کنند و این خیال باطلی است که در سر می‌پرورانند.
عابدینی با اشاره به مناسبت روز مقاومت اسلامی اضافه کرد: با پیروزی حزب الله در مقابل نیروهای صهیونیستی، نخستین میوه و محصول شجره طیبه انقلاب اسلامی بیرون از مرزها به ثمر نشست و د‌ل‌های اهل ایمان خوشحال شد.
وی تصریح کرد: نخستین محموله صدور انقلاب را در مقاومت 33 روزه لبنان مشاهده کردیم و در ادامه مقاومت در کشورهایی همچون غزه، فلسطین، یمن و بحرین اتفاق افتاد و یقین بدانیم که این مقاومت را شکستی نیست؛ بلکه هر روز محکم‌تر و گسترده‌تر شده و تا نابودی ظلم و جور ادامه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: سست‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوتی است و مصداق آن خانه‌های آمریکایی‌ها است که برای خود ساخته و ظلم و استکبار را به وجود آورده است و همچنین خانه‌ای که رژیم صهیونیستی با ظلم و جنایت برای خود تاسیس کرده در نهایت با مشت آهنین قهر الهی توسط بندگان قدرتمند خدا از بین رفته و صاحبان غاصب این خانه در دامی که خود گسترده‌اند، گرفتار می‌شوند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از مناسبت‌های این هفته بازگشت عزتمندانه آزادگان میهم سرافراز به میهن اسلامی است که مقاومت، بردباری و صبوری توسط این آزادگان در عالم زبانزد شد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: فرهنگ ایثار، شهادت، مجاهدت، حریت و آزادگی سرمایه‌هایی هستند که می‌توانیم به کمک آن مقاومت اسلامی را پیش برده و کشورهای اسلامی را در یک وحدت بین المللی را به یکدگیر پیوند دهیم.

صاحبان مسئولیت و موقعیت‌های اجتماعی خود را خادم مردم بدانند
وی با اشاره به مناسبت کودتای آمریکایی – انگلیسی در 28 مرداد سال 32 عنوان کرد: با توجه به تجربیات گذشته باید همواره هوشیار بوده و ناجوانمردی‌ و خیانت‌های کشورهای بیرونی و همدستان درونی آنها را فراموش نکنیم.
این خطیب نمازجمعه با اشاره به حقوق‌های غیرمتعارف ادامه داد: یکی از مباحثی که در کنار این موضوع مطرح می‌شود سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی است؛ به شکلی که عده‌ای از پست و مقام خود به نفع خود و اطرافیان استفاده کرده و این امانتی که بر عهده آنها واگذار شده در بین اطرافیان و خویشان خود تقسیم می‌کنند و به معنایی دیگر خیانت در امانت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: صاحبان مسئولیت و موقعیت‌های اجتماعی باید امین باشند و خود را خادم مردم بدانند و همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار بگیرد و در این مسیر بین دوستان و آشنایان خود با سایرین تفاوتی قائل نباشند.
عابدینی تصریح کرد: افرادي كه مي‌نویسند ما حرف‌هاي نامطمئن مي‌زنيم، خودشان مبتلا به این بيماری هستند و باید اين حرف‌هاي بی‌ربط كودكانه را رها کرده و برای حل ریشه‌ای مشکلات اقدام کنند که اگر اصلاح نکنند؛ بیشتر ضرر خواهند کرد.
امام جمعه قزوین در پایان گفت: انتظار داریم دولت محترم به شکل جدی و روشن به تخلفات فاحش مربوط به حقوق‌های نجومی و غارت بیت المال برخورد کند و متخلفان را به مجازات لازم برساند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان