۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین موج واکنش دانشجویی در محکومیت شکایت علیه تشکل‎های دانشگاه امام
کد خبر: ۲۱۲۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۱۵:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دانشجویان پیشتازتر از مسئولان؛

موج واکنش دانشجویی در محکومیت شکایت علیه تشکل‎های دانشگاه امام

تشکل‌های مختلف دانشجویی دانشگاه های کشور با محکوم کردن شکایت از تشکل های دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین خواستار ورود و پیگیری وزارت علوم به این موضوع شدند.

موج واکنش دانشجویی در محکومیت شکایت علیه تشکل‎های دانشگاه امام
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، به دنبل سریال دنباله دار شکایت از ۳ تشکل بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، موج اعتراضات دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور به راه افتاد.

آنچه در ذیل آمده گوشه ای از این واکنش‌ها است؛

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ارومیه: پرونده سازی های مسئولین دانشگاه ها علیه دانشجویان انقلابی تکراری ترین سناریوی دولت یازدهم در زمینه غیرسیاسی کردن دانشگاه ها بود!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ارومیه (دفتر تحکیم وحدت) با انتشار نامه ای خطاب به ریاست جمهور چنین آورد:
نظر به شکایت بی معنی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و همچنین فرماندار این شهر از دانشجویان انقلابی این دانشگاه به جرم بیان آزادنه و نقادانه عقاید خود و تشکل های دانشجویی مربوطه و احضار این دانشجویان به دادگاه، این موضوع را محکوم و حمایت صریح خود و سایرتشکل های دانشجویی جبهه انقلاب را از این دانشجویان الام می کنیم.

در ادامه این نامه خطاب به دکتر روحانی چنین آمده است: جناب آقای رئیس جمهور آیا اولین جمله نطقتان هنگام تنفیذ حکم ریاست چهارساله تان نزد امام مسلمین را یادتان هست؟ گفتید که پناه می برید به خدا از بستن دهان منتقدان!!! جمله خوب و پرمعنایی بود اما متاسفانه این وعده تان هم همانند خیلی از قول هایتان توخالی بود ودولت شما بدترین رفتارها را با منصف ترین منتقدان انجام داد!

همچنین از فضای امنیتی در دانشگاه ها انتقاد و عنوان شد: آقای روحانی قول دادید که فضای دانشگاه از حالت امنیتی خود خارج شود و وعده دانشگاه امن را به دانشگاهیان این مرز و بوم در مراسم روز دانشجو داده بودید، نمیدانم تعریف شما از دانشگاه امن چیست اما آنچه که در این سه سال از رفتار دولتمردان در محیط دانشگاه دیدیم چیزی جز ایجاد فضای رعب و وحشت میان دانشجویان نبود و پرونده سازی های مسئولین دانشگاه ها علیه دانشجویان انقلابی تکراری ترین سناریوی دولت شما در زمینه غیرسیاسی کردن دانشگاه ها بود متاسفانه!

در ادامه این بیانیه در خصوص تشکل های دانشجویی دانشگاه امام با بیان اینکه امروز برادران انقلابی ما در دانشگاه امام خمینی(ره) به جرم انتقاد از دولت به استناد آوردن علامت تعجب بعد از واژه دولت در بیانیه خود در دادگاه های نظام جمهوری اسلامی سرگردان و سردرگم شده اند افزود: بدون کوچکترین واکنشی نسبت به چنین اقدام زشت و غیرمنصفانه دولت شما سکوتی عجیب اختیار کرده اند و گویا مشغول ساماندهی ستادهای دانشجویی شما برای انتخابات یک سال آینده هستند تا بلکه بتوانند شانس باخته شما را برای ریاست دولت بعد بیشتر کنند که با مشاهده وضع موجود و روند فعلی این هدفشان نیز با شکست روبرو خواهد شد.

دفتر تحکیم وحدت مرکزی دانشجویان: تا به پایان رسیدن این غائله همراه و همگام دانشجویان دانشگاه امام هستیم


دفتر تحکیم در بیانیه ای با بیان اینکه در دولتی که شعار ۱۶ آذر آن «فضای امن، نه فضای امنیتی » بود، مسئولین و منصوبین رئیس جمهور فعالین دانشجویی را به جرم آزادی بیان به دادگاه می کشانند و توسط نهادهای مستقیم دولتی، برخورد امنیتی می‌کنند؟ آن هم با دلایلی مانند استفاده از علامت تعجب، چنین آورد: اتفاق اخیر، یادآور خاطرات مشترک برای تشکل های انقلابی درون دانشگاه هاست.

دفتر تحکیم وحدت می افزاید: توزیع بیانیه ای ۴ صفحه ای که در تحلیل مسائل منطقه است، حرکتی انقلابی بوده که شایسته تقدیر می باشد. مطلع هستید که مسئولین فرهنگی(!) دانشگاه، سعی در خاموش کردن فکر و حرکت انقلابی دانشجویان خود دارد؟ همچنین خطاب به وزیر علوم چنین آمده است: حالا که فضای دانشگاه ها به سمت ِ خفقان در دولت سازندگی می رود، چه کسی محکوم است؟! اکنون عدم آزادی بیان تا حدی است که سه تشکل دانشجویی به علت نوشتن بیانیه ای به مناسبت «چهلمین روز شهادت مدافعان حرم در خان طومان سوریه» به دادگاه فراخوانده شدند! به راستی چه کسی محکوم است؟!

در ادامه این بیانیه عنوان شد: ضمن ابراز همدردی با تشکل های دانشجویی مظلوم و انقلابی این دانشگاه، اعلام می داریم تا به پایان رسیدن این غائله همراه و همگام شما هستیم و ذره ای از حق مسلم و مشروع دانشجویان مبنی بر آزادی بیان کوتاه نخواهیم آمد.

انجمن اسلامی دانشجویان آزاد پرند: مسوولان را به سعه صدر، نقدپذیری و تعامل لازم در رفتار با دانشجویان دعوت می‌کنیم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرند عضو دفتر تحکیم وحدت در بیانیه ای با ابراز تاسف از محدودیت های صورت گرفته برای تشکل های دانشجویی و برخوردهای امنیتی با فعالین دانشجویی در دولتی که از شعارهای رایج آن ایجاد فضای نقد و آزادی بیان به خصوص برای فعالین دانشجویی بود توصیه کرد: مسوولین مربوطه را به سعه صدر، نقد پذیری و تعامل لازم در رفتار با دانشجویان حتی در صورت اشتباه آنها دعوت می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه ان‌شاالله مشکل فوق هرچه زودتر برطرف شود تاکید کرد: امیدواریم از دانشجویان آزرده دلجویی گردد و زین پس دیگر شاهد چنین برخوردهایی با دانشجویان منتقد نباشیم.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی: کمترین کار وزارت علوم برای فرونشاندن خشم جوانان انقلابی، برکناری و توبیخ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امام خمینی(ره) است

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیز با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از رفتار بعضی که نمی توانند از صریح ترین دستورات رهبری پیروی کنند و استقلال و منافع کشور را حفظ کنند اما خوب می توانند دهان دانشجو را ببندند تصریح شد: با خبر شدیم برادران انقلابی مان در تشکل های دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین، در راه جهاد روشنگری ، در راه عمل به دستور ولایت به دادگاه احضار شده اند. گویی دانشجو هر اتفاقی که در عرصه سیاسی کشور رخ می دهد را باید ببیند و دم بر نیاورد. گویی برخی می خواهند سربازان رهبری را از انجام وظایفشان منع کنند، زهی خیال باطل!

در ادامه این بیانیه عنوان شد: بعد از سه سال ژنو، وین ، لوزان و برجام و هر روز مذاکره با شیطان بزرگ، هر روز وعده ی اصلاح وضعیت ، هر روز خدشه دار کردن عزت ملی ، هر روز ما نمیتوانیم، امروز به جای عمل به وعده هایشان، به جای عذرخواهی و جبران مافات، جلوی روشنگری را میگیرند با این خیال که بتوانند افکار را از این کارنامه خالی منحرف کنند. اما این جوانان برومند و انفلابی نه تنها از چنین برخورد هایی دلسرد نمی شوند بلکه به درستی راه خود ایمان میاورند و در این راه ثابت قدم تر می شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شد: قطعا ادامه این وضع در سال منتهی به انتخابات برای دولتی که همواره ژست آزادی بیان منتقدین داشته (و در این سه سال چه نیکو به آن عمل کرده!) به صلاح نیست پس لکه سیاه دیگری به کارنامه خود نیفزایید.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی خطاب به وزارت علوم تاکید کردند: کمترین کاری که میتوانید به منظور فرونشاندن خشم جوانان انقلابی انجام دهید بر کناری و توبیخ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امام خمینی(ره) است که جایگاه و مسئولیت خود را نشناخته و این گونه با سه تشکل مومن در یک دانشگاه! برخورد می کند. در غیر اینصورت بار دیگر به چشم خود خواهیم دید که دولت در ادعای “فضای امن نه امنیتی” خود صادق نیست.

دانشجویان علوم پزشکی همدان: با این فشارها نخواهند توانست ما را از اهدافمان دور کنند

دانشجویان علوم پزشکی همدان نیز اعلام کرد: همه بدانند که امید ما و هم سنگران ما در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به خدا و امام زمان (عج) و نایب بر حقشان امام خامنه ای است بر خلاف کدخداپرستان و دنیا دوستان.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: اعلام می کنیم در کنار عزیزانمان خواهیم ماند همگان بدانند با این فشارها نخواهند توانست ما را از اهدافمان دور کنند و ان شاالله نخواهیم گذاشت فرمایشات امام مان بر زمین بماند.
انتهای پیام/3009
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان