۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ضرورت تغيير کاربري خانه شهيدبابايي به فرهنگسرا
کد خبر: ۲۱۱۸۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تاکید کرد

ضرورت تغيير کاربري خانه شهيدبابايي به فرهنگسرا

فاطمه اشدری گفت: مديريت استان و مديريت شهري پيگيري لازم را به عمل آورند تا براي تعمير، مرمت، تجهيز و گسترش فضاي فرهنگسراي شهيد بابايي بهره برداري کنيم.

 ضرورت تغيير کاربري خانه شهيدبابايي به فرهنگسرا
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فاطمه اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين اظهار کرد: پس از گذشت دو سال از تملک خانه شهيد  سرلشگر خلبان عباس بابايي به عنوان فرهنگسراي خانه شهيد، از طرف شهرداري براي مرمت اقدامي صورت نگرفته است.
وی در ادامه افزود: ضرورت دارد شهرداري با استفاده از شرايط فعلي خانه شهيد، از اين مکان به عنوان فرهنگسرا، کتابخانه و موزه بهره برداري لازم را به عمل آورد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: مديريت استان و مديريت شهري پيگيري لازم را به عمل آورند تا از مساعدت‌هاي ارزنده دکتر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و همشهري دانشمند و فرهيخته قزويني، براي تعمير، مرمت، تجهيز و گسترش فضاي فرهنگسراي شهيد بابايي که وعده نيز دادند، بهره برداري کنيم.

اشدري ضمن گله مندي از شوراي فرهنگ عمومي به علت مسکوت گذاشتن طرح ارائه شده تصريح کرد: این طرح در بهار91 که به تأييد آيت الله باريک بين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه وقت و اعضاي حاضر قرار گرفته است، حتي در آن‌زمان دستور تشکيل کميته اي به اين منظور داده شده ولي حتي يک جلسه نيز تشکيل نشده است.

رئيس کميسيون فرهنگي  ادامه داد: طرح مصوب شوراي فرهنگ عمومي به دليل انتخاب قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي، اين مهم را متذکر ميکرد که اتوماسيون اداري در استان به خط نستعليق نگارش شود و نوشته هاي تبليغاتي سردرب معابر، اماکن اداري، اصناف و ... به خط زيباي نستعليق مزين شوند، خطي که اصالت خطوط فارسي درآن نهفته است.
وی با بیان اینکه متأسفانه تا به امروز، به اين مهم ترتيب اثر داده نشده است،ابراز کرد: بايد مصوبات شوراي فرهنگ عمومي استان به موقع اجرايي شود.

وي در پایان یادآور شد: با شروع مکاتبات اداري به خط نستعليق از هفته گراميداشت روز قزوين سال 95، کهن شهر قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي در سراسر کشور بازشناسانده شود و هويت اثرگذارتري در سطح ملي داشته باشد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان