۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین اولین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی رونمایی شد
کد خبر: ۲۱۰۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۳ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

اولین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی رونمایی شد

«اولین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی» با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

اولین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در آیین رونمایی از جلد نخست کتب آموزشی زبان انگلیسی که در دفتر نماینده ولی فقیه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بی‌تردید یکی از راه‌های نفوذ در فرهنگ کشورها بهره‌گیری از روش‌های غیرمستقیم است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در سنین کودکی افزود: برای تحقق این هدف، با انجام مطالعه و به شکل برنامه‌ریزی شده با استفاده از روش‌های غیرمستقیم از همان سنین پایه که شخصیت کودکان و نوجوانان در حال شکل گیری است، شروع به فعالیت می‌کنند تا با مجموعه اقدامات، موجب تغییر نگاه و تغییر در سبک زندگی افراد شوند.
نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر تاثیرگذاری فراوان مطالب دیداری در قیاس با مطالب شنیداری بر روی مخاطبان خاطرنشان کرد: مباحث فنی و آموزشی ممکن است پس از گذشت چند سال به فراموشی سپرده شوند؛ اما تصاویر به کار رفته در کتب آموزشی برای مدت طولانی در ذهن افراد باقی می‌مانند که این موضوع اهمیت دقت نظر در انتخاب تصاویر به کار رفته در کتاب‌ها از سوی مسئولان مربوطه را نشان می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری 20 برابری آموزش‌های دیداری در قیاس با آموزش‌های شنیداری گفت: با توجه به اینکه اسلام از فرهنگی غنی برخوردار است باید در عرصه‌های مختلف با بهره‌گیری از غنای فرهنگی دین اسلام نسبت به تولید محصولات فرهنگی موثر در دنیا اقدام کنیم.

در ادامه محمدحسین فائزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری، تالیف این کتاب از حدود سه سال و نیم قبل در جهاد دانشگاهی استان قزوین شروع شد.
وی افزود: البته پروژه تالیف کتاب زبان انگلیسی پیش از آن در جهاد دانشگاهی قزوین در قالب یک پروژه بین المللی کلید خورده و زیرساخت‌های آن ایجاد شده بود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس فرموده مقام رهبری، به دلیل نبود محصول ایرانی ویژه فراگیران مسلمان، زبان‌آموزان جوان ایرانی، مصرف کننده محصولات آمریکایی هستند که به طور مستقیم بر سبک زندگی ایرانیان مسلمان، تاثیر منفی می‌گذارد.
وی با اشاره به همت جهادگونه دست اندرکاران تالیف کتاب عنوان کرد: همت و اخلاص تلاشگران این عرصه در جهاد دانشگاهی قزوین به ثمر نشست و در نهایت این محصول آماده ورود به بازار ایرانی شد این در حالی است که تاکنون گروه‌های مختلفی در کشور و به ویژه در تهران با امکانات متعدد و آورده‌های مالی جدی تصمیم به این کار گرفتند اما موفق نشدند.
فائزی در پایان تصریح کرد: این کتاب به لحاظ فنی دارای استانداردهای جهانی بوده و از لحاظ معیارهای فرهنگی نیز دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است از این رو نه تنها فراگیران ایرانی بلکه فراگیران سایر کشورهای اسلامی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
در پایان مراسم با حضور مسئولان استانی از اولین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی رونمایی شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان