۰۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ سه شنبه

صبح قزوین همت مسئولان برای عرضه کتاب متناسب با الگوی بومی و اسلامی ضروری است
کد خبر: ۲۱۰۷۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۳ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر محتوای فرهنگی پروژه تالیف منابع آموزشی:

همت مسئولان برای عرضه کتاب متناسب با الگوی بومی و اسلامی ضروری است

کاظم زمانی بیان کرد: امیدواریم با حمایت جدی و همت همه جانبه از سوی همه مسئولان، کتابی متناسب با الگوی فرهنگی بومی و اسلامی تحویل جامعه شود.

همت مسئولان برای عرضه کتاب متناسب با الگوی بومی و اسلامی ضروری است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، کاظم زمانی، مدیر محتوای فرهنگی پروژه تالیف منابع آموزشی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در آیین رونمایی از جلد نخست «اولین مجموعه ایرانی کتب آموزشی زبان انگلیسی» که در دفتر نماینده ولی فقیه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت و انگیزه اصلی از تالیف این کتب مباحث فرهنگی است زیرا کسانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی است، به لحاظ فنی از ما جلوتر هستند.
وی افزود: هم اکنون کتاب‌های خارجی در این زمینه موجود است اما کتابی که نگاه فرهنگی در آن رعایت شده و امتیازهای ویژه آموزشی هم داشته باشد، وجود ندارد.

بحث فرهنگی نیز به عنوان یک مهارت آموختن زبان مدنظر ما بود

مدیر محتوایی فرهنگی پروژه تالیف منابع آموزشی زبان انگلیسی خاطرنشان کرد: در این کتاب تلاش شده تا تلفیقی از مسائل فرهنگی با فنی زبان آموزی در کنار هم قرار گیرند از این رو با توجه به فرمایشات رهبری 14 مولفه را تقسیم بندی و در این کتاب گنجانده شده است.
وی عنوان کرد: کتاب‌های موجود آسیب شناسی شده تا جایگزین‌های فرهنگی مثبت و بومی مناسب برای آنها تعریف شود، همچون مباحث مربوط به ارتباط زن و مرد، معماری، هنر، ورزش و مسائل عمومی فرهنگی در کتاب‌های موجود شناسایی کردیم.
زمانی اظهار کرد: در این کتاب مسائل فرهنگی را با ذائقه مخاطب و القای نکات مثبت همراه با واقع نمایی متناسب با مباحثی که باید در بطن جامعه اسلامی وجود داشته باشد، مدنظر قرار گرفته است تا نکات منفی فرهنگی کتاب‌های زبان انگلیسی موجود را نداشته و با فراهم شدن زمینه، نکات مثبت به آن اضافه شده باشد.
وی ادامه داد: در بحث حجاب که یکی از چالش‌های جدی در تالیف کتاب‌های زبان انگلیسی است و همچنین تصاویر شخصیت‌های خارجی باید طوری عمل می‌شد تا القائات منفی فرهنگی را نداشته باشد در نهایت تلاش شد تا با مجموعه اقدامات، مدلی جامع و کامل به دست مخاطبان برسد.
مدیر محتوایی فرهنگی پروژه تالیف منابع آموزشی زبان انگلیسی تاکید کرد: استراتژی ما دارای 5 مهارت است و بحث فرهنگی نیز به عنوان یک مهارت آموختن زبان به 4 مهارت خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن اضافه شده است.
وی در پایان با تاکید بر دغدغه فرهنگی موجود در مولفان این کتاب خاطر نشان کرد: البته این کتاب ایده آل نگاه فرهنگی ما نیست و ممکن است در ویرایش 5 و 6 به آنچه مطلوب است برسیم و امیدواریم با حمایت جدی و همت همه جانبه از سوی همه مسئولان، کتابی متناسب با الگوی فرهنگی بومی و اسلامی تحویل جامعه شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان