۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برجام تا به امروز دستاوردی برای کشور نداشته است/شفافیت در کاربری‌های مسئولان عامل جلوگیری از فساد اقتصادی
کد خبر: ۲۱۰۳۹۷ نویسنده: محمدحسین شفیعی‌ها تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۹:۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر حزب موتلفه اسلامی:

برجام تا به امروز دستاوردی برای کشور نداشته است/شفافیت در کاربری‌های مسئولان عامل جلوگیری از فساد اقتصادی

محمد حسین شفیعی‌ها گفت: داروی جلوگیری از فساد در جامعه برای کاهش مشکلات اقتصادی و حفظ ارزش‌های انقلاب شفافیت در بدنه مسئولان و کاربری‌های آنان است.

برجام تا به امروز دستاوردی برای کشور نداشته است/شفافیت در کاربری‌های مسئولان عامل جلوگیری از فساد اقتصادی
محمد حسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به گفتمان مقام معظم رهبری در بحث جهاد‌کبیر اظهار کرد: امروز دوران جهاد کبیر است و انقلابیون و مومنین باید با این رویکرد به عرصه جهاد وارد شوند.
وی با بیان اینکه جهاد‌کبیر از منظر مقام معظم رهبری دارای دو بعد داخلی و خارجی است، بیان کرد: در بعد خارجی و در بحث روابط بین الملل میتوان جهاد کبیر را در نهی قدرت‌های جهانی و نظام سلطه جهانی تعبیر کرد، همان هدفی که انقلاب اسلامی بر پایه آن شکل گرفته است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در ادامه اضافه کرد: نقد به موضوع برجام زمانی قابل قبول است که در راستای نهی قدرت‌های سلطه‌جوی جهانی معنا پیدا کند و در این موضوع نباید از اهداف و بنیان‌های انقلاب اسلامی عبور کرد.

ارزش‌های انقلاب اسلامی برپایه عدالت ورزی استوار شده است

شفیعی‌ها با بیان اینکه در موضوع برجام طرف مذاکره کننده پس از ۱۲ سال مذاکره با کشورمان به تعهدات خود عمل نکرده است ابراز کرد: آنچه قابل توجه است دستیابی مستقل دانشمندان جوان ایران بدون وابستگی به بیگانگان است و نباید به بهانه ناچیزی تحت مخاطره قرار بگیرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برجام تا به امروز دستاوردی برای کشور نداشته است، ادامه داد: نکته ای که باید امروز مدنظر قرار دهیم بحث انتقاداتی است به برجام صورت می‌گیرد، ذره ای سوءنیت به منتقدین داخلی وارد نیست زیرا این افراد دلسوز انقلاب هستند اما معلوم شد که آمریکایی‌ها در ظاهر وعده می‌دهند اما در عمل توطئه می‌کنند.
وی با اشاره به جهاد‌کبیر در بعد داخلی تصریح کرد: بدون اصلاح در بعد داخلی نمی‌توان با دشمن مقابله کرد و اگر بی توجهی به مشکلات داخلی وجود داشته باشد در بعد بین الملل هم موفقیتی به دست نخواهیم آورد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ارزش های انقلاب اسلامی بر پایه عدالت ورزی استوار شده است، ابراز کرد: آنچه انقلاب اسلامی را برای مردم جذاب کرد و آن‌ها را به پای میدان عمل کشاند، شعار انقلابی‌گری و عدالت ورزی بود.

حقوق‌های نجومی هجوم به ارزش‌های اسلامی است
وی با اشاره به عدالت ورزی به عنوان شاخصه برجسته انقلاب اسلامی بیان کرد: همه آحاد جامعه از بدنه تا مسئولان و کارگزاران باید ارزش‌های نظام انقلاب اسلامی را شناسایی کنند.
شفیعی‌ها با اشاره به موضوع اخیر حقوق‌های کلان برخی مدیران تاکید کردند: با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است، اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.
وی خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود. 
دبیر حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد: برخی مسئولین فیش های حقوقی خود را منتشر می‌‎کنند اما در واقعیت دریافتی های پنهانی وجود دارد که در فیش‌ها منتشر نمی‌شود و عموم مردم نیز مطلع هستند. 
وی با اشاره به دفاع بعضی ازمسئولین از دریافت حقوق‌های نجومی خود گفت: مسئولینی که با رای مردم به جایگاه و مقامی رسیده‌اند نباید با عنوان‌های مختلف از دریافتی‌های بالای خود دفاع کنند.
این فعال سیاسی با اشاره به نگاه طعمه‌ای برخی مدیران به دنیا ابراز کرد: بعضی‌ها وقتی به موضوع حقوق‌های نجومی می‌رسند می‌گویند مهم نیست و امری است که در دنیا مرسوم است، اگر قرار است مسائل ما نیز شبیه بقیه جهانیان باشد، جایگاه ارزش‌های اسلامی کجا قرار می‌گیرد.
شفافیت جلوی رانت اقتصادی و اطلاعاتی را می‌گیرد 
وی در ادامه اضافه کرد: در نگاه اسلامی قدرت فرصتی برای کارگزاران و مسئولان خدمت به مردم است و  در نظام اسلامی مسئولان و کار گزاران حق ندارند خود را با طبقه اشراف و برتر جامعه مقایسه کنند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: داروی جلوگیری از فساد در جامعه برای کاهش مشکلات اقتصادی و حفظ ارزش‌های انقلاب شفافیت در بدنه مسئولان و کاربری‌های آنان است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شفافیت جلوی رانت اقتصادی را می‌گیرد تصریح کرد: اگر بخواهیم این معضلات اصلاح شود باید تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی بر شفافیت فعالیت‌ها خود تمکین کنند ولو اینکه برخلاف مواضع شخصی شان باشد.
وی تصریح کرد: اگر مجموعه دریافتی به طور شفاف به اطلاع مردم برسد کار به درستی صورت گرفته و تنها راه برون رفت از اشاعه فساد اقتصادی و مالی شفافیت است.
این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه در دهه اول انقلاب گفتمان رایج میان مدیران خدمت به مردم بود، خاطر نشان کرد: برعکس منطق رایج شده امروزه که این گفتمان عوض شده است و نخبگان و مسئولین با هوشیاری و هوشمندی باید مراقب عبور از خطوط انحرافی انقلاب اسلامی باشند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان