۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین نسیمی‌شاد; کسی از من توقع خاصی ندارد/ در استخر غیراستاندارد تمرین می‌کردم
کد خبر: ۲۰۸۰۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نسیمی‌شاد; کسی از من توقع خاصی ندارد/ در استخر غیراستاندارد تمرین می‌کردم

تنها نماینده شنای ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ گفت: کسی از من توقع خاصی ندارد، چون شنای ایران با سطح اول جهان اختلاف دارد و از طرفی من هم کم سن و سال هستم.

نسیمی‌شاد; کسی از من توقع خاصی ندارد/ در استخر غیراستاندارد تمرین می‌کردم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، آریا نسیمی شاد تنها نماینده شنای ایران در المپیک ریو 2016 است. او که عنوان جوان‌ترین عضو کاروان ورزشی ایران را هم در این دوره از مسابقات به دوش می‌کشد، در ماده 200 متر قورباغه با حریفان خود مسابقه می‌دهد.

آریا با رکورد 2 دقیقه و 20 ثانیه و 22 صدم ثانیه به بازی‌های المپیک راه یافت. بهترین زمان ثبت شده توسط او در این ماده 2 دقیقه و 18 ثانیه و 88 صدم ثانیه است. او با این رکورد با وجود سن کمش رکورددار بزرگسالان ایران هم هست.

نسیمی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، درمورد شرایط تمرینی‌اش در آستانه رقابت‌های المپیک 2016 اظهار داشت: شرایط خوب است و تمرینات سنگینی را پشت‌سر گذاشته‌ام، اما رفته رفته فشار تمریناتم کم می‌شود و می‌توانم در رقابت‌های ریو شرایط مناسبی داشته باشم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که شرایطم از ابتدا خوب نبود. مسئولان فدراسیون هر چه در توان داشتند برای من گذاشتند، اما مشکل اینجاست که آنها هم از نظر مالی در شرایط خوبی نبودند و بودجه مناسبی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت نمی‌کنند.

تنها نماینده شنای ایران در المپیک ریو خاطرنشان کرد: می‌خواستم در مسابقات بیشتری حضور پیدا کنم، اما شرایط فراهم نشد. همچنین باید به کمپ ارتفاع می‌رفتم که متاسفانه این امر هم محقق نشد. من چندین سال است در استخری غیراستاندارد در مشهد تمرین کردم و تنها تابستان‌ها به تهران آمدم، چون در سایر روزهای سال درگیر مدرسه و تحصیل بودم و نمی‌توانستم به تهران بیایم.

جوانترین عضو کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو 2016 عنوان کرد: واقعاً از اینکه جوانترین عضو کاروان هستم خیلی خوشحالم و حس خوبی دارم. بدون شک کسی از من توقع خاصی ندارد و چند دلیل هم برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه من کم سن و سال هستم و بعد هم اینکه شنای ایران نسبت به سایر کشورها عقب است، اما من تلاشم را خواهم کرد.

نسیمی‌شاد با بیان اینکه کسی از من توقع حضور در نیمه‌نهایی را هم ندارد، گفت: من همین که بتوانم رکورد ایران که در اختیار خودم است را کاهش دهم نوعی موفقیت است. فکر می‌کنم برای موفقیت در رشته‌ای مانند شنا باید بودجه فدراسیون را افزایش دهند. در مجموع 120 مدال در رشته شنا توزیع می‌شود و هنوز فراموش نکرده‌ایم که یک دوره مایکل فلپس 8 طلا به دست آورد و به تنهایی از حدود 150 کشور بالاتر ایستاد.

وی افزود: موفقیت در شنا نیازمند سرمایه‌گذرای است. مجارستان 8 میلیون نفر جمعیت دارد و در هر دوره حدود 2-3 مدال در بخش مردان به دست می‌آورد؛ حالا ما بیش از 70 میلیون جمعیت داریم و می‌توانیم از آنها و خیلی کشورهای دیگر هم بالاتر بایستیم. حتی ژاپنی‌ها هم از نظر ژنتیکی از ما ضعیف‌تر هستند، اما چون خوب سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند می‌توانند در شنا مدال بگیرند.

تنها نماینده شنای ایران در المپیک ریو اظهار داشت: من هم اگر بتوانم در جمع 50 شناگر برتر المپیک قرار بگیرم به موفقیت رسیده‌ام، چراکه حتی چنین عنوانی هم در شنای ایران کسب نشده است. قول می‌دهم تا آخرین لحظه برای موفقیت تلاش کنم، اما نمی‌توانم قول دیگری بدهم، چراکه در ورزش هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/H8CHYX

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان