۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آموزش همگانی و تقویت نیروی امدادی در دهستان‎ها ضروری است
کد خبر: ۲۰۵۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین:

آموزش همگانی و تقویت نیروی امدادی در دهستان‎ها ضروری است

حمید ره انجام گفت: لازم است مردم خود منطقه آموزش ببینند تا خود آنان بتوانند کار امداد را بیاموزند و در مواقع بروز حوادث احتمالی ضمن خودامدادی، بتوانند به دیگر مردم منطقه نیز کمک رسانی کنند.

آموزش همگانی و تقویت نیروی امدادی در دهستان‎ها ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حمید ره انجام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر  استان قزوین ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح نخستین خانه هلال استان قزوین که در دهستان رجایی دشت الموت به بهره برداری رسید، اظهار کرد: ابتدا بنا بود خانه جوان در رجایی دشت راه اندازی شود اما از سال گذشته مقرر شد هلال احمر به شکل گسترده‎تری در این دهستان حضور یابد.

وی با تاکید بر ضرورت حضور هلال احمر در نقاط حادثه خیز افزود: برای راه اندازی خانه هلال در استان، نیکویه و رجایی دشت مطرح شده بود که رجایی دشت انتخاب و خانه هلال در آن فعال شد و خانه هلال برای نخستین بار در استان فعالیت خود را آغاز کرد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: فعالیت های هلال احمر در راستای ترویج فرهنگ بشردوستی و کمک به همنوع صورت می گیرد و در بخش های داوطلبان، امداد و جوانان به فعالیت می پردازد.

ره انجام عنوان کرد: نباید از مرکز استان برای فعالیت در خانه هلال نیرو انتقال داد؛ بلکه لازم است مردم خود منطقه آموزش ببینند تا خود آنان بتوانند کار امداد را بیاموزند و در مواقع بروز حوادث احتمالی ضمن خودامدادی، بتوانند به دیگر مردم منطقه نیز کمک رسانی کنند.

وی بیان کرد: تحقق این امر مشارکت مردم منطقه را می طلبد و هر چه همکاری مردم بیشتر باشد، حمایت های هلال احمر نیز بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: هلال احمر در مناطق   خارج از استان نیز بنا به وظایف ذاتی خود به کارهای خیر با جذب خیرین و کمک داوطلبان و نیز اقدامات فرهنگی با فعالیت اعضای جوان می پردازد.

ره انجام تصریح کرد: از زمان آغاز کار راه اندازی خانه هلال رجایی دشت تا این مرحله همکاری و حمایت مردم دهستان وجود داشته و با تداوم این مشارکت است که می توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

خانه هلال رجایی دشت زمینه ساز خدمت به مردم است

احمد انصاری، رئیس جمعیت هلال احمر الموت اظهار کرد: جمعیت هلال احمر پیش از این اقداماتی نظیر ارائه آموزش های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را در رجایی دشت انجام داده است.

وی افزود: هم اکنون تعدادی از خواهران و برادران این دهستان پرونده اندادگری دارند و در مواقع نیاز می توانند خودامدادی و کمک به دیگران را مد نظر قرار دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر الموت ادامه داد: خانه هلال دومین اقدام جمعیت هلال احمر در دهستان رجایی دشت است که تمام خدمات جمعیت هلال احمر نظیر جذب و آموزش اعضا، ترویج فرهنگ نوع دوستی و بشردوستی، جذب خیرین و نظایر آن را در ابعاد کوچکتر ارائه می کند.

انصاری عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی امدادگر در این دهستان تربیت شده اند و فعال هستند اما تعداد آن ها زیاد نیست و باید برای افزایش تعداد آن ها و ارتقای کیفیت خدمات این امدادگران نیز برنامه ریزی و تلاش شود.

وی بیان کرد: رجایی دشت دهستانی با ظرفیت قابل توجه است و سبقه فراوانی در الموت دارد و باید از ظرفیت این دهستان و به ویژه جوانان آن بیش از پیش بهره گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر الموت خاطرنشان کرد: رجایی دشت یک شاهراه در الموت است و باید موضوع امداد در آن کامل شود که راه اندازی خانه هلال زمینه را برای این کار فراهم می کند.

انصاری اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی خانه هلال در دهستان رجایی دشت و کمک و همیاری بزرگان این دهستان سرمایه خانه هلال در عمل به کمک مردم بیاید و با توجه به حادثه خیزی و مسافرپذیری آن به واسطه موقعیت جغرافیایی الموت، منجر به بهره مندی بیش از پیش مردم منطقه از خدمات هلال احمر شود.

در این مراسم علی غلامی به عنوان مسئول خانه هلال دهستان رجایی دشت منصوب شد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان