۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عزت و عظمت نماز عید فطر دستخوش رفتارهای سلیقه‌ای و منطقه‌ای ما قرار نگیرد
کد خبر: ۲۰۲۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۱ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عزت و عظمت نماز عید فطر دستخوش رفتارهای سلیقه‌ای و منطقه‌ای ما قرار نگیرد

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: امیدواریم عزت و عظمت و اقتدار و شکوه عید فطر دستخوش رفتارهای سلیقه‌ای و منطقه ای ما قرار نگیرد و با ساماندهی و هماهنگی‌های لازم، شاهد برگزاری نماز باشکوه عید فطر باشیم.

عزت و عظمت نماز عید فطر دستخوش رفتارهای سلیقه‌ای و منطقه‌ای ما قرار نگیرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نمازجمعه قزوین با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم ایران در روز قدس و سایر مناسبت‌ها با هر سلیقه و گرایش سیاسی یکدل و یکپارچه برای رضای خدا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
مردم ایران در روز قدس، اتحاد و انسجام مثال زدنی به نمایش گذاشتند
وی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران در روز قدس، بار دیگر اتحاد و انسجام مثال زدنی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تهدیدات دشمنان و سرما و گرمای هوا هرگز آنها را از حضور در راهپیمایی روز قدس باز نمی‌دارد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: روز قدس روز نقشه و فکر برای براندازی رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم‌های مشابه آن همچون رژیم صعودی و رژیم اشغالگر بحرین و همه کسانی است که علیه مسلمانان جهان فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: ما داعش را به عنوان عوامل میدانی پشتیبانی شونده از طریق کاخ سفید می‌شناسیم و این بازی‌های دروغین و تبلیغاتی آمریکایی را که با داعش می‌جنگند، رفتار احمقانه می‌دانیم که فقط کاخ نشینان آمریکایی این رفتار را از خود بروز می‌دهند.
عابدینی عنوان کرد: روز قدس مظهر مهر و محبت از یک سوی برای فلسطینیان و مظلومان و از سوی دیگر روز خشم و نفرت بر علیه صهیونیست‌ها، مستکبران و ستمگران جهان است.
لیستی از جنایت‌های آمریکا تهیه شود
وی در ادامه با اشاره به جنایات آمریکا بیان کرد: وقتی 298 مسافر بی‌گناه ایرانی هدف موشک آمریکاییان قرار می‌گیرند و آنها خوشحالی کرده و جشن می‌گیرند و آن افسر جنایتکار نیز در آمریکا مورد تشویق قرار می‌گیرد همه اینها حاکی از قساوت و بی‌رحمی دشمنان و دلیل اصلی شعار مرگ بر آمریکای ما ایرانیان است.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید در مدارس و دانشگاه لیستی از جنایت‌های آمریکا تهیه شود تا جلوی چشم نسل جوان و دانشجویان ما قرار گیرد تا با مروز جنایات آنها، دشمنان را بهتر بشناسند هرچند که هر روز بر لیست جنایات آنها افزوده می‌شود.
وی با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز عید سعید فطر اظهار کرد: امیدواریم عزت و عظمت و اقتدار و شکوه عید فطر دستخوش رفتارهای سلیقه‌ای و منطقه ای ما قرار نگیرد و هر مسجدی جداگانه، اقامه کننده نماز عید فطر نباشد بلکه با ساماندهی و هماهنگی‌های لازم، شاهد برگزاری نماز باشکوه عید فطر باشیم.
عابدینی تاکید کرد: زکات عید فطر را فرصتی برای دستگیری از فقرا و نیازمندان بدانیم و هرچقدر در توان داریم در این زمینه فروگذار نکنیم که بدون شک خداوند نیز به روزی ما خیر و برکت می‌دهد.
معنویت برخاسته از عبادت و بندگی را به همه سال سرایت دهیم
وی با تاکید بر اینکه باید تقوا و فرهنگ ماه مبارک رمضان را در دیگر ماه‌های زندگی خود جاری کنیم، افزود: شایسته است که معنویت برخاسته از عبادت و بندگی را به همه سال سرایت دهیم و دستاوردهای ارزشمند این ماه را برای خود حفظ کنیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه و جماعت بیان کرد: نماز جمعه و جماعات فقط منحصر به ماه رمضان نیست و امیدواریم که با عنایت خداوند متعال، توفیق حضور در نماز جمعه و جماعت را در همه ایام سال داشته و غائب نماز جمعه و جماعت نباشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند متعال در ماه مبارک رمضان درهای رحمت و محبت و مجالس دینی و معنوی و صله رحم را به روی بندگانش می‌گشاید باید طوری عمل کنیم که این درها پس از ماه مبارک رمضان نیز همچنان باز باقی بماند.
عابدینی اضافه کرد در این ماه همچنین شیاطین در غل و زنجیرند و درهای عداوت و کینه و جهنم به روی روزه داران بسته است که امیدواریم این درها همچنان در سایر ایام سال بسته بماند.
راهپیمایی ظلم ستیزانه روز قدس تجلی تقوای جمعی است
وی در ادامه حمایت از مستضعفان جهان و ایستادن در مقابل ظلم ستمکاران و شکستن شوکت آنها را مصداق تقوای جمعی برشمرد و گفت: راهپیمایی ظلم ستیزانه مردم در روز قدس در حمایت از محرومان و مستضعفان جهان که بخشی از آنها مردم ستمدیده فلسطین هستند، در واقع تجلی تقوای جمعی است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ویژگی‌های یهودیان عنوان کرد: بر اساس ایات الهی خود برتربینی و نژاد پرستی، عهدشکنی، تحریف کلام و کتاب خدا و همچنین کفر ورزی نسبت به آیات الهی و به ناحق کشتن پیامبران الهی از ویژگی یهودیان است.
باید همواره انقلابی و توفنده علیه صهیونیست‌ها فعالیت کنیم
وی تصریح کرد: علی رغم تبلیغات رسانه‌ای و ظاهر سازی یهودیان، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که یهودیان محکوم به ذلت هستند و با مطالعه تاریخ یهودی متوجه می‌شویم که آنها هیچ گاه با افتخار و سربلندی زندگی نکرده و در سرزمین‌های غصبی همواره آواره و در استرس و اضطراب بودند و مهر خواری و ذلت بر پیشانی یهودیان نوشته شده است.
عابدینی خاطرنشان کرد: یهودیان آرزو دارند که مسلمانان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تابع قدرت آنها بوده و پرچم دار و پیشکسوت و موفق نباشند و ما با سربلندی و شکرگذاری در مقابل خداوند اعلام می‌کنیم که می‌توانیم هر پادگان و یا تاسیساتی در سرزمین اشغالی را مورد هدف موشک‌های مخرب و رعب آور خود قرار دهیم.
وی تصریح کرد: قرآن کریم به ما یادآوری می‌کند که سرزمین اشغالی نباید محل درآمد اشغالگران و بندرهای تجاری آنها نباید از موشک‌های شما در امان باشند چراکه سلب امنیت جانی، اقتصادی و سرمایه گذاری، رمز پیروزی بر صهیونیست هاست.
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به رهنمودهای قرآن باید همواره انقلابی و توفنده علیه صهیونیست‌ها فعالیت کنیم تا آنها را از سرزمین اشغالی بیرون رانده و این رژیم سرطانی را از بیخ و بن برچینیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان