۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اما و اگرهای پرداخت های میلیونی/ فیش های حقوقی که مثل خوره به جان وزارت بهداشت افتاده است
کد خبر: ۲۰۰۱۹۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اما و اگرهای پرداخت های میلیونی/ فیش های حقوقی که مثل خوره به جان وزارت بهداشت افتاده است

مدتی است آشکارسازان فیش های حقوقی چند صد میلیونی مدیران، مثل خوره به جان وزارت بهداشت افتاده اند این در حالی است که قانون این فیش ها را قانونی خوانده است.

اما و اگرهای پرداخت های میلیونی/ فیش های حقوقی که مثل خوره به جان وزارت بهداشت افتاده است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان،فیش های مدیرانی که این روزها اهل قلم را حسابی به دور خود جمع می کند، مدتی است به پای پزشکان پیچیده و وزارت بهداشت را وارد بازار داغ پرداخت های نجومی کرده است. با نامه ای که قائم مقام نظام پرستاری به وزیر اقتصاد و دارایی نوشت و نقش آفرینی رو کنندگان فیش های حقوقی ،وزارت بهداشت اقدام به پاسخ گویی کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در نشست خبری ، پرداخت های چندصد میلیونی را با بیان اینکه این پرداخت ها از شیر مادر حلال تر است، تایید و به اهل رسانه گوشزد کرد که این برگه ها فیش های پرداختی نیست بلکه پرینت پرداختی ها طی چند ماه است.

حساب وزارت بهداشت را از بیمارستان های آن جدا کنید
معاون درمان وزارت بهداشت هم در این نشست تاکید داشت که پرداختی های نجومی در وزارت بهداشت دیده نمی شود بلکه در بیمارستان های این وزارت خانه مشاهده می شود. جالب تر اینکه صاحبان پرینت های صفر باران، اصلا مدیر نیستند و نان بازوانشان را می خورند.

حریرچی نیز مهر تاییدی بر این ادعا زد و گفت: در نشست‌های گذشته اعلام کردم 20 نفر دریافتی بالای 100 میلیون داشته‌اند شاید ماه دیگر تعدادشان 25 نفر گزارش شود، در واقع تعداد پزشکان استثنا غیر مدیر که دریافتی بالای 100 میلیون تومان دارند اندک است.

نوش جانشان!
محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به دریافت‌های میلیونی و بی‌حساب ‌وکتاب در وزارت بهداشت نوشت: نظام سلامت کشور حتی در بخش دولتی شاهد پرداخت‌های چند صد میلیون تومانی نیز هست و این در حالی است که دریافت‌کنندگان این ارقام کمترین تأثیر را در فرآیند درمانی مردم‌دارند.

فیش ها نشان می داد پرداخت ها تا 700 میلیون هم پیش رفته اند اما قائم مقام وزیر بهداشت پرداخت ها را از شیر مادر حلال تر خواند.

به حرف گربه سیاه باران نمی بارد
به گفته وی: برخوردی که دیوان محاسبات با این پرداختی‌ها داشته به حق بوده و دادستان این دیوان فنی‌ترین نظارت را اعمال کرده است، به گفته دادستان پرداخت‌ها کاملا قانونی است و رسیدگی به متعارف بودن یا نبودن آن باید از راه قانون صورت گیرد.

آقاجانی معتقد است: تشخیص متعارف بودن یا نبودن و قانونی بودن یا نبودن پرداختی‌ها به عهده قانون است.

ریگی به کفشمان نیست!
شریفی مقدم در قسمتی از نامه خود به وزیر اقتصاد و دارایی به نظر می‌رسد، اشاره کرده است: لابی قدرت و ثروت باعث شده با وجود پیگیری‌ها و اعتراضات گسترده در وزارت بهداشت تاکنون هیچ قدرتی نتواند این طبقه را ملزم به پاسخگویی کند.

وزیر بهداشت دو روز گذشته در مجلس گفت: ما از هرگونه تحقیق و تفحص و بازرسی استقبال می‌کنیم چرا که ریگی به کفشمان نیست ما را  از چی می‌ترسانید؟

وی در واکنش به فضاسازی های اخیر خواست: اتهام نزنید، با اخلاق باشید، مردم را ناامید نکنید و با گزارشات غیرمستند اعتماد عمومي را تخريب نكنيد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان