۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هدف ما تکثیر و احیای دوگونه آهو، کَل و بز در بویین زهرا است
کد خبر: ۱۹۷۵۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل محیط زیست قزوین:

هدف ما تکثیر و احیای دوگونه آهو، کَل و بز در بویین زهرا است

سیاوش شمسی پور بیان کرد: در منطقه دشت آلله آباد برای آهو و احیاء کل و بز در منطقه آوج با تکثیر و رهاسازی در اولویت است.

هدف ما تکثیر و احیای دوگونه آهو، کَل و بز در بویین زهرا است
سیاوش شمسی پور، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در استان پتانسیل‌های آلاینده متعددی وجود دارد که نیروگاه و سیمان آبیک، فاضلاب و ریزگردها از آن جمله است که با برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری مستمر بخشی از این آلودگی‌ها در حال برطرف شدن است.
وی اضافه کرد: رفع آلودگی نیروگاه که از دغدغه‌های مردم استان بود با تغییر سوخت محقق شده و امیدواریم در سایر بخش‌ها نیز بتوانیم با رفع آلایندگی‌ها به تامین سلامت مردم کمک کنیم.
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته در ارزیابی عملکرد شاخص‌های محیط زیست طبیعی و انسانی، بهره گیری از روش‌های نوین پاسخگویی، بروز رسانی اطلاعات، تسهیل در خدمات رسانی به مراجعان و جلب رضایت ارباب رجوع صاحب توانستیم رتبه برتر را کسب کنیم.
وی با اشاره به ضرورت تامین تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق در مناطق تحت پوشش محیط زیست تصریح کرد: با خرید سیستم‌های مهار آتش و برگزاری مانور تیم واکنش سریع در منطقه حفاظت شده باشگل میزان آمادگی خود را برای مهار آتش در منابع طبیعی افزایش داده‌ایم.

افزایش 27 درصدی وحوش در استان

سرپرست اداره کل محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: طرح مدیریت مناطق در باشگل و دریاچه اوان درحال اجراست که با نصب دوربین به صورت آنلاین این مناطق رصد و کنترل شده و در یک دوره زمانی ۵ ساله مسائل تفرج گاهی و امور زیست محیطی در این مناطق ساماندهی و پیش بینی می‌شود.
وی اذعان کرد: در سال گذشته موضوع بیماری حیات وحش از جمله طاعون نشخوارکنندگان کوچک در قزوین کنترل شد که سرشماری زمستانه نشان می‌دهد با کمک محیط بانان پرتلاش جمیعت وحوش ۲۷ درصد افزایش یافت.
شمسی پور از احیاء برخی گونه‌های جانوری در استان خبرداد و بیان کرد: احیاء برخی گونه‌های حیات وحش از جمله آهو در دشت جنوبی قزوین که با شکار بی‌رویه، کمبود گونه غذایی روبه کاهش بود در دستور کار قرار گرفت و در منطقه دشت آلله آباد برای آهو و احیاء کل و بز در منطقه آوج با تکثیر و رهاسازی در اولویت است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان