۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نمایش‌های خیابانی در جهت حمایت از کودکان کار اجرا می‌شود
کد خبر: ۱۹۷۳۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۱۶:۱۴ ↗ لینک کوتاه

به همت موسسه خیریه مهر امام علی؛

نمایش‌های خیابانی در جهت حمایت از کودکان کار اجرا می‌شود

به مناسبت روز جهانی "منع کار کودک" و در جهت حمایت از کودکان کار، نمایش‌های خیابانی به همت موسسه خیریه مهر امام علی (ع) در شهر قزوین اجرا می‌شود.

نمایش‌های خیابانی در جهت حمایت از کودکان کار اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مرکز خیریه خانه مهر امام علی (ع) به مدت 4 سال است که فعالیت خود را در راستای حمایت‌های تحصیلی از کودکان کار در استان قزوین آغاز کرده است.

کودکان کار یا فرصتی برای مدرسه رفتن ندارند و یا از ورود به پایه‌های تحصیلی متناسب با سن خود جامانده‌اند، این موسسه تلاش می‌کند تا امکان تحصیل این کودکان را در فضای آموزشی دیگری به جز مدرسه فراهم کنند.

این موسسه شیفت بعدازظهر یکی از مدارس خیابان تهران قدیم را از آموزش و پرورش اجاره کرده تا بتواند فضایی کاملا آموزشی برای این کودکان فراهم کند.

خانم صدریا مسئول این موسسه می‌گوید: خانه مهر امام علی (ع) علاوه بر حمایت‌ها تحصیلی از کودکان کار، در اعیاد مختلف برنامه‌هایی را برای این کودکان تدارک می‌بیند و برای حل مشکلات پزشکی آنان نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به همکاری این موسسه خیریه با گروه خیرین خنده بنفش، ادامه می‌دهد: بیست و سوم خرداد ماه روز جهانی منع کار کودک است و این موسسه با همکاری خیرین خنده بنفش برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

صدریا با بیان اینکه ممکن بود برای همه ما اتفاق بیفتند که روزی کودک کار باشیم، می‌گوید: در روز بیست و سوم خرداد، حدود 2 ساعت پیش از افطار گروه‌هایی بر سر چهارراه‌های شهر همچون، چهارراه محمد رسول الله، ولیعصر، خیام، عدل و چندین چهارراه دیگر با حمل پلاکارد، بادکنک و فرفره مردم را تشویق می‌کنند تا در برخورد با کودکان کار مهربانانه‌تر عمل کنند.

مسئول این موسسه خیریه اضافه می‌کند: در این روز نمایش‌های خیابانی نیز در مکان‌های مختلف شهر مانند، پارک الغدیر، هشت بهشت، زمین شقایق، بازی‌گاه دالفک، روبروی ساختمان نارون و چندین مکان دیگر بعد از افطار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان