۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ارائه ۱۰۰۰ طرح اقدام‌پژوهی معلمان استان در سال جاری
کد خبر: ۱۹۶۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۹ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد:

ارائه ۱۰۰۰ طرح اقدام‌پژوهی معلمان استان در سال جاری

سالار قاسمی گفت: امسال بیش از ۱۰۰۰ طرح اقدام‌پژوهی از سوی معلمان پژوهنده استان ارائه می‌شود که امیدواریم با استفاده از این طرح‌ها، گامی در جهت کیفی نمودن برنامه‌های آموزش و پرورش برداریم.

ارائه ۱۰۰۰ طرح اقدام‌پژوهی معلمان استان در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه با مدیران آموزشی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور ترغیب حل مسائل آموزشی و تربیتی از طریق پژوهش در عمل و همچنین توسعه اندیشه پژوهشگری در بین معلمان و سایر كاركنان، بهره‌گیری از تجارب معلمان پژوهنده و نوآور و ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی، برنامه معلم پژوهنده با مشاركت فعال شورای تحقیقات استان اجرا می‌شود.
وی افزود: معلمان و مربیان آگاه و علاقمند می‌توانند در مورد مسائلی كه در كلاس درس یا مدرسه با آن مواجه هستند به پژوهش بپردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: این موضوعات شامل چگونگی تدریس یك مفهوم علمی با موضوع درسی، تولید روش حل مسائل رفتاری دانش‌آموزان در موارد خاص و شیوه‌های اداره كلاس مرتبط با تعلیم و تربیت است.
وی تصریح کرد: فلسفه وجودی طرح معلم پژوهنده برای رفع و علاج موانع، مشکلات و نارسایی‌های فعلی آموزش و پرورش می‌باشد نه در جهت گسترش فرهنگ پژوهشی در كشور.
قاسمی بیان کرد: علی‌رغم این كه در هفته پژوهش فراخوان‌های مقالات و همایش‌های پژوهشی فراوانی همه ساله برگزار می‌شود ولی در جهت گسترش تفكر پژوهشی، موفقیت چندانی حاصل نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه افزود: امسال بیش از 1000 طرح اقدام پژوهی از سوی معلمان پژوهنده استان ارائه می‌شود و امیدواریم بتوانیم با استفاده از طرح‌های ارزنده همکاران فرهنگی گامی در جهت کیفی نمودن برنامه‌های آموزش و پرورش استان برداریم.
وی در ادامه به پژوهش سراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ایجاد شرایط و امكاناتی كه رشد خلاقیت‌ها و ارتقاء دانش و توانایی دانش‌آموزان را به تناسب استعدادهای آنها فراهم نماید یكی از اهداف اساسی آموزش و پرورش است.
قاسمی تصریح کرد: تحقق این هدف با توجه به تفاوت توانمندی‌های دانش‌آموزان و نیز كثرت جمعیت دانش‌آموزی مستلزم دسترسی به منابع و امكانات مناسب است، اما محدودیت‌های موجود انجام برنامه‌های مبتنی بر گستره استعدادها و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان را با مشكل مواجه می‌سازد.
وی در پایان تاکید کرد: ایجاد زمینه‌هایی همچون پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بـرای افـراد عـلاقمند و مستعدی كه با روحیه تحقیق و پژوهش در تعمیق و گسترش آموخته‌های خود اهتمام دارند؛ شرایط لازم برای تربیت دانش‌آموزانی اهل تحقیق و پژوهش را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان