۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ماه رمضان فرصتی برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی است
کد خبر: ۱۹۶۳۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۸ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

ماه رمضان فرصتی برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی است

آیت الله عابدینی گفت: دعوت خداوند در ماه مبارک رمضان خاص هر بنده‌ای‌ است و باید از این فرصت برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی استفاده کرد.

ماه رمضان فرصتی برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته(دوشنبه) در دیدار جمعی از مدیران شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان قزوین اظهار کرد: ماه مبارک رجب و شعبان انسان را برای ورود به ماه مبارک رمضان مهیا کرده و بیش از نیمی از ماه رمضان نیز انسان را آماده لیله‌القدر می‌کند.
وی تصریح کرد: همان‌گونه که برهه‌هایی از سال به سال تجاری و تحصیلی نامگذاری شده است، سال انسانی نیز با لیله‌القدر آغاز می‌شود و باید تلاش کرد از این فرصت ارزشمندی که خداوند در اختیار انسان قرار می‎دهد بیشترین بهره را برد.
امام‌جمعه قزوین به تشریح کارهایی که باید در لیله‌القدر انجام دهیم پرداخت و بیان کرد: یکی از کارهایی که در لیله‌القدر باید انجام دهیم، بررسی رفتارها و اعمال گذشته‌مان نسبت به خانواده و مسئولیتی که بر عهده‌مان گذاشته‌اند، است و همواره باید تلاش کنیم که نقاط ضعف را اصلاح و کارهای مثبت را تقویت کنیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تعیین چشم‌انداز برای آینده را از دیگر کارهای لیله‌القدر دانست و اضافه کرد: از آن‌جایی که در ایام ماه مبارک رمضان انسان مهمان خداوند است، اگر با تقوا و ایمان حقیقی و قلبی از خدای متعال چیزی را طلب کند، خداوند آن را از انسان دریغ نخواهد کرد و از این فرصت معنوی و الهی انسان می‌تواند آینده خود را به بهترین شکل بسازد.
وی با بیان اینکه دعوت خداوند در ماه مبارک رمضان خاص هر بنده‌ای است، افزود: واجب بودن روزه نشان می‌دهد که دعوت خداوند در ماه رمضان خاص هر بنده‌ای است و این مهم بر ارزش و اهمیت این ماه پربرکت افزوده و ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی است.
عابدینی با تأکید بر این که مهمانی خداوند در ماه رمضان مهمانی تقواست، خاطرنشان کرد: سفره و مهمانی خداوند با دیگر مهمانی‌ها متفاوت است و انسان در این ماه مهمان تقوا است که با آن جانش روشن شده و از خوبی‌ها آکنده می‌شود.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: در پایان ماه رمضان و در عید فطر خداوند را به واسطه این مهمانی ارزشمند و الهی که در آن دل‌های انسان‌ها و مؤمنان به هم نزدیک‌تر و مهربان‌تر شده و کینه‌ها و کدورت‌ها کنار گذاشته می‌شود، سپاس می‌گوییم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان