۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وقتی حتی حضور انقلاب اسلامی ایران، ابرقدرت‌ها را می‌ترساند
کد خبر: ۱۹۱۴۷۹ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۹ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

وقتی حتی حضور انقلاب اسلامی ایران، ابرقدرت‌ها را می‌ترساند

رهبری می‌فرمایند:"اینها می‌خواهند هیچ عنصر مقاومتی در این منطقه وجود نداشته باشد. اصل عنصر مقاومت را جمهوری اسلامی می‌دانند. البته این را درست فهمیده‌اند. اینجا مرکز مقاومت است."

وقتی حتی حضور انقلاب اسلامی ایران، ابرقدرت‌ها را می‌ترساند
صبح قزوین ؛---- شیدا یاوری.

جسم بی‌جان نباشیم
مقام معظم رهبری در تمام سال‌های گذشته، چه در زمان ریاست‌جمهوریشان و چه در مقام رهبری انقلاب، درباره‌ مقاومت و فرهنگ مقاومت صحبت‌های ارزشمندی داشته‌اند. ایشان با توجه به اشراف‌ همه‌جانبه‌شان به مسائل مملکتی و با نگاه به تاریخی که این مردم از سر گذرانده‌اند و این مملکت به خویش دیده است، مقاومت را جزء واژه‌های ضروری و حیاتی در زنده نگه‌ داشتن استقلال و پیشرفت مملکت می دانند و لازمه‌ مقاومت را، تقویت فرهنگ مقاومت می‌دانند.
در همین زمینه ایشان در دیدار خود با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش می‌فرمایند:«ما سال‌های متمادی تحت سلطه‌ی دشمن بودیم؛ در هر دوره‌ای یک جور؛ در دوره‌ی قاجار یک جور، در دوره‌ی پهلوی یک جور. ... در زمان آنها این‌جور، در زمان پهلوی یک شکل دیگر که البتّه شکل بدتری بود؛ یعنی در خدمت هدف‌های آنها قرار گرفتند و کشور را برای آنها باز کردند. [چون‌] فرهنگ ایرانی و اسلامی می توانست ملّت را وادار به مقاومت کند، این فرهنگ را تغییر دادند. آن روحیّه‌ای که در قضیّه‌ی تنباکو توانست تو دهن کمپانی خارجی بزند، آن انگیزه‌ای که در قضیّه‌ی مشروطه توانست مردم را وارد صحنه بکند، در دوران پهلوی سعی کردند آن روحیّه و آن انگیزه را از بین ببرند... .»


ضرورت مقاومت در کلام رهبری

مقام معظم رهبری ضرورت مقاومت را در کشور چنین بیان می‌کنند، و تنها مقاومت کردن را مطرح نمی‌کنند، بلکه دفاع و مقاومت به تنهایی کافی نیست، آنچه در کنار مقاومت باید به آن دقت شود، یافتن نقطه‌ضعف دشمن و حمله به آن است:«این ملت، برای این‌که حیثیّتش و کیان حقیقی و انسانی و اسلامی و انقلابی و فرهنگ ملی‌اش حفظ شود، احتیاج به مجاهدت و مقاومت و ایستادگی در مقابل تهاجم دشمن و تهاجم کردن به نقاط ضعف دشمن دارد. این را خودی‌ها می‌توانند بکنند."

جهان‌گیری یعنی چه؟

رهبر معظم انقلاب ضرورت مقاومت و فرهنگ مقاومت را از منظری متفاومت بررسی و بیان می‌کنند: «جهانگیری یعنی چه؟ یعنی یک مجموعه از قدرت‌های جهانی؛ عمدتاً آن کسانی که در سازمان ملل هم نفوذ دارند؛ عمدتاً همان کسانی که استعمارگران دیروز دنیا بودند؛ چند کشوری که درصددند فرهنگ و اقتصاد و عادات و آداب خودشان را به همه دنیا گسترش دهند؛ یک شرکت سهامی درست کنند که نود و پنج درصد سهمش در واقع مال آنهاست، پنج درصد بقیه هم مال همه کشورهای دیگر. اختیار در دست آنها و تصمیم‌گیری هم با آنهاست! این معنای جهانگری است که امروز بسیاری از کشورها، بسیاری از رجال سیاسی جهان سوم و بسیاری از روشنفکران دنیا، با آن مخالفت و مبارزه می کنند و از آن می‌ترسند. بعضی از مسؤولان ما نقل کردند که در کنفرانسهای جهانی، بسیاری از کشورهای مشترک در کنفرانس 77 و غیرمتعهّدها، از جهانی شدن می‌ترسند؛ چون می‌دانند که جهانی شدن، یعنی سلطه امریکا بر اقتصاد، فرهنگ، ارتش، سیاست، حکومت و تقریباً بر همه چیز کشورهای دیگر. این تازه غیر از اعمال نفوذ مستقیم است.» بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش در تاریخ 19/11/1394
و در ادامه مصداق‌های مقاومت و در هم شکستن چنین خیالات خامی را در ابرقدرت‌های استعمارگر چنین توصیف می‌کنند:«شما جوانان عزیز بدانید، در هر جایی که یک تظاهرات اسلامی یا انقلابی یا دینی از خودتان نشان می‌دهید - وقتی در مجالس دعا شرکت می‌کنید، وقتی در مجامع اعتکاف شرکت می‌کنید، وقتی در تظاهرات بیست و دوم بهمن شرکت می‌کنید، وقتی در روز قدس شرکت می‌کنید، وقتی مسئولان کشور مثل رئیس جمهور و دیگران را مورد احترام قرار می‌دهید - از هر حرکتتان که نشان دهنده دینداری و علاقه‌مندی شما به انقلاب باشد، منافقین به خودشان می‌لرزند و ناراحت می‌شوند! اینها همان کسانی هستند که با حرفهای خود، با اظهارات خود، با موضعگیری‌های خود، با تبلیغات خود، احیاناً با دخالت خود در بعضی از اغتشاش‌ها، دشمن خارجی را امیدوار می‌کنند و دشمن خارجی خیال می کند که حال باید به سمت تصرّف ایران، تسلّط بر ملت ایران و در هم شکستن مقاومتِ انقلابىِ بیست و یکساله ملت ایران بیاید. در واقع اینها مقصّرند؛ اینها به دشمن روحیه م یدهند.» بیانات در دیدار با جوانان در مصلای بزرگ تهران، 1/2/1379


ایران؛ مرکز مقاومت
رهبری مرکز مقاومت را ایرانی اسلامی می‌دانند و از اثرات آن بر کشورها و مردمان مظلوم چنین می‌گویند:«اینها می‌خواهند هیچ عنصر مقاومتی در این منطقه وجود نداشته باشد. اصل عنصر مقاومت را جمهوری اسلامی می دانند. البته این را درست فهمیده‌اند. اینجا مرکز مقاومت است. اینجا جائی است که ما اگر هیچ اقدامی هم نکنیم، هیچ حرفی هم نزنیم، خود وجود جمهوری اسلامی به ملت‌های منطقه الهام می‌دهد. یک موجودیتی، یک هویتی که علی‌رغم همه‌ قدرتهای استکباری و به کوری چشم آنها اینجور در این منطقه قد کشیده و روز به روز ریشه‌دارتر می‌شود؛ روز به روز قویتر می‌شود. خود وجود این پیکره‌ی عظیم و پرشکوه، خار چشم استکبار است و امیددهنده‌ به ملت‌ها. بله، اینجا مرکز مقاومت است؛ در این شکی نیست. دیگران هم از اینجا الهام گرفتند، منتها برای اینکه این مقاومت را در هم بکوبند، حلقه‌ی ضعیف را اول هدف قرار دادند.» بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت قیام نوزدهم دی، 19/10/1387

مردم ما با جهاد و مقاومت آشنا هستند

رهبر معظم انقلاب معتقدند که مردم ما با فرهنگ مقاومت آشنایی دارند. بلدند که چطور و در چه زمینه‌ای باید مقام باشند و نیاز روز را تشخیص می‌دهند. ایشان این سخنان را در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان می‌کنند:«خوشبختانه ملت ما با فرهنگ مجاهدت آشناست. ما از مجاهدت، بیگانه نیستیم. ملت ما در میدانهای جهاد؛ هم جهاد نظامی، در دوران هشت سال دفاع مقدس؛ هم جهاد سیاسی، در طول این مدت؛ هم جهاد اقتصادی و علمی، یک ملتِ امتحان‌ داده است. ما آشنا هستیم با جهاد. این جهادی که امروز باید انجام دهیم - جهاد اقتصادی - از جهادهایی که تا امروز ملت ایران انجام داده، مشکلتر نیست؛ اما باید بدانیم چه کار می خواهیم بکنیم....»
بیانات در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت عسلویه، 8/10/1390
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان