۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رسالت بزرگ ما حفظ روحیه جهادی و پیوند امت با ولایت است
کد خبر: ۱۸۸۴۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رسالت بزرگ ما حفظ روحیه جهادی و پیوند امت با ولایت است

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شهید فقط خود زنده نیست بلکه چون رمز الهی پیدا کرده است احیاگر است و جامعه را زنده می‌کند.

رسالت بزرگ ما حفظ روحیه جهادی و پیوند امت با ولایت است

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شهید فقط خود زنده نیست بلکه چون رمز الهی پیدا کرده است احیاگر است و جامعه را زنده می‌کند.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه کویر،حجت‌الاسلام"عبدالله حاجی صادقی" صبح امروز دوشنبه سوم خردادماه 95 در مراسم کنگره شهدای روحانی استان کرمان که در محل حسینیه ثارالله برگزار شد اظهار کرد: شهدا نشان دادند ظرفیت ظهور امام زمان(عج) را دارند.

وی با اشاره به شهادت افزود: خداوند در قرآن بیان کرده است ای انسان تو را منشا زشتی‌ها و زیبایی‌ها خلق کرده‌ایم اما قادر به پیمودن مسیر صحیح هستی، دین آمده است تا انسان در مسیر خداوند قرار گیرد.

حاجی صادقی بیان کرد:دین ابزار تقرب است و نماز و روزه از جمله ابزار تقرب هستند از این رو قیمت هر عبادتی به میزان اخلاص آن است و نباید عبادت به معنای درجا زدن باشد بلکه باید معنویت داشته باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: خداوند دین را راهبر ما و عبادات را ابزار تقرب قرار داد اما نسبت یه یک آیه تضمین می‌دهد رسیدن به مقصد را و آن هم شهادت است.

وی گفت:در همه تعاریف بیان شده است که شهید به مقصد رسیده و شهید از دست نرفته است،هرگز نباید نسبت به شهادت افسوس خورد، شهادت موضع اشک نیست بلکه موضع شکر است و شهید فقط خود زنده نیست بلکه چون رمز الهی پیدا کرده است احیاگر است و جامعه را زنده می‌کند.

حاجی صادقی اظهار کرد: امروز جهت‌گیری انقلاب اسلامی شهادت است و ما آماده هستیم برای از دست دادن همه داشته‌هایمان قیام کنیم، ما همگی در برابر هرکس که در برابر دین خدا بایستد ایستادگی خواهیم کرد.

وی افزود:روحانیت شیعه علاوه بر رسالت دین خدا و راهبردی جامعه دینی، هرجا که خللی به دین خدا وارد می‌شود وارد عمل شده و سنگر دفاع از دین خدا را پر می‌کند، سابقه درخشان روحانیت شیعه در استان کرمان نیز بیانگر همین قضیه است. افتخار روحانیت این است که در مقابل پاسداری از دین خدا هراسی ندارد و روحانیت در دفاع از دین خدا مجاهده می‌کند.

حاجی صادقی بیان کرد:وظیفه ما این است که کنگره‌ها برگزار شود برای احیا و حرکت خودمان چرا که شهدا نیا به قدردانی ندارند و کام معنوی ما شیرین و روح معنوی ما اوج می‌گیرد،اما این کافی نیست و پیام کنگره‌ها باید این باشد که آنچه شهدا گفته‌اند بیان شود.

وی افزود: امروز که ما حاضر هستیم برای انقلاب همه چیز خود را فدا کنیم باید این روحیه را نگه داریم به ویژه در عصری که دشمن به جمع‌بندی خطرناک و جبهه استکبار به این نتیجه رسیده است که باید جان انقلاب را گرفت نه جسم آن را،از این رو گلوله زدن به جسم‌ها و جنگ سخت کارساز نیست بلکه باید ایمان‌ها را نشانه گرفت و ما باید به دنبال تقویت رگ‌های انقلاب باشیم.

حاج صادقی اظهار کرد: امروز روحانیت و خانواه‌های شهدا باید بیش از همه حساس باشند و اجازه ندهند روحیه انقلابی و جهادی از ما گرفته شود، چراکه دشمن می‌خواهد در حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما دینداری بدون روحیه جهادی و سکولار ایجاد شود.

حاجی صادقی گفت: دشمن اعلام کرده است که در جریان نفوذ اشتباه کرده که تمام تمرکز خود را روی دانشگاهای گذاشته و اعتراف کرده است که باید کاری کنیم که اصلاحات ما در حوزه‌های علمیه و مساجد هم پیاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بگذارید ما را تندرو بخوانند اما ادبیات و روحیه انقلابی این است و نباید از روحیه جهادی و انقلابی دور شویم بلکه باید عزت را از خداوند بخواهیم، امروز رسالت بزرگ همه ما این است که روحیه جهادی و پیوند امت با ولایت را حفظ کنیم.

در این مراسم از دایره‌المعارف شهدای روحانی استان کرمان، کتاب های مروارید خاکی و زندگینامه و خاطرات یکی از روحانیون شهید استان کرمان و همچنین از تمبر روحانیون شهید، سند هویت ملی شهدای روحانی این استان و تعدادی از شناسنامه‌های شهدا رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان