۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مانوس بودن با قرآن انسان را در زندگی بینا می‌کند
کد خبر: ۱۸۶۱۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۸:۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مانوس بودن با قرآن انسان را در زندگی بینا می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قرآن بینایی چشم باطن انسان است، افزود: کسی که چشمش با قرآن روشن شده و همه زندگیش برگرفته از تعالیم و رهنمودهای قرآن باشد، بیناست.

مانوس بودن با قرآن انسان را در زندگی بینا می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، هشتمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین شب گذشته (29 اردیبهشت) با حضور مسئولان استانی و شهری در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این همایش با تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: سیره، روش، اخلاق و اندیشه حضرت علی اکبر(ع) بر اساس تعالیم قرآنی بود.
وی با تاکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) جدا نشدنی هستند، افزود: آبروی همه کارهای ما وابسته به قرآن و اهل بیت(ع) است و اعمال کسانی که ثقلین (قرآن و عترت) را می‌شناسند و بر اساس قرآن و رهنمود اهل بیت عمل می‌کنند از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قرآن بینایی چشم باطن انسان است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال فرموده که قرآن بصیرتی برای انسان‌هاست زیرا بینایی حقیقی مربوط به بینایی دل و باطن است، اگر با قرآن زندگی نکنیم و از آن نور نگیریم از درون کور هستیم.
وی ادامه داد: کسی که چشمش با قرآن روشن شده و همه دستورالعمل زندگیش برگرفته از تعالیم و رهنمودهای قرآن باشد، بیناست.
عابدینی عنوان کرد: همه اعمال خوبی که در زندگی انجام می‌دهیم مایه نور و روشنایی هستند و اگر حلاوت و شیرینی کلام خدا ذائقه قلب ما را شیرین کرد، نور است از سوی دیگر اعمال ناپسندی همچون دروغگویی، بی‌رحمی و بی‌تفاوتی نسبت به حال مستمندان و ضعیفان، موجب ظلمت و تاریکی دل است.
وی ادامه داد: بر اساس آیات الهی خداوند متعال انسان‌ها را از تاریکی به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند در واقع کسانی که به خدا توجه داشته و همچنین عطش هدایت شدن دارند با لطف خدا هدایت می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حفظ آیات قرآن بسیار پسندیده و سرمایه است اما دانستن معانی قرآن، حفظ قرآن را کامل و عمل به آیات قرآن، حفظ و ترجمه معانی را کامل‌تر می‌کند اما از همه این‌ها بالاتر، دلداده و اسیر قرآن شدن و ایجاد انس و علاقه قلبی با کلام وحی است.
عابدینی در پایان بیان کرد: امیدوارم خداوند بزرگ، دل‌های ما را به نور قرآن و نگاه لطف قرآن‌های ناطق که همان پیامبر و آل پیامبر هستند، روشن و منور سازد.
در پایان این مراسم از سه تن از پیشکسوتان قرآنی، همچنین مدیران موسسه های قرآنی و حفاظ تجلیل شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان