۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ضرورت حضور طلاب دینی در فضای مجازی برای تبیین مباحث اعتقادی
کد خبر: ۱۸۵۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین تاکید کرد

ضرورت حضور طلاب دینی در فضای مجازی برای تبیین مباحث اعتقادی

معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین بیان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه در استفاده بهینه و مطلوب از فضای مجازی برای تببین گزاره‌های دینی تلاش نمایند.

ضرورت حضور طلاب دینی در فضای مجازی برای تبیین مباحث اعتقادی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام رسول نوروزی، معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین در شب گذشته(دوشنبه) در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب اسلامی با طلاب وروحانیون حوزه علمیه استان تهران گفت: کارکرد اصلی روحانیت هدایت، ارشاد مردم و تبیین دقیق علمی آموزه‌های دینی و دفاع عقلانی از دین در برابر شبهات وارده از سوی دشمنان اسلام است.
استاد حوزه علمیه قزوین به وظیفه اصلی روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی روحانیت آن است که مردم را در مسیر درست دینداری قرار دهد و این نیازمند آشنایی روحانیت با ابزارها و شیوه‌های نوین تبلیغ است.
وی اذعان کرد: آنچه که در بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با فضلا و طلاب حوزه علمیه تهران مطرح شد توجه دادن معظم له به طلاب در استفاده بهینه از ابزارهای نوین برای تبیین مسایل دینی بود.
نوروزی ادامه داد: امروز طلاب ما باید بیش از پیش با فضای مجازی که بستری مهم و تاثیرگذار در انتقال مفاهیم دینی می‌باشد، آشنا شوند.
وی با اشاره به معایب فضای مجازی تصریح کرد: البته فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است که باید با احتیاط کامل از آن استفاده نمود و نباید در شبکه‌های مجازی بیشتر به وقت گذرانی بود.
استاد حوزه علمیه قزوین به تلاش دشمنان از طریق همین شبکه‌های مجازی بر علیه مقدسات دین اسلام بیان کرد: دشمنان دین در استفاده از فضای مجازی با تمام توان خود وارد شده و علیه باورها و مقدسات دینی کار می‌کنند.
وی در پایان گفت: ضروری است حوزه‌های علمیه و طلاب مستعد جوان و آماده به خدمت کمر همت ببندند و از این بستر به وجود آمده نهایت استفاده را کرده تا در راستای ترویج دین و دفاع از مبانی دین و پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان حرکت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان