۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ‌افتتاح ۳۰۰ میلیارد تومان طرح مخابراتی در فارس‌
کد خبر: ۱۸۴۰۸۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

‌افتتاح ۳۰۰ میلیارد تومان طرح مخابراتی در فارس‌

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس، با اشاره به افتتاح ۳۰۰ میلیارد تومان طرح مخابراتی همزمان با روز ارتباطات در این استان، گفت: تمام این طرح‌ها طی ۱۴ ماه گذشته برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

‌افتتاح ۳۰۰ میلیارد تومان طرح مخابراتی در فارس‌

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس، با اشاره به افتتاح 300 میلیارد تومان طرح مخابراتی همزمان با روز ارتباطات در این استان، گفت: تمام این طرح‌ها طی 14 ماه گذشته برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه فارس، اصغر روزگار، یکشنبه 26 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری گفت: 61 مرکز تلفن کم‌ظرفیت و پرظرفیت، 42 طرح کافوی نوری، 56 کیلومتر فیبر نوری، 949 سایت تلفن همراه، 32 رادیو، 498 پروژه دیتا و 44 سایت ترانس‌میشن بین شهرستانی و استانی و 3 سویچ موبایل، طرح‌هایی است که به مناسبت روز ارتباطات افتتاح می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات مخابراتی را باید از خارج کشور وارد کنیم، سرعت اجرای پروژه‌ها بسیار بیشتر و هزینه اجرا بسیار کمتر شده است.

روزگار یادآور شد: امروز یک دهم زمان تحریم، برای خرید تجهیزات مخابراتی نیازمند هزینه هستیم و دلیل عمده این موضوع، از بین رفتن واسطه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با تولیدکنندگان تکنولوژی‌های روز مخابراتی جهان است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس در خصوص نارضایتی‌های موجود پیرامون آنتن‌دهی شبکه تلفن‌همراه در شیراز، گفت: این شرکت طی 14 ماه گذشته 949 سایت بی‌تی‌اس تلفن همراه در سطح شیراز و فارس اجرا کرده که این عدد یعنی 2 برابر شدن تعداد سایت‌ها.

وی ادامه داد: اما پس از راه‌اندازی این سایت‌ها، باید سایت‌های همجوار بهینه‌سازی و به‌روز شود و به واسطه وجود و گسترش برخی شایعه‌ها، بسیاری از مردم نه تنها اجازه راه‌اندازی سایت جدید در محدوده منازل مسکونی را نمی‌دهند، بلکه خواستار برداشته شدن سایت‌های ایجاد شده قبلی نیز هستند.

روزگار با تصریح اینکه اگر امواج ایجاد شده توسط بی‌تی‌اس‌ها، آنقدر که شایع شده بر روی سلامت افراد تاثیرگذار بود، امروز کارمندان شرکت مخابرات جزو بیمارترین گروه‌های جامعه بودند، گفت: هیچ مرجع رسمی تخصصی نه زیانبار بودن و نه زیانبار نبودن این سایت‌ها را تایید نکرده است.

وی گفت: امروز هر شهروندی که در خصوص امواج ایجاد شده تلفن‌همراه شایبه‌ای دارد، ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته می‌توانیم مشخص کنیم که سطح امواج ایجادی چه میزان است و تا چه اندازه با سقفی که قانون برای ما تعریف کرده است، فاصله دارد.

روزگار تصریح کرد: اینکه ما بتوانیم بستر ارتباطات مطلوب مخابراتی در حوزه تلفن همراه را ایجاد کنیم، بی‌تردید نیازمند همراهی و مشارکت تمام مردم است و شرکت مخابرات هم آمادگی پاسخگویی در این زمینه را داشته و دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات فارس یادآور شد: هم‌اینک به ازای هر 100 شهروند در فارس، 88 نفر دارای تلفن همراه هستند، 98 درصد کل استان و راه‌های بین فرمانداری‌های فارس، تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد. از 2 هفته قبل هم پهنای باند اینترنت استان فارس به میزان 10 گیگابایت، افزایش داده شده است.

روزگار در خصوص تلفن‌های ثابت و کند شدن واگذاری آن نیز گفت: با خرید سویچ‌های جدید و اجرایی شدن طرح‌های توسعه کابل نوری، امکان واگذاری تلفن‌ ثابت به متقاضیان فراهم خواهد شد و امیدواریم تا پایان امسال به 100 هزار متقاضی، خط ثابت واگذار کنیم.

وی در عین‌حال، کاهش درآمدهای حاصل از تلفن ثابت را تایید و اضافه کرد: علی‌رغم آنکه هزینه‌های ارتباط با استفاده از تلفن ثابت بسیار پائین‌تر از تلفن همراه است، اما شاهد کاهش قابل توجه مکالمات شهروندان با تلفن ثابت هستیم.

روزگار با اشاره به اینکه در استان اصفهان، درآمدهای حاصل از تلفن ثابت افزایش هم داشته است، گفت: در استان فارس با کاهش درآمدهای تلفن ثابت مواجه بوده‌ایم، حال آنکه هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت در تمام تماس‌ها 3 تومان و برای تلفن همراه، 60 تومان است.

او گفت: از طرفی توسعه شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و گسترش فراگیر استفاده از این شبکه‌ها بین کاربران، درآمدهای حاصل از ارسال پیامک‌ها در تمام اپراتورهای تلفن همراه کشور را به نصف کاهش داده است.

روزگار تایید کرد که اگر بسترهای مخابراتی کشور توسعه یافته و امکان ارتباط تلفنی با استفاده از زیرساخت اینترنتی فراهم شود، در افزایش درآمدهای این شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس، لزوم توجه شهروندان به تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی را یادآور شد و تصریح کرد: شهروندان و کاربران تلفن‌های همراه باید تماس‌هایی که در خصوص فروش سیم‌کارت‌های مختلف یا ارائه خدمات مخابراتی با آنان برقرار می‌شود را با هوشیاری پاسخ دهند تا خدای ناکرده زمینه سوءاستفاده از اعتماد آنان کاملا از بین برود.

روزگار تاکید کرد که سازمان تنظیم مقررات، دستگاه ناظر بر عملکرد تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی محسوب می‌شود و هر شهروندی که به هر دلیل نسبت به خدمات دریافتی از اپراتورهای تلفن‌ همراه یا ارائه دهندگان اینترنت، شکایتی دارد، باید از طریق سازمان تنظیم مقررات اقدام و پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس همچنین گفت: این شرکت به هیچ عنوان ایجاد رانت برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی را دنبال نکرده و نمی‌کند. بسترها برای همه به شکل یکسان فراهم شده است.

وی به مردم توصیه کرد که با مراجعه به نشانی اینترنتی سازمان تنظیم مقررات، www.mobail.count.cra.ir و با وارد کردن کد ملی، تلفن‌هایی که با نام آنان ثبت شده است را مشخص کرده و نسبت به تعیین تکلیف خطوط اقدام کنند.

روزگار تصریح کرد: اگر سیم‌کارتی به نام یک مشترک در این سامانه ثبت شده باشد و مشترک از وضعیت آن اطلاعی نداشته باشد، در صورت بروز هرگونه مشکل، صاحب خط باید پاسخگوی قانون باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس در خصوص طرح توسعه شبکه تلفن ثابت، گفت: هم‌اینک، امکانات سویچ برای تامین 300 هزار شماره کافوی نوری در انبارهای این شرکت موجود است اما کار احداث شبکه و اجرای طرح مشکلاتی دارد که برای حل آنها نیازمند همراهی مردم و حمایت و کمک مسئولان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان