۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اوراق پاناما از ۲۰۰ هزار حساب بانکی برای مبادلات خارجی خبر داد
کد خبر: ۱۸۱۲۸۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اوراق پاناما از ۲۰۰ هزار حساب بانکی برای مبادلات خارجی خبر داد

مجمع الجزایر ویرجین بریتانیا، کشور کوچکی است که وکلای پانامایی از آن برای بازکردن حساب‌های بانکی محرمانه برای مبادلات خارجی استفاده می‌کردند.

اوراق پاناما از ۲۰۰ هزار حساب بانکی برای مبادلات خارجی خبر داد

مجمع الجزایر ویرجین بریتانیا، کشور کوچکی است که وکلای پانامایی از آن برای بازکردن حساب‌های بانکی محرمانه برای مبادلات خارجی استفاده می‌کردند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از صدای آمریکا، این اطلاعات از گزارش جدید کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه نگاران تحقیقی به دست آمده است. کنسرسیوم گروهی از افراد است که بر روی یک پروژه با یکدیگر کار می‌کنند.

این کنسرسیوم اسنادی را بررسی کرده که نشان دادند حدود 200 هزار حساب بانکی برای مبادلات خارجی توسط شرکت حقوقی "موساک فونسکا" در پاناما برای افراد ثروتمند باز شده است.

برخی اطلاعات ماه گذشته میلادی منتشر شدند. این اسناد به اوراق پاناما معروفند و توسط فردی به اسم "جان دوئه" به دست آمده‌اند.

جان دوئه اسمی است که توسط افرادی که نمی‌خواهند شناسایی شوند، استفاده می‌شود.

این کنسرسیوم گفت شرکت حقوقی "موساک فونسکا" شرکت‌های اسمی یا شرکت‌هایی که اطلاعات بسیار اندکی در اختیار دارند، تاسیس کرده است. در یک شرکت صوری فعالیت‌های تجاری بسیار اندکی صورت می‌گیرد. این شرکت‌های صوری برای افراد ثروتمند در کشورهایی دیگر ایجاد می‌شوند تا دارایی‌های آن‌ها را مخفی نگه دارند.

بیش از 50 درصد از حساب‌های محرمانه برای مبادلات خارجی که در پایگاه‌ داده‌های این کنسرسیوم به ثبت رسیده، در مجمع الجزایر ویرجین بریتانیا باز شده‌اند.

مجمع الجزایر ویرجین بریتانیا یک کشور کوچک در دریای کارائیب است که 32 هزار تن جمعیت دارد و از سوی شبکه عدالت مالیات به عنوان بیست و یکمین کشور محرمانه جهان به ثبت رسیده است.

براساس گزارش این کنسرسیوم، دیگر کشورهایی که شرکت حقوقی "موساک فونسکا" در آن حساب‌های محرمانه برای مبادلات خارجی باز کرده‌ است، شامل پاناما، باهاما، سیشل، نیوئه، ساموآ و همچنین ایالت‌های آمریکا همچون نوادا و وایومینگ است.

این کنسرسیوم روز دوشنبه پایگاه داده‌ای از 214 هزار حساب بانکی برای مبادلات تجاری را منتشر کرد. این پایگاه داده به مردم اجازه می‌دهد تا اسامی را جست‌وجو کنند و متوجه شوند که آیا آن فرد مالک یکی از کمپانی‌های مبادلات خارجی ثبت شده توسط شرکت موساک فونسکا است یا خیر.

ماه گذشته میلادی این مرکز گزارش داد که چطور افراد قدرتمند و ثروتمند از کمپانی‌های مبادلات خارجی برای پنهان کردن ثروتشان استفاده کردند.

این گزارش کمپانی‌های مبادلات خارجی محرمانه ثبت شده به نام دوستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و پدر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را نشان داد.

مارین واکر گوئه ورا، یکی از مدیران کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه نگاران تحقیقی گفت: این پایگاه داده جدید پتانسیل داشتن تاثیرات بیشتر را دارد. این کنسرسیوم قدرت را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بتوانند نام هر کس را که می‌خواهند جست‌وجو کنند و متوجه شدند که چه کسانی در کشورهایشان کمپانی‌های مبادلات خارجی محرمانه دارند.

این کنسرسیوم هشدار داد: از آنجایی که برخی اسامی مشابه هستند، مردم باید پیش از آنکه تصمیم بگیرند فردی واقعا مالک یکی از این کمپانی‌ها است یا خیر، با دقت اطلاعات را بررسی کنند.

روزنامه نگارانی که با این کنسرسیوم همکاری دارند، گفتند: دست کم 36 آمریکایی به تخلفات مالی متهم شده‌اند چرا که کمپانی‌های مبادلات خارجی به نام آنها توسط شرکت موساک فونسکا ثبت شده است.

این کنسرسیوم گفت: حساب‌های بانکی برای مبادلات خارجی غیرقانونی محسوب نمی‌شوند اما مردم از آن‌ها برای اجتناب از پرداخت مالیات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان