۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نگاه همراه با قسط و عدل مانع گداپروری می شود
کد خبر: ۱۸۱۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نگاه همراه با قسط و عدل مانع گداپروری می شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر قسط و عدلی نگاه و عمل نکنیم، گداپروری کرده‌ایم و کارهایی که در حق فقرا انجام می‌دهیم نقش مُسَکِن را خواهند داشت.

نگاه همراه با قسط و عدل مانع گداپروری می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار آقای مهندس پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام زین‌العابدین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: امام حسین (ع) اگر در مدینه هم می‌ماند به شهادت می‌رسید اما شهادت ایشان در مدینه، حماسه عظیم و اثرگذار کربلا را خلق نمی‌کرد.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: تقوا به معنای ترس نیست زیرا ترس انسان را از حقیقت تقوا دور می‌کند. قدرت تشخیص، عقل و روشنایی از معانی تقوا هستند و خروجی تقوا می‌شود دانایی عقل و توانایی اراده و امام حسین (ع) هم در پی ترویج و تبیین همین معنا بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در کربلا جنگ اراده‌ها بود زیرا عقل‌ها توانایی تشخیص حق و باطل را داشت اما این اراده بود که مانع از انتخاب مسیر حق حسینی می‌شد.
وی یادآور شد: همه انرژی، انگیزه و حرکت ما برای همراهی با امام خمینی (ره) و همه انگیزه‌های ایشان برای خلق آن حرکت حماسی و انقلابی از چشمه اباعبدالله و حماسه حسینی است و این نگاه بود که امام (ره) در پاسخ به شاه که گفته بود: اگر دست از کارهایت بر نداری من چکمه‌های پدرم را می‌پوشم گفته بود: اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من هم ذوالفقار جدم را به‌دست می‌گیرم.
عابدینی تأکید کرد: امروز عده‌ای می‌خواهند ریشه‌های دیگری را برای ما بسازند و اهداف آن‌ها در راستای اهداف شاه قرار دارد که می‌خواست با تغییر تاریخ هجری، هویت کربلایی ما را تغییر دهد.
امام‌جمعه قزوین افزود: نمی‌توانیم نگاه جزیره‌ای به دین داشته باشیم و اگر قسمت‌هایی از دین را بپذیریم و بخشی دیگر را رد کنیم، در دنیا خاری و در آخرت عذاب الهی نصیبمان می‌شود.
وی ادامه داد: مخاطب دین اسلام و رسول خاتم (ص) همه مردم دنیا هستند و دیگر قرار نیست دین و رسول دیگری بیاید و این مهم نشان می‌دهد رسالت‌های ما هم جهانی است و اگر امروز شرایط کمک به محرومان کشورمان وجود دارد به آن معنا نیست که در قبال فقرای سایر کشورها رسالتی نداریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رهبری همان‌گونه که برای فقرا دلسوزی می‌کنند برای جهانی شدن اسلام نیز اهمیت قائل می‌شوند و این‌که امام علی (ع) به فقیر که می‌رسید اشک می‌ریخت و در میدان جنگ با شجاعت مبارزه می‌کرد، جای تعجب ندارد زیرا هر دو از ابعاد اسلام هستند.
عابدینی اضافه کرد: اگر قسط و عدلی نگاه و عمل نکنیم، گداپروری کرده‌ایم و کارهایی که در حق فقرا انجام می‌دهیم نقش مُسَکِن را خواهند داشت؛ اما اگر براساس قسط و عدل نگاه و عمل نماییم پایه‌های فقر را خشکانده و بنای کرامت و غنا را پایه‌گذاری کرده‌ایم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان