۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مالکان خودروهای منکراتی هنگام اخذخلافی تذکر می‌گیرند/ شروع به کار طلایه‌داران معروف در قزوین
کد خبر: ۱۷۸۸۷۴ نویسنده: سید عباس موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۸ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون مردم نهاد ستاد امر به معروف استان قزوین:

مالکان خودروهای منکراتی هنگام اخذخلافی تذکر می‌گیرند/ شروع به کار طلایه‌داران معروف در قزوین

معاون مردم نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین مطرح کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۵ آمران به معروف و ناهیان از منکر مجدد کار تذکر لسانی خود را در سطح شهر شروع می‌کنند.

مالکان خودروهای منکراتی هنگام اخذخلافی تذکر می‌گیرند/ شروع به کار طلایه‌داران معروف در قزوین
سید عباسی موسوی، معاون امر به معروف و نهی از منکر، مردم به دولت و مردم استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طرح "طلایه‌داران معروف" در استان قزوین با عنوان تذکر لسانی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می‌شود.
وی افزود: افراد ذی‌صلاح از طریق سازمان امر به معروف شناسایی و جذب شده‌اند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده و مشغول فعالیت تذکر لسانی در سطح شهر هستند.
موسوی عنوان کرد: از آذر ماه سال 94 این طرح آغاز شده و در منطقه تجاری خیام اجرا شده است، تذکرات به صورت شفاهی و کتبی هم به رهگذران و هم به اماکن عمومی و خصوصی داده شده است.
معاون امر به معروف و نهی از منکر، مردم به دولت و مردم استان قزوین خاطرنشان کرد: تذکرات در حیطه پوشش و ناهنجاری‌های غیرمتعارف بوده و سعی شده است به مغازه‌دارها هم به جهت نوع چیدمان، مانکن‌ها و تصاویر نامناسب در کافی شاپ‌ها و کافی‌نت‌ها تذکر داده شود.
موسوی گفت: گروه‌های تذکر دهنده دو قشر آقا و خانم بوده که به شکل گروه‌های 10 نفره و هماهنگی یک مدیر کارها را اجرا و ساماندهی می‌کنند.
وی با اشاره به بازخورد مردم در قبال تذکرات عنوان کرد: بازخوردهای عامه مردم را چندان نمی‌توان ارزیابی کرد چراکه افراد مورد تذکر ثابت نیستند و به آمران گفته‌ شده است که به هیچ عنوان بحث نکنند و فقط تذکر دهند و بروند.

حدود 5 هزار نفر تاکنون تذکر لسانی دریافت کرده‌اند

معاون امر به معروف و نهی از منکر، مردم به دولت و مردم استان قزوین ابراز کرد: تعداد افرادی که تذکر گرفتند چیزی حدود 5 هزار نفر بوده است که در اکثر موارد یا افراد واکنش نشان داده و یا سوال می‌پرسند البته برخی افراد نیز تشکر کرده و عده‌ای عم بی‌تفاوت هستند.
این مسئول با اشاره به بررسی بازخورد تذکر به مغازه‌ها تصریح کرد: تعدادی از این اماکن به لحاظ چیدمان و وجود مانکن‌های نامناسب استقبال کرده‌اند که این امیدوارکننده است و عده‌ای هم گفته بودند که ما مشکلات اخلاقی بسیاری را روزانه شاهد هستیم و اگر بروشور و پوستری داشته باشید حاضریم روی ویترین مغازه‌ها نصب کنیم.
موسوی با اشاره به ناهنجاری‌هایی که در برخی ماشین‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: در مورد برخی ماشین‌هایی که تخلفات رفتاری آن‌ها آشکار است آمران ما شماره ماشین‌ها را نوشته و این شماره‌ها به راهداری داده می‌شود؛ این افراد با مراجع به این مراکز برای گرفتن خلافی ماشین و غیره به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارجاع داده می‌شوند و در این مکان کلاس‌های توجیهی و آموزشی برای رانندگان خاطی گذاشته می‌شود.
وی اعلام کرد: از 15 اردیبهشت ماه 95 آمران به معروف و ناهیان از منکر مجدد کار تذکر لسانی خود را شروع می‌کنند و ما تلاش داریم این طرح تا سطح خیابان طالقانی و بازار گسترش پیدا کند.
معاون امر به معروف و نهی از منکر، مردم به دولت و مردم استان قزوین تصریح کرد: طرح طلایه‌داران معروف باید در تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند و همه جا گروه‌های امر به معروف تشکیل شود و در حوزه‌های خود نسبت به تذکر لسانی همکاری کنند.
موسوی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه، مساجد و هیئت‌های مذهبی باید گروه تشکیل داده و به این طرح کمک کنند متاسفانه امر به معروف فراموش شده و خیلی از افراد اهمیت این را واجب نمی‌دانند حتی برخی از متدین ما اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند و نسبت به وضعیت ناهنجاری‌های جامعه بی‌تفاوت هستند.
وی در پایان اظهار کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم که در راستای فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان