۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انتقاد آیت‌الله سیستانی از سیاستمداران
کد خبر: ۱۷۱۱۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۴ ساعت: ۱۶:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در پی تظاهرات صدها تن از مردم عراق؛

انتقاد آیت‌الله سیستانی از سیاستمداران

صدها تن از حامیان جریان صدر عراق بار دیگر در اعتراض به اجرایی نشدن اصلاحات در میدان "التحریر" بغداد تظاهرات کردند.

انتقاد آیت‌الله سیستانی از سیاستمداران
به گزارش  سرویس سیاسی صبح قزوین ، صدها تن از حامیان جریان صدر عراق بار دیگر در اعتراض به اجرایی نشدن اصلاحات در میدان "التحریر" بغداد تظاهرات کردند.

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، تظاهرکنندگان در میدان "التحریر" در مرکز بغداد تجمع کرده و شعارهایی را علیه عاملان فساد در کشور سر دادند.

شرکت‌کنندگان همچنین خواهان اجرای اصلاحات و بهبود خدمات‌رسانی شدند و ناامیدی خود را از عملکرد کند حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در اجرای اصلاحات اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین بر لزوم مبارزه با فساد و تسریع در تشکیل دولتی تکنوکرات که اعضای آن از شخصیت‌های مستقل و لایق باشند تأکید کردند.

در همین حال تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف مکان برگزاری تظاهرات اتخاذ شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به منطقه خضراء بغداد مستقر شدند.

همزمان صدها تن از ساکنان استان‌های جنوبی عراق علیه فساد اداری و ملی و اختلافات طرف‌های سیاسی و کاهش خدمات‌رسانی تظاهرات کردند.

آن‌ها خواهان منحل کردن و برکناری رؤسای سه‌گانه شدند.

تظاهرکنندگان در میدان‌های اصلی استان‌های "بصره"، "ذی‌قار"، "المثنی"،" کربلا"، "واسط" و "الدیوانیه" تجمع کرده و خواهان پایان دادن به بحران سیاسی در کشور و اجرای اصلاحات فراگیر از طریق تشکیل دولت تکنونکرات و منحل کردن رؤسای سه‌گانه شدند.

آغاز دور جدیدی از تلاش‌های رئیس جمهور برای حل بحران سیاسی

در همین راستا و با ادامه اختلافات سیاسی در عراق و ادامه تحصن نمایندگان پارلمان، یک منبع آگاه در پارلمان اعلام کرد که فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق امروز(شنبه) دور جدیدی از مذاکرات را با رهبران فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی آغاز خواهد کرد که نمایندگان متحصن پارلمان نیز از این نشست‌ها مستثنی نخواهند شد.

به گفته این منبع عقب نشینی نمایندگان فراکسیون "الاحرار" وابسته به جریان صدر فرصت ازسرگیری مذاکرات و طرح برگزاری یک جلسه واحد را فراهم آورده است.

انتقاد آیت‌الله سیستانی از سیاستمداران عراقی

در همین راستا، عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان طی خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مسئولان سیاسی عراق به شدت انتقاد کرد.

وی از کسانی که قدرت در دستشان است خواست برای تحقق رضایت تمامی مردم و نه بخشی از آن‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان