۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اصولگرایی و اصلاح طلبی باید تابع ولایت باشد
کد خبر: ۱۷۱۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۴ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

آیت الله حائری شیرازی در جمع معتکفین قزوین:

اصولگرایی و اصلاح طلبی باید تابع ولایت باشد

آیت الله حائری شیرازی بیان کرد: نباید بین برادران دینی تفرقه ایجاد شود و اصولگرایی و اصلاح طلبی باید تابع ولایت باشد.

اصولگرایی و اصلاح طلبی باید تابع ولایت باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله حائری شیرازی استاد برجسته حوزه شب گذشته(جمعه) در جمع معتکفان مسجد جامع شهر قزوین با بیان اینکه بانوان ما باید قدرشناس خود باشند، اظهار کرد: همسران عِمران فرزند داخل شکم خود را نذر خدای متعال کرد و فرمود خدایا تو شنوا و دانا هستی و این موضوع نشان از معرفت بالای این بانو بود.
وی در ادامه افزود: این بانو وقتی فرزندش به دنیا آمد به خداوند گفت؛ خدایا فرزندم دختر شد چون فکر می‌کردم پسر است او را نذر تو کردم اما نام او را مریم می‌گذارم و او را از شر شیطان به تو می‌سپارم.
این استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: همسر عِمران گمان می‌کرد خداوند نذرش را قبول نمی‌کند اما خدا نذر وی را پذیرفت و رشد و رویش خوبی را در حضرت مریم قرار داد و پیغمبری همچون زکریا(ع) را کفیل وی کرد.
وی یادآور شد: حضرت زکریا(ع) هر زمانی که به محراب حضرت مریم(س) وارد می‌شد میوه‌های تازه‌ای را در آنجا می‌دید و از ایشان می‌پرسید مریم این میوه‌ها را از کجا آورده‌ای؟ حضرت مریم می‌گفت؛ خدای متعال به هرکس که بخواهد بی حساب روزی می‌دهد.
حائری شیرازی تصریح کرد: آفرینش انسان با ملائکه و اجنه متفاوت است فرشتگان وقتی فهمیدند که خداوند بر روی زمین خلیفه‌ای قرار داده است، گفتند خدایا این آفریده تو در زمین خونریزی به راه می‌اندازد اما پروردگار در پاسخ فرمود من چیزی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.
وی گفت: روح انسان از اعلی اهلیین است و جسم او از اسفل السافلین؛ آدمی در مرز این دو قرار دارد یعنی انسان می‌تواند بدتر از جانوران و بهتر از فرشتگان شود.

دنیای غرب از انسان فقط اسفل السافلین را دیده است

استاد حوزه علمیه به جایگاه والای زن اشاره کرد و بیان کرد: حضرت فاطمه(س) یک زن بود اما امامان معصوم می‌فرمودند؛ ما حجت خدا بر روی زمین هستیم و مادرمان حجت خدا بر ماست.
وی با بیان اینکه دنیای غرب از انسان فقط اسفل السافلین را دیده است، تاکید کرد: عده‌ای اعلی علیین را فراموش کرده و تنها در عالم دنیا خزیده‌اند؛ اما جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد حقیقت را دریافته و هم عالم را ببیند.
این استاد اخلاق گفت: امیدوارم اعتکاف زمینه‌ای برای چله نشینی باشد اگر انسان 40 روز خود را برای خدای متعال خالص کند، درهای حکمت و معرفت به روی او باز می‌شود.
وی در ادامه به اصل نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق احکام و شریعت اسلام در ادای قرض نباید حتی یک درصد سود وجود داشته باشد اما امروز متاسفانه بانک‌های ما سودهای 20 تا 27 درصدی را مطرح می‌کنند.
حائری شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در بین مومنان اصلاح صورت بگیرد، عنوان کرد: نباید بین برادران دینی تفرقه ایجاد شود جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی باید تابع ولایت باشد.
وی ادامه داد: افرادی که صالح بوده و به دنبال ایجاد الفت و دوستی در جامعه هستند در واقع شأن رهبر را حفظ می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان