۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد
کد خبر: ۱۶۸۳۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد

یک فرمانده دوران سال دفاع مقدس گفت:حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها چراغ راهی است برای دانشجویان تا بتوانند رسالتی که بر دوش‌شان هست را به نحو احسن ایفا کنند.

یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد

یک فرمانده دوران سال دفاع مقدس گفت:حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها چراغ راهی است برای دانشجویان تا بتوانند رسالتی که بر دوش‌شان هست را به نحو احسن ایفا کنند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )،منطقه گیلان،مصطفی‌پور یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد لاهیجان که به همت ستاد شهدای گمنام این دانشگاه و در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد، با اشاره به دو شهید گمنام در این دانشگاه گفت:دانشجویان گیلان در دوران دفاع مقدس برای شرکت در پشتیبانی و عملیات‌ها نقش بسیار مهمی داشتند و حداقل نصف نیروهای ما از دانشجویان بودند که نسبت به بقیه نیروها با آمادگی جسمی و روحی بالا، حضور به موقع داشتند.

وی با بیان این که امروزه دانشجویان و رزمندگان دفاع مقدس سکاندار و هدایتگر کشور هستند و کشور را هدایت می‌کنند، گفت: امروز سطح فرهنگ و دیانت دانشگاهیان و دانشجویان ما بالا رفته است و دانشجویان ما باید با همین سطح فکری بالا با صلابت مسیر انقلاب و نظام را به درستی طی کنند. دانشجویان ما سعی دارند به هر طریقی نقش مهم و خطیری را برای سربلندی کشورشان ایفا کنند.

مصطفی‌پور با اشاره به حضور فعال و پرشور جوانان و دانشجویان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) گفت:نمونه این فعالیت و حضور پر شور را ما در دوران دفاع مقدس و در شب‌های عملیات داشتیم.

وی با اشاره به این که شرایط امروز با گذشته تا حدودی تغییر کرده است، گفت: وحدت، ایمان و اقتدار شما جوانان باعث پیروزی و پیشرفت کشورمان شده است و مسلم است که باید دشمنی به نام آمریکا داشته باشیم.

مصطفی‌پور با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره)گفت:اگر به معنای واقعی به کلمه «ما می‌توانیم» ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم درموفقیت و پیروزی ماخللی ایجاد نخواهد شد.اگر به این فرموده حضرت امام خمینی(ره) که کلمه‌ای الهی بود اعتقاد نداشته باشیم به انحراف کشیده می‌شویم.اگر دشمن همایش‌ها و سمینارهای متعددی را برگزار می‌کند و به دنبال تربیت نیرو هست، می‌خواهد انگیزه را در بین جوانان ما کم رنگ کند.

مصطفی‌پور با اشاره به این که حرف‌های امام خمینی(ره) الهی بود، گفت: تشکیل بسبج مردمی یکی از فرمان‌های حضرت امام بود و تا حضور حضرت حق این چشمه جوشان همچنان ادامه دارد تا به دست صاحب اصلی ‌ش برسد.

وی با اشار به نیروی‌های حزب‌الله در لبنان، سوریه و ... گفت: تشکیل این نیروها الگو گرفته از بسیج مردمی کشور ماست و این نیروهای حزب‌الله مانع بزرگی بر سر راه تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به این که آمریکا دشمن اصلی ما است، گفت: وقتی روز به روز بر وحدت و اقتدار شما اضافه می‌شود، باید آمریکا دشمن شما باشد، عرصه بر آمریکا تنگ شده است و این وحدت، اقتدار و همبستگی شما باعث شده تا آمریکا با ما سر ستیز داشته باشد. مبنای ابرقدرتی این است که کشوری بتواند از همه جهات بر دیگر کشورهای تاثیر بگذارد و ما شاهد این هستیم که این تاثیرپذیری صورت گرفته است و دشمن نیز از این می‌ترسد که نگرش و رفتار ما در کشورهای همسایه جا بیفتد، حال اینکه جا افتاده است؛ می‌ترسد.آمریکا می‌داند اگر مبنایی که در ایران هست در دیگر کشورهای دیگر جابیفتد جایی برایی حکومتش نمی‌ماند.دشمن سعی دارد با روش‌های مختلف ستیز خود را ادامه دهد، اما عده‌ای با لبخند می‌خواهند همه سرمایه کشور را ببازند و همه کارها، عملیات‌ها و آموزش‌هایی که آمریکا برای نیروهای خود برگزار می‌کند بخاطر این است که به جنگ با ما بیاید. چون در دفاع مقدس، ترور دانشمندان و ... نتوانست وحدت بین مردم ما را از بین ببرد، تصمیم گرفته است با پرورش نیروهایی به مانند داعش به ما و کشور ما ضربه بزند چون به این نتیجه رسیده که اقتدارش و ابرقدرتی‌اش زیر سوال رفته است. گفته باید برگردم از همان جایی که زمین خوردم برای ضربه زدن به ایران شروع کنم، تا دیگر کشورها باور کنند و تاثیر بگیرند و رهرو آمریکا باشند.

مصطفی‌پور گفت: دفاع از نظام و انقلاب وظیفه ماست، وقت را نباید بیهوده تلف کنیم، چرا که روزی باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم دانشجویان و دانشگاهیان در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر گفت: جوانان و دانشجویان باید با پیروی از رهبری و پشتیانی از ولایت و روشنگری مردم را به نظام و انقلاب دلگرم کنند.تغییر در ساختار و ایجاد تحول در روحیه جوانان و جامعه از اهداف آمریکاست و با تضعیف روحیه جوانان می‌خواهد به اهداف شوم خود دست پیدا کند و تا زمانی که بسیج هست، ولایت و مقام معظم رهبری هست آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد.

قرائت نامه دختر شهید مدافع حرم شهید حبیب روحی به پدرش، تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مداحی مداح اهل بیت و برگزاری نمایشگاه از برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان