۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تکمیل پل طبقاتی امام رضا از عهده شهرداری خارج است/دستگاه‌‌‌های اجرایی مشارکت کنند
کد خبر: ۱۶۷۶۴۹ نویسنده: فرج الله فصیحی رامندی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین :

تکمیل پل طبقاتی امام رضا از عهده شهرداری خارج است/دستگاه‌‌‌های اجرایی مشارکت کنند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ساخت ادامه پل امام رضا(ع) نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که از عهده شهرداری خارج است .

تکمیل پل طبقاتی امام رضا از عهده شهرداری خارج است/دستگاه‌‌‌های اجرایی مشارکت کنند
فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به احداث پل امام رضا (ع) اظهارکرد: ساخت این پل از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند مشکل حجم بالای ترافیک در این منطقه را برطرف کند.

وی گفت: عملیات اجرایی احداث این پل از ۱۵ فروردین ماه سال گذشته با اعتبار اولیه ۱۴۴ میلیارد تومان آغاز شده است و ظرف یک سال و نیم آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع) به طول دو هزار و 300 کیلومتر به صورت دو طبقه با عرض ۲۲.۵ متر در ارتفاع ۷.۵ متر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه پل امام رضا(ع) نقش کمربند جنوبی شهر قزوین را ایفا می‌کند،بیان کرد: شهرداری قزوین برای داشتن کمربندی وارد ساخت پل امام رضا (ع) شده است. 

فصیحی رامندی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: ابعاد مختلف پروژه پل امام رضا (ع) به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در ساخت پل امام رضا (ع) 40 میلیارد تومان اعتبار برای تملک 37 هزار متر مربع زمین‌های خالی و 11 هزار متر مربع ساختمان موردنیاز است.

این مسئول درباره ساخت کامل پل امام رضا (ع) در فازهای مختلف و امتداد آن تا میدان دفاع مقدس عنوان کرد: برای ساخت ادامه این پل نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که از عهده شهرداری خارج است و باید دستگاه‌های اجرایی متولی مشارکت کنند.

فصیحی رامندی با اشاره به اینکه زیر تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع)، یک هزار پارکینگ طراحی شده است، گفت: این پارکینگ زائران بارگاه امامزاده حسین ابن الرضا (ع)، مزار شهدا  و آرامستان‌های آن منطقه را پوشش می‌دهد.

گفتنی است احداث این پل با توجه به فقدان کمربندی جنوبی و تداخل ترافیک جاده‌ای و وسایل نقلیه سنگین با ترافیک شهری، ضمن ایجاد ترافیک و ناامنی برای تردد عابران و زائران امامزادهحسین(ع) تعبیه شده است، همچنین دسترسی شهروندان از مناطق شمالی به جنوب و غرب به شرق آسان و در کمترین زمان ممکن محقق خواهد ساخت.

 انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان