۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مسئولین کشور در زمینه پرورش هنرمندان انقلابی ناموفق عمل کرده‌اند/ برخی آثار هنری همچون کف روی آب هستند
کد خبر: ۱۶۲۲۷۰ نویسنده: سردار جباری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

سردار جباری در گفتگو با صبح قزوین:

مسئولین کشور در زمینه پرورش هنرمندان انقلابی ناموفق عمل کرده‌اند/ برخی آثار هنری همچون کف روی آب هستند

سردار جباری با اشاره به اینکه برخی آثار هنری موجود همچون کف روی آب هستند، گفت: متاسفانه مسئولین در زمینه شناسایی و پرورش هنرمندان انقلابی به شدت ناموفق عمل کرده‌اند.

مسئولین کشور در زمینه پرورش هنرمندان انقلابی ناموفق عمل کرده‌اند/ برخی آثار هنری همچون کف روی آب هستند
ابراهیم جباری، فرمانده حفاظت و امنیت سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین به ویژگی‌های بازر شخصیتی مرحوم فرج‌الله سلحشور اشاره کرد و گفت: یکی از بازرترین ویژگی اخلاقی مرحوم سلحشور استقامت در راه و ثبات قدم در مسیر باورها و عقاید دینی بود.

وی افزود: فرج‌الله سلحشور در مسیری که انتخاب کرده بود قدمی به عقب برنداشت و در این راه بسیاری از آشنایان و دوستان خود را از دست داد اما استقامت کرد و به لطف پروردگار موفق نیز شد.

فرمانده سپاه ولی امر با بیان اینکه مرحوم سلحشور از دل مسجد و برنامه‌های قرآنی پا در عرصه هنر نهاد، عنوان کرد: با زبان هنر می‌توانیم ارزش‌های دینی خود را رساتر و گویاتر به جهانیان عرضه کنیم، مرحوم سلحشور به این باور رسیده بود و از هنر سینما به بهترین شکل ممکن در راه تحقق آرمان‌های الهی و دینی استفاده می‌کرد.

جباری ادامه داد: فرج‌الله سلحشور معتقد بود بیشتر هنرمندان تراوشات ذهنی خود را در کارهایشان می‌گنجانند به همین دلیل اثرات عمیق و موثری در جامعه نخواهد گذاشت.

وی افزود: مرحوم سلحشور اعتقاد داشت که برای اثرگذاری هنر بر جان و قلب انسان‌ها باید به سمت کلام وحی روی بیاوریم چراکه کلام الهی آمیخته با روح و ذات انسان‌ها است و تحولی اساسی را ایجاد می‌کند.

فرمانده حفاظت و امنیت سپاه پاسداران اضافه کرد: برخی کارهای هنری همانند کف روی آب هستند اما فیلمی همچون یوسف پیامبر که از قرآن و کلام وحی ناشی شده چنان اثراتی داشته که در جهان شناخته شده و تحول بزرگی در این حوزه ایجاد کرده است.

جباری در ادامه به ویژگی‌های هنر انقلابی اشاره کرد و گفت: هنر انقلابی برخواسته از اسلام انقلابی، قرآن کریم و روح بلند اهل بیت (ع) که خود بزرگترین انقلاب‌گران بوده اند، است.

وی اظهار کرد: هنری به معنای واقعی انقلابی است که بتواند روحیه انقلاب‌گری، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و ایستادگی در مقابل فرعون‌های زمان را در جوامع بشری ایجاد کند.

فرمانده سپاه ولی امر افزود: هنر انقلابی هنری است که انسان‌هایی متعهد، مؤمن، ایثارگر و فداکار پرورش می‌دهد که شهید مرتضی آوینی و مرحوم فرج‌الله سلحشور نمونه‌های انگشت شماری از هنرمندانی هستند که به سلاح انقلابی بودن و عامل بودن در این زمینه مسلح بودند.

جباری به دلایل انگشت شمار بودن هنرمندان انقلابی اشاره و بیان کرد: مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها و حتی صدا و سیما نتوانسته‌اند در این عرصه به درستی عمل کنند و هر فردی بدون شناخت و معرفت عمیق وارد دانشگاه هنر شده و در این عرصه مشغول فعالیت شده است.

وی افزود: هنرمندانی همچون مرحوم سلحشور باید از دل بسیج و مساجد بیرون کشیده شوند افراد بسیار مستعد و توانمندی در شهرها و روستاها هستند که با ایمان قوی مشتاق فعالیت در این مسیر هستند اما متاسفانه این سرمایه‌ها به درستی شناسایی نشده و مسئولین ما در این عرصه به شدت ناموفق عمل کرده‌اند اما مرحوم سلحشور با راه‌اندازی موسسه تبیان با هزینه و بودجه شخصی به تربیت هنرمندان و متهعد و انقلابی پرداخت.

فرمانده حفاظت و امنیت سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولین کشور طی سی و شش سال گذشته در زمینه جذب هنرمندان و فعالین فرهنگی انقلابی خیلی موفق نبوده‌اند اما امیدواریم در سی سال آینده در این حوزه شاهد تحولاتی باشیم.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان