۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مشارکت همیاران محرم در برگزاری عزاداری یک ضرورت است
کد خبر: ۱۵۲۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

مشارکت همیاران محرم در برگزاری عزاداری یک ضرورت است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: همیاران محرم ظرفیت خوبی برای دستگاه‌های برگزارکننده عزاداری آقا اباعبدالله الحسین در دهه اول محرم هستند.

مشارکت همیاران محرم در برگزاری عزاداری یک ضرورت است

به گزارش  صبح قزوین، سعید وزیری‌نژاد صبح امروز در همایش همیاران محرم اظهار کرد:  ایده شکل‌گیری همیاران محرم از پنج سال قبل با هدف بهره‌مندی از ظرفیت مردمی و به ویژه هیئت‌های مذهبی برای ساماندهی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در دهه اول ماه محرم الحرام، پی ریزی شد.

وی افزود: مشارکت همیاران محرم با شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات در سال‌های اخیر به حدی بوده که شاهد برگزاری عزاداری مناسب و با شکوه در شب‌های عزاداری دهه اول ماه محرم بودیم.

IMAGE634876826444407641

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های همیاران محرم اعلام کرد: همیاران محرم در بخش‌های مختلف مسیرهای عزاداری حضور می‌یابند و دسته‌‌‌‌‌‌‌‌های عزاداری را مدیریت کرده و نظم می‌بخشند.

وزیری‌نژاد موفقیت طرح همیاران محرم را به حدی دانست که این مهم در شهرهای دیگر الگوبرداری شده است.

وی با تأکید بر اینکه در ماه محرم بزرگ‌ترین مراسم مذهبی جهان برگزار می‌‌شود، گفت: ماه محرم و صفر نه تنها در ایران و بلکه در بین تمامی ملت‌هایی که ارادت خاصی به اباعبدالله الحسین دارند، گرامی داشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بر تلاش و اهمیت همیاران محرم به نظافت شهری در عزاداری‌ها اشاره نمود و افزود: به راستی چهره شهر در بعد از عزاداری‌ها مناسب و ایده‌آل نیست، در صورتی که عزاداری با محتوا و با شکوهی را برگزار می‌کنیم و بنابراین باید به شیوه اجرا و بازتاب‌های آن نیز توجه داشته باشیم.

وزیری‌نژاد از سوء‌استفاده‌هایی که رسانه‌های بیگانه از برخی ناهنجاری ها و ریخت و پاشهای بعد از عزاداری به نفع خود انجام می دهند صحبت کرد و ادامه داد: علاوه بر اینکه تلاش می شود در مساجد، تکایا، و هیأتهای مذهبی عزاداری هایی بدون آسیب و ناهنجاری اجتماعی برگزار شود باید به نظافت شهری نیز در طول مسیرهای تردد دسته ها توجه کرد و این یک ضرورت انکار ناپذیر است.

همایش همیاران محرم، با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و شورای هیئت‌های مذهبی و با حضور مسئولان مربوطه در برگزاری طرح همیار محرم همزمان با دهه اول و پیش از آغاز عزاداری‌‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان