۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین یارانه ۳ دهک ثروتمند، به دو دهک فقیر جامعه تعلق می‌گیرد/ آغاز به کار سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات از فردا
کد خبر: ۱۵۱۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

خبرهای نوروزی رئیس کمیته امداد در آخرین نشست سال ۹۴

یارانه ۳ دهک ثروتمند، به دو دهک فقیر جامعه تعلق می‌گیرد/ آغاز به کار سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات از فردا

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه در سال آتی خبر داد و گفت: طرح حذف یارانه سه دهک بالا در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده که بر اساس آن از اول تیر سال ۹۵ یارانه سه دهک بالا حذف و با نظر بهزیستی و امداد به دو دهک پایین اختصاص داده می‌شود.

	یارانه ۳ دهک ثروتمند، به دو دهک فقیر جامعه تعلق می‌گیرد/ آغاز به کار سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات از فردا
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سید پرویز فتاح امروز در آخرین نشست خبری سال 94 با اعلام اینکه در انتخابات اسفند سال جاری 17 نفر از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) کارت قرمز دریافت کردند گفت: بر اساس بخشنامه‌ صادر شده به تمامی استان‌ها، اجازه دخالت و فعالیت در امر انتخابات به هیچ یک از مدیران و کارکنان خود را ندادیم و در مجموع تنها ۱۷ نفر از امداد اخراج شدند که از مدیر شهرستان تا کارکنان عادی در میان این افراد حضور داشتند و بعد از انتخابات نیز تذکری از سوی دولت و یا مجلس نداشتیم.

وی درخصوص دفاتر مجموعه کمیته امداد در سایر کشورها گفت: در این کشورها ما بیشتر از نیروهای بومی استفاده می کنیم و اکثر کارکنان ایرانی به کشور بازگشته اند. همچنین هیچ دفتر جدیدی در خارج از کشور ایجاد نشده و هیچ مبلغی نیز از درآمدهای این نهاد به خارج از کشور منتقل نشده است.

فتاح با تصریح براین نکته که ۶۰ درصد از مددجویان کمنیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهدگفت: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانواده تحت‌ پوشش، یک میلیون خانواده زن سرپرست هستند که به دلیل طلاق، فوت، زندانی شدن، متواری شدن و اعتیاد همسر، سرپرستی خانواده به عهده آنها قرار گرفته و در همین راستا کمیته امداد بسته تشویقی ازدواج را علاوه بر ارائه مشاوره در دستور کار دارد به طوری که در سال جاری کمتر از ۱۰ هزار خانواده ازدواج مجدد کرده‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین خبر از راه‌اندازی ۵۰ شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد در سال آینده داد و افزود: برای سال آینده برنامه‌هایی در جهت فقرزدایی نیازمندان و محرومان در دستور کار داریم که امیدواریم با کمک خیرین و مردم بتوانیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم. صندوق های قرض الحسنه ابتدای سال آینده در سراسر کشور آغاز به کار می‌کند و مردم می‌توانند در این صندوق‌ سرمایه‌گذاری کنند همچنین کمیته امداد نیز 1600 میلیارد تومان منابع خود را به این صندوق وارد کرده است.

او با اعلام اینکه در سال جاری 80 هزار نفر به مشهد مقدس و 5 هزار نفر به عتبات اعزام شده‌اند، گفت: ما باید درباره عملکردمان به مردم آمار دقیق بدهیم به طور مثال امسال 120 هزار حامی به کمیته امداد اضافه شدند و صدقات نیز 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه امداد متکی به دولت نیست، گفت: در سال آینده بودجه دولتی ۷ درصد افزایش دارد، در حالی که ما افزایش ۲۰ درصدی را در مجموعه تحت مدیریت خود پیش‌بینی کرده‌ایم. ما به مردم و کمک‌های آنها متکی هستیم اما به دلیل تورم، رکود، تحریم و... با تمام تلاش نتوانستیم در رفع تمامی مشکلات مددجویان اقداماتی انجام دهیم که البته وضعیت آنها بدتر نشده، اما بهتر نیز نشده است و در مجموع نیاز اقشار محروم بسیار بیشتر از تلاش‌های ماست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد فعالیت دفاتر خارج از کشور کمیته امداد نیز تاکید کرد: نیروهای اضافه از این دفاتر فراخوان شده‌اند و در حال حاضر تعداد آنها کمتر از انگشتان دست است و اغلب آنها بومی هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ دفتر جدیدی در خارج از کشور ایجاد نشده است، گفت: همچنین مبلغی نیز از درآمدهای مردمی امداد به خارج از کشور منتقل نمی‌شود.

وی همچنین خبر از انتقال ساختمان کمیته امداد از سوهانک به محدوده خیابان آزادی طی سه ماه آینده داد و افزود: این ساختمان در حال حاضر به فروش گذاشته شده که به زودی به نتیجه می‌رسد. قرار است عواید حاصل از فروش سوهانک بر اساس مصوبه هیات امنای امداد پشتوانه‌ای برای وام قرض‌الحسنه به مددجویان خواهد شد.

آغاز به کار سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات از فردا
پرویز فتاح خبر از افتتاح رسمی سامانه پرداخت الکترونیکی صدقه از طریق تلفن همراه ایرانسل و همراه اول داد و گفت: همه هموطنان می توانند با شماره پیامک ۸۸۷۷ صدقات خود را پرداخت کنند.

وی از افزایش ۱۰ درصدی درآمدهای حاصل از صدقات در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح اکرام نیز ۱۸ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درمورد اصلاح صندوق های صدقات شهری نیز گفت: به دلیل طراحی این صندوق‌ها تاکنون برخی از آنها مورد دستبرد و آسیب قرار گرفته‌اند، بر همین اساس سال آینده قفل ورودی تمامی صندوق‌های صدقات در سراسر کشور اصلاح خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سالانه ۷ هزار خانواده از چرخه حمایت امداد خارج می‌شوند، اظهار داشت: در سال جاری یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانواده تحت پوشش ما بودند، در حالی که آمار آنها هم‌اکنون به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و خروجی ما بیشتر از ورودی‌ها بوده است.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، مجموع درآمد و هزینه‌های کمیته امداد به ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید، در حالی که نصف این مبلغ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی است.

فتاح از افزایش تعداد حامیان خبر داد و گفت: در گذشته تعداد حامیان ۷۳۰ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۹۲۰ هزار نفر افزایش یافته است و در سال جاری توانستیم در طرح محسنین ۱۹۰ هزار حامی را جذب کنیم.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان