۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۷ پایگاه اورژانس در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند
کد خبر: ۱۵۱۱۵۰ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین:

۳۷ پایگاه اورژانس در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: ۳۶ پایگاه اورژانس و ۱ پایگاه اورژانس هوایی در تمام ایام نوروز آماده خدمت رسانی برای حوادث هستند.

 ۳۷ پایگاه اورژانس در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند
دکتر پیمان نامدار، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در مورد اقدامات نوروزی اورژانس در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بیان کرد: در حال حاضر 37 پایگاه اورژانس در سطح استان وجود دارد. 36 پایگاه اورژانس و 1 پایگاه اورژانس هوایی در تمام ایام نوروز آماده خدمت رسانی برای حوادث ویژه در مناطق صعب العبور است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این پایگاه‌ها، 7 پایگاه سلامت در نقاط مختلف پرتردد استان همچون عوارضی زنجان، عوارضی قزوین، عوارضی رشت، آوج، آراسنج و نقاطی که بیشترین میزان تردد خودرو را دارند مستقر خواهند بود و علاوه بر توصیه‌های بهداشتی و خدمات درمانی اورژانسی، داروی رایگان به بیماران نیازمند ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین توضیح داد: آمبولانس‌های اورژانس از ساعت 9 صبح تا 1 بعداظهر و 3 بعداظهر تا 8 شب برای اطمینان خاطر مسافرین در حاشیه جاده ها مستقر خواهند بود.
وی افزود: علاوه بر اسقرار آمبولانس‌ها، اکیپ‌های سیار برای رسیدگی به شرایط ویژه در سطح استان در حال تردد خواهند بود.
این مسئول به آماده باش اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: با آغاز طرح تحول سلامت، پایگاه اورژانس هوایی در استان قزوین احداث شد و خوشبختانه تاکنون حداقل 110 ماموریت ویژه انجام داده است.
وی در خصوص موارد استفاده از اورژانس هوایی توضیح داد: اورژانس هوایی برای ماموریت‌هایی که تعدد مصدوم وجود دارد و رسیدگی به مصدومین با آمبولانس‌های زمینی معضل ساز باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در برخی موارد که زمان رسیدن آمبولانس دیر شود و حوادث ویژه‌ای همچون اعزام سریع به بیمارستان در حوادث قلبی و تصادفات جاده‌ای رخ دهد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نامدار استفاده از اورژانس هوایی در نقاط صعب العبور و دسترسی مشکل به مصدومین و همچنین زمان طولانی برای رسیدن به مراکز درمانی را از دیگر موارد استفاده این ارگان عنوان کرد.
وی اشاره کرد: طی این مدت بیشترین ماموریت اورژانس هوایی در منطقه الموت بوده که جزو مناطقی است که در زمستان مشکلات جاده‌ای دارد و به دلیل فاصله مسافت آن تا مراکز درمانی برای مصدوم مخاطره ساز است.
نامدار یادآور شد: هزینه‌های اورژانس هوایی کاملا برای بیمار رایگان است و میانگین هر مامویت اورژانس هوایی حدود 10 میلیون برای وزارت بهداشت هزینه دارد.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان