۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طلبه‌ای که در کنار آموزش دانش‌آموزان به کار پرورش شتر مرغ روی آورد
کد خبر: ۱۴۶۴۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

طلبه‌ای که در کنار آموزش دانش‌آموزان به کار پرورش شتر مرغ روی آورد

یک طلبه جوان در بندر گز استان گلستان در کنار آموزش دینی دانش آموزان به کار پرورش شتر مرغ و تولید گوشت روی آورده است.

طلبه‌ای که در کنار آموزش دانش‌آموزان به کار پرورش شتر مرغ روی آورد
او درباره مزیت های گوشت شترمرغ، اظهار می کند: «گوشت گوسفند و گوساله 27 درصد کلسترول دارد اما کلسترول موجود در گوشت شترمرغ فقط 1 درصد است. به همین دلیل پزشکان بیماران قلبی را به مصرف گوشت شترمرغ توصیه می کنند. روغن شترمرغ هم برای درمان زخم و جای جوش و لک بسیار مفید است و به سرعت باعث بازسازی پوست می شود.»
سید هادی علوی در عین حال ورزش های رزمی و کوهنوردی را به صورت جدی دنبال می کند. کشتار شترمرغ کاری است دشوار اما ورزیدگی این طلبه جوان، دشواری کشتار شترمرغ های 2 متری را برایش آسان کرده است. او در این باره خاطرنشان می کند: «متاسفانه کشتارگاه اختصاصی برای شترمرغ ها وجود ندارد. مجبوریم خودمان کشتار کنیم.»
سید هادی علوی درباره مشکلات کار پرورش شترمرغ می گوید: «من و پدرم برای راه اندازی واحد پرورش شترمرغ از سرمایه شخصی و زمین خودمان استفاده کردیم و از هیچ نهاد دولتی درخواست کمک نکردیم. اما متاسفانه برخی کج سلیقگی ها کار را برایمان دشوار می کند. مثلا جهاد کشاورزی از صدور مجوز پرورش شترمرغ برای ما خودداری می کند. اگر بگویم علت مخالفتشان با صدور مجوز چیست، حتما تعجب می کنید. جهاد کشاورزی می گوید پرورش شترمرغ توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل به شما مجوز نمی دهیم!»
او می افزاید: «این حرف جهاد کشاورزی از اساس باطل است، اما حتی اگر درست هم باشد، بنده قرار است ضرر کنم نه جهاد کشاورزی! در حال حاضر 5 نفر در این واحد تولیدی درآمد کسب می کنند و مخارج خانواده شان را از این طریق اداره می کنند، چطور توجیه اقتصادی ندارد؟! ضمن اینکه ما خبر داریم همین چند ماه قبل در نزدیکی های بندرگز برای یک واحد 3 هزارتایی پرورش شترمرغ، مجوز صادر شده است! این رفتارهای دوگانه چه سودی دارد؟»
حجت الاسلام سید هادی علوی در کنار اشتغال به کار تولید، یکی از فعال ترین روحانیون بندرگز در عرصه فرهنگی است. او علاوه بر اداره یکی از مساجد بندرگز، مدت هاست که دو هیات انصار الحسین (ع) و انصار المهدی (ع) را برای نوجوانان و جوانان بندرگز دایر کرده که به صورت هفتگی برگزار می شود و بسیار هم پر طرفدار است. سید هادی این دو هیات را به عرصه ای برای میدان دادن به طلاب و مداحان جوان برای کسب تجربه در سخنرانی و مداحی تبدیل کرده است. 
او ضمن آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی در مساجد کشور، می گوید: «شکاف سنی بین اعضای هیات امناء مساجد و جوانان و نوجوانان همواره باعث ایجاد مشکل شده است. متاسفانه طرفین به خاطر فاصله سنی زیاد یکدیگر را به طور کامل درک نمی کنند. در مسجد ما، از نظر هیات امناء حضور نوجوانان و جوانان در مسجد مساوی است با شکسته شدن استکان و نعلبکی ها! و مسجد هم جایی است که فقط وقت ظهر و مغرب درب آن بازگشایی می شود برای اقامه نماز و تمام!»
سید هادی علوی خاطرنشان می کند: «به همین دلیل ناچار شدیم برای برگزاری جلسات هیات و کلاس های قرآن و اخلاق مکانی خارج از مسجد (نمازخانه یکی از پارک های بندرگز) را برای نوجوانان و جوانان در نظر بگیریم که جای تاسف دارد. دو هیات مذهبی انصار الحسین (ع) و انصار المهدی (عج) هر هفته جلسه دارند و نوجوانان و جوانان استقبال زیادی از آن به عمل می آورند. ما بهترین حلقه صالحین را در بندرگز تشکیل دادیم.»
حجت الاسلام والمسلمین سید هادی علوی می افزاید: «کار طلبه فقط نماز خواندن و منبر رفتن نیست. طلبگی را با کار کارمندی نباید اشتباه گرفت، روحانی شدن برای انسان تکلیف آور است. متاسفانه فاصله ما با مردم بعضا به جای اینکه کاهش یابد و به صفر برسد، افزایش یافته است.»
انتهای پیام/ب

منبع: اقتصادی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان