۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۲ هزار پایگاه ثابت و سیار میزبان برگزاری شور نیکوکاری
کد خبر: ۱۴۳۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۸ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خبر داد:

بیش از ۲ هزار پایگاه ثابت و سیار میزبان برگزاری شور نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین از برگزاری شور نیکوکاری در بیش از ۲ هزار پایگاه ثابت و سیار استان خبر داد.

بیش از ۲ هزار پایگاه ثابت و سیار میزبان برگزاری شور نیکوکاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز به منظور تشریح برنامه‌های جشن نیکوکاری در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل تقارن روزهای پایانی امسال با ‏ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی ‏با عنوان شور نیکوکاری انجام می‌شود.

وی افزود: این برنامه طی سه روز از تاریخ 12 تا 14 اسفند ماه با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی، جشن نیکوکاری» و با هدف ترویج، نشر و گسترش احسان و نیکوکاری در بین اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روز چهارشنبه (12 اسفند) در مدارس سطح ‏استان، پنج شنبه(13 اسفند) در میادین و معابر شهرها و روستاها و روز جمعه (14 اسفندماه) در میعادگاه‌ها و مصلاهای نماز جمعه، کمک‌های مردم نیکوکار به نیازمندان را جمع آوری می‌کنند.‏

وی تعداد پایگاه‌های پیش‌بینی شده در سطح استان را 2 هزار و 184 پایگاه اعلام کرد و افزود: 22 پایگاه سیار و یک هزار و 183 پایگاه در مدارس به منظور نهادینه کردن فرنگ انفاق و نیکوکاری در میان دانش‌آموزان دایر خواهد بود.

صفری تصریح کرد: برنامه شور نیکوکاری به صورت نمادین در مدرسه دخترانه قدس قزوین واقع در خیابان توحید با حضور مسئولین استانی برگزار و زنگ نیکوکاری به صدا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: سال گذشته این مراسم در یک هزار و یک مدرسه استان برگزار و بالغ بر 400 میلیون تومان از دانش‌آموزان و خانواده آنها جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اضافه کرد: مبالغ جمع‌آوری شده با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی به دانش‌آموزان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد همان مدرسه اهدا و در صورتی‌که مدرسه‌ای فاقد دانش‌آموز نیازمند باشد کمک‌ها به سایر مدارس تحویل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: برای همین منظور 150 هزار پاکت چاپ شده تا به دانش‌آموزان و خانواده آنها ارائه شود همچنین در سال جاری طرح «یک کلاس یک حامی» در مدارس استان به منظور تقویت روحیه انفاق و نوع دوستی در میان دانش‌آموزان رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: هر روز از ایام این هفته با عنوان خاصی نامگذاری شده و متناسب با آن برنامه‎های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری پیش بینی می‌شود میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده به بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برسد.

وی در پایان بیان کرد: مردم استان مي‌توانند در صورت تمايل كمك‌هاي نقدي خود را به شماره حساب 63273000 نزد بانك كشاورزي شعبه نواب واريز كنند.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان