۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین آغاز راي گيري انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی در سراسر استان قزوین
کد خبر: ۱۴۲۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۷ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور:

آغاز راي گيري انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی در سراسر استان قزوین

صبح امروز(جمعه) مردم استان قزوین با شور و نشاط فراوان با تشکیل صف های به هم پیوسته در پای صندوق های رای برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حاضر شدند.

آغاز راي گيري انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی  در سراسر استان قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ با پیش‌بینی ۱۰۰۱ شعبه اخذ رأی بیش از ۸۸۷ هزار نفر از افراد واجد شرایط استان قزوین آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات هفتم اسفندماه می‌شوند.
استان قزوین با داشتن جمعیتی بالغ‌ بر یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر دارای ۸۸۷ هزار و ۱۶۵ نفر افراد واجد شرایط است که این افراد می‌توانند دو نماینده را برای حضور در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده را برای نشستن بر کرسی‌های مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.
 


برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان قزوین ۱۰۰۱ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده که ۷۴۵ صندوق ثابت و ۲۵۶ شعبه سیار است و با تأمین حدود ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی اعم از نیروهای انتظامی، امنیتی، بازرسی، نظارت بستر برگزاری انتخابات باشکوه و در کمال آرامش فراهم‌شده است.

نماینده ولی فقیه در استان:
حضور گسترده مردم پیام ناامیدی ویاس برای استکبار جهانی دارد/ هرکسی را که انگلیس ودشمنان به مردم معرفی کنند از چشم ملت خواهد افتاد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، امام جمعه قزوین پس از انداختن رای خود در صندوق در مصاحبه با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره پیام های حضور مردم در انتخابات گفت: از همین طلیعه انتخابات حضور حداکثری مردم را شاهدیم و امیدواریم این حماسه جدید عزت بزرگی را برای کشور رقم بزند.
وی در ادامه افزود: یقینا پیام حضور حداکثری مردم برای مسلمانان و مستضعفان و نهضت اسلامی و مقاومت در جهان پیام پیروزی و امیدبخش است و نشان دهنده حمایت امت ایران اسلامی از آنهاست تا آینده درخشانی برای آنها رقم بخورد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: این حضور گسترده برای دشمنان پیام ناامیدی دارد و امروز یاس برای استکبار جهانی رقم می خورد.
وی تصریح کرد: امروز به طور همه جانبه عید است عید حماسه حضور مردم در حمایت از جریان سیاسی انقلاب و عید روز جمعه.
امام جمعه قزوین درباره دخالت های بیگانه در انتخابات ایران اذعان کرد: این دشمنی های انگلیس ریشه تاریخی دارد و نشان دهنده بی فرهنگی این کشور است.
وی اضافه کرد: کشور انگلیس ادب و آداب انسانی را بلد نیست و باید به آنها یاد داد در این سالها انها از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات ناامید شده اند و اقدام به معرفی لیست به ملت ایران کرده اند.
عابدینی یادآور شد: دانش سیاسی و اجتماعی غربی ها ضعیف است و نمی دانند که هرکسی را که آنها به مردم معرفی کنند از چشم ملت ایران خواهد افتاد و مردم آنها را از علایق خود خارج می کنند.

فرماندار تاکستان گفت: حضور شهروندان در ساعات اولیه در پای صندوق های رای به اعلام به موقع نتایج آراء و جمع بندی کمک خواهد کرد.

ایرج حیدری فرماندار شهرستان تاکستان  در حاشیه حضور در پای صندوق رای در گفتگو با تاک پرس با بیان اینکه حوزه انتخابیه تاکستان کار جمع آوری آراء در 171شعبه که در یک شعبه اصلی و سه شعبه فرعی آغاز شده است تصریح کرد: ستاد انتخابات و هیات های اجرایی اعم از ستاد جرایی نظارت و بازرسی ستاد کشور آماده اخذ رای از ساعات اولیه از شهروندان سطح تاکستان هستند.
فرماندار تاکستان ضمن تقدیر از کاندیدا که باعث شور تبلیغاتی همراه با نظم و امنیت شدند، عنوان کرد: مردم همان طور که فعالانه در صحنه تبلیغات حضور پیدا کردند به فرموده مقام معظم رهبری رهبری رای را نیز مانند نماز اول وقت در اول وقت بجا بیاورندتا از ازدهام ساعات پایانی رای گیری کاسته شود.
وی با بیان اینکه مردم شریف شهرستان در ساعات اولیه برای اخذ رای در شعب حاضر باشند گفت: امیدواریم تمامی شهروندان با حضور به موقع خود در شعب اخذ رای ما رای در اعلام به موقع نتایج یاری کنند و ما در ساعات پایانی شرمند برخی شهروندان به دلیل اتمام پایان ساعات رای گیری نباشیم.
حیدری در پاسخ به این سوال که آیا ساعات اخذ رای تمدید خواهد شد گفت: تمدید بستگی به اعلام نظر وارزت کشور دارد و هم چنین حضور مردم تعیین کننده این موضوع خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان