۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مباحث محتوایی عمیق باید جایگزین اقدامات سطحی و نمایشی شود
کد خبر: ۱۳۲۴۰۱ نویسنده: مهدی رمضانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

مباحث محتوایی عمیق باید جایگزین اقدامات سطحی و نمایشی شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با توجه به عنوان نمایشگاه عطر حضور با موضوع نماز و سنجش دستاوردها، باید با پرهیز از اقدامات سطحی و نمایشی و توجه ویژه به مباحث محتوایی عمیق، ترویج فرهنگ دین و نماز در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

مباحث محتوایی عمیق باید جایگزین اقدامات سطحی و نمایشی شود
مهدی رمضانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عطر حضور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز و رویکرد دستگاه‌ها در راستای مقوله دین، نباید تحت الشعاع موضوعات نمایشی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه عنوان نمایشگاه عطر حضور، نماز و سنجش دستاوردها است باید با پرهیز از اقدامات سطحی و نمایشی و توجه ویژه به مباحث محتوایی و عمیق، ترویج فرهنگ دین و نماز در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و مجموعه اقدامات انجام شده منتج به گسترش فرهنگ دینی و معارف اسلامی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایشگاه عطر حضور این ظرفیت و امکان را مهیا سازد تا با هم افزایی، همراهی و همگرایی همه دستگاه‌های اجرایی بستر مناسبی برای تعمیق باورهای دینی به ویژه نماز فراهم شود.

وی ادامه داد: مخاطبان نمایشگاه جزء اولویت‌ها و نکات حائز اهمیت نمایشگاه هستند از این رو باید مسئولان نمایشگاه با نیاز سنجی و برنامه ریزی مناسب اقداماتی را در راستای عمق بخشیدن به مبانی دینی به عمل آورند تا مخاطبان نیز از این رهگذر بهره لازم را ببرند.

رمضانی تصریح کرد: اجلاس نماز که رویکردهای نمادین توجه و اهمیت به مقوله نماز را در دستور کار قرار داده بسیار حائز اهمیت است بدون شک منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری که در قالب پیام اجلاس قرائت خواهد شد چراغ راه ما در حوزه دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه فرهنگی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه گفت: نمونه‌ای از خدمات نهاد کتابخانه‌ها در حوزه دین و نماز در این نمایشگاه ارائه شده همچون بحث ایستگاه مطالعه که در حال حاضر 14 ایستگاه مطالعه در سطح استان همچنین ایستگاه‌های مطالعاتی دیگری نیز در مدارس استان دایر هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: 15 عنوان کتاب با محوریت دین و مقوله ارزشمند نماز همچنین کتاب‌هایی با محوریت دین و نماز که در شمار کتب پرمخاطب در سطح کتابخانه‌های عمومی هستند همچنین سازه نشریات و مجلات حوزه دین و نمازدر این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه تا دوشنبه بازدیدکنندگان از غرفه اداره‌کل کتابخانه‌ها می‌توانند با دریافت معرفی نامه و مراجعه به هر یک از کتابخانه‌های سطح استان به صورت نیمه بها به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.

رمضانی با اشاره به برگزاری نشست کتاب خوان ویژه فعالان مساجد استان عنوان کرد: این نشست با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد و ستاد رسیدگی به امور مساجد استان، ساعت 16 روز دوشنبه در محل نمایشگاه برگزار می‌شود و بالغ بر ده عنوان کتاب با محوریت دین، مسجد و نماز توسط فعالان مسجدی استان در قالب نشست کتاب خوان معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان