۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نماز نمایشگاه ولایت و امامت است
کد خبر: ۱۳۱۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نماز نمایشگاه ولایت و امامت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین از نماز به عنوان نمایشگاه ولایت و امامت یاد کرد و افزود: نماز ستون دین و ولایت ستون نماز است.

نماز نمایشگاه ولایت و امامت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، عصر امروز نمایشگاه عطر حضور با موضوع نماز و سنجش دستاوردها با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و جمعی دیگر از مسئولان در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین گشایش یافت.

آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: وجه مشترک همه فعالان این نمایشگاه یا بازدیدکنندگان، اقامه کردن نماز و اهتمام و احترام به جایگاه و عظمت نماز است.

وی افزود: نمایشگاه هرچه گستره‌تر و دارای تنوع بیشتر باشد از ارزش و اهمیت فراوانی نیز برخوردار خواهد بود این در حالی است که هیچ نمایشگاهی به اندازه نمایشگاه نماز دارای تنوع و اثرگذاری نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تاثیر نماز در ایجاد تحولات سازنده و مثبت در نمازگزاران خاطرنشان کرد: نماز، نمایشگاه پاکی و طهارت است چراکه داشتن طهارت و وضو لازمه ورود آن است.

عابدینی تصریح کرد: نماز در واقع نمایشگاه رعایت حقوق دیگران است به طوری‌که اگر به اندازه یک دکمه از لباس فرد متعلق به دیگری و غصبی باشد نماز وی ارزشی ندارد.

وی از نماز به عنوان نمایشگاه ولایت و امامت یاد کرد و افزود: نماز ستون دین و ولایت ستون نماز است اگر نماز خود را با رعایت همه شئونات به جا آوریم اما امام و ولی خود را نشناسیم نماز ما در پیشگاه خداوند متعال ارزشی نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: نماز نمایشگاه نبوت و رسالت، ولایت و امامت و بازگشت انسان به شخصیت حقیقی و واقعی خویش است زیرا در نماز با انتخاب قبله، جهت گیری فرد مشخص می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: نماز نمایشگاه وحدت و همدلی میان آحاد نمازگزاران و مومنین بوده و ره آورد آن آرامش و امنیت است که همه جهانیان به آن محتاجند.

ایوب رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین نیز اظهار کرد: امیدواریم با فعالیت‌های انجام شده شاهد برگزاری اجلاسی باشکوه و اثرگذار برای همه آحاد جامعه باشیم.

وی افزود: کمیته‌های 6 گانه جلسات متعددی را با جدیت برگزار و از نظرات بزرگان استفاده شد تا اجلاس 24 نماز به شکل شایسته‌ای به میزبانی قزوین برگزار شود.

محسن قاسمی، سرپرست دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین و معاون اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه عطر حضور در این مراسم اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با عنوان عطر حضور از ماه‌ها قبل آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده افزود: برگزاری 22 جلسه برای تدوین دستورالعمل نمایشگاه و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، حضور 60 دستگاه اجرایی، اداری، دولتی، مردمی و عمومی و علمی در نمایشگاه، انجام تبلیغات و فضاسازی در سطح شهر با چاپ 4 هزار پوستر، 2 هزار و 500 کارتن پلاست و 400 متر بنر تبلیغاتی در سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده است.

قاسمی عنوان کرد: 30 برنامه جانبی با محتوای فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری در این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

گفتنی است، نمایشگاه عطر حضور شامل بخش‌های مختلفی همچون کودک و نوجوان، بازی‌های رایانه‌ای، مشاوره و پاسخگویی مذهبی، عملکرد و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در زمینه نماز می‌باشد.

این نمایشگاه از تاریخ یکم تا 6 بهمن‌ماه سال جاری همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا ساعت 19:30 عصر آماده بازدید علاقمندان است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان