۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نداشتن آمار صحیح بزرگ‌ترین مشکل تهیه نقشه خطرپذیری مدارس است
کد خبر: ۱۳۰۷۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

نداشتن آمار صحیح بزرگ‌ترین مشکل تهیه نقشه خطرپذیری مدارس است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: بزرگ‌ترین مشکل برای تهیه نقشه خطر پذیری مدارس، عدم دسترسی به آمار و ارقام صحیح می‌باشد تا برنامه‌ریزی دقیق، منطبق بر واقعیت‌ها صورت گیرد.

نداشتن آمار صحیح بزرگ‌ترین مشکل تهیه نقشه خطرپذیری مدارس است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، عین الله صادقی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین در جلسه كميته پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: در جلسه اخیری که در شیراز برگزار شد از دو استان قم و قزوین به دلیل عملکرد مناسب در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان 32 استان دیگر تقدیر شد که این موفقیت حاصل تلاش همه دستگاه‌های عضو کمیته پیشگیری است.

وی افزود: در آموزش و پرورش 4 دوره آموزشی تعریف شده است که بسیاری از این مهارت‌ها باید در دوره پایه آموزش داده شود چراکه در غیر این صورت با آسیب‌های اجتماعی بی‌شماری به ویژه در دوره چهارم مواجه خواهیم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: دوره دوم تحصیلی مرحله جامعه پذیری و سوم نیز دوره هویت یابی است که آموزش‌های ارائه شده در دو دوره پیشین تاثیر زیادی در آن دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تزلزل‌ها، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در دوره چهارم بروز و ظهور پیدا می‌کند از این رو نیاز به برنامه ریزی اساسی جهت آموزش مهارت‌های لازم می‌باشد.

صادقی عنوان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها مکلف هستند در اجرایی شدن برنامه‌های سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش کمک کنند که خوشبختانه همین‌طور است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده، طی 7 ماه نخست سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر 29 درصد رشد داشته که این امر مسئولیت و تکلیف ما را جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد سنگین تر می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: بزرگترین مشکل برای تهیه نقشه خطر پذیری عدم دسترسی به آمار و ارقام صحیح می‌باشد تا برنامه‌ریزی دقیق، منطبق بر واقعیت‌ها صورت گیرد.

صادقی در پایان گفت: برای اجرای جشنواره نوجوان سالم باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس استفاده کرد به ویژه اینکه این جشنواره در سال جاری در دوره ابتدایی نیز برگزار می‌شود.

در ادامه سرهنگ رضایی، نماینده نیروی انتظامی در این جلسه اظهار کرد: یکی از معضلات حال حاضر کشورها بحث اعتیاد است که متاسفانه با هدف قرار دادن قشر جوان و نوجوان سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

وی افزود: آمارها حاکی از افزایش تعداد معتادین در سطح جهان است به طوری‌که بر اساس برخی آمارها 300 میلیون معتاد در جهان وجود دارد که نیاز به بحث پیشگیری و آموزش است که در این حوزه ضعیف عمل شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بیشترین دستگیری در زمینه فروش مواد مخدر است از این رو در حوزه پیشگیری باید با همکاری دستگاه‌ها به آگاه سازی خانواده‌ها پرداخت.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان