۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین خانه های خالی مشمول مالیات سنگین خواهد شد
کد خبر: ۱۳۰۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک:

خانه های خالی مشمول مالیات سنگین خواهد شد

مصطفی قلی خسروی: ما می توانیم صنعت اجاره را طوری فعال کنیم که بتوانیم شعار اجاراه نشین و خوش نشین را به جای خودش برگردانیم.

خانه های خالی مشمول مالیات سنگین خواهد شد

به گزارش صبح قزوین، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در گفت و گوی ویژه خبری در خصوص مشکلات گرانی مسکن، اظهار کرد: فضا به گونه ای شده که مالکین برای ما قانون می گذارند، اگر مشاور املاک قرارداد 2 ساله ببندد حق الزحمه 2 سال را دریافت می کند؛ اما مالک قرارداد را یک ساله می بندد که اگر هر سال از مستاجر راضی بود تمدید  کند  و برای تمدید 20 درصد تورم دریافت می شود.

وی در ادامه افزود:  نرخ کمسیون مشاورین املاک برای تمدید قرارداد کمتر بود که باعث ایجاد زیرمیزی شد و ما باید صنعت اجاره را فعال کنیم تا این نکات حل شود؛ در کشورهای پیشرفته 70 درصد مستاجر هستند در حالی که ما 20 تا 30 درصد مستاجر داریم .

خسروی خاطرنشان کرد: در کشور های پیشرفته می بینیم که مالیات های سنگینی بر خانه های خالی بسته اند که مالک جرات خالی نگه داشتن خانه را ندارد، ابزار مالیاتی ما هنوز سازو کارهای محکم و خوبی ندارد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تاکید کرد: ملاک اجرای گرفتن مالیات از خا نه های خالی دچار مشکل بود، که برخی از مالکین از آب و برق استفاده می کردند تا مشخص نشود خانه خالی است و به دلایل مختلف اجرایی نشد.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: باید یک کد اقتصادی به خانه ها بدهیم مانند کد پستی که برای ما مشخص شود، خانه ها چه وضعیتی دارند و در قرن IT باید به سرعت این کارها صورت بگیرد، هزینه شناخت و این ساز و کار زیاد است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان