۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین والدین، تنبلی چشم فرزندان‌شان را جدی بگیرند/تمدید اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان دی ماه
کد خبر: ۱۲۵۴۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تاکید کرد:

والدین، تنبلی چشم فرزندان‌شان را جدی بگیرند/تمدید اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان دی ماه

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به نقش مهم والدین در تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان اظهار کرد: والدين بايد بدانند دوران کودکي تنها زمان دستيابي به درمان کامل تنبلی چشم است که در صورت هرگونه بی‌توجهی اين فرصت براي هميشه از دست می‌رود.

والدین، تنبلی چشم فرزندان‌شان را جدی بگیرند/تمدید اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان دی ماه
محمد حسن نادری اثر، معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نقش مهم والدین در تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان اظهار کرد: یكی از شایع‌ترین مشكلات چشمی كه كودكان با آن روبه‌رو هستند، تنبلی چشم است.
وی افزود: با پیگیری‌های به موقع و مناسب می‌توان از بروز مشكلات جدی‌ پیشگیری كرد از این رو والدین نقش مهمی در تشخیص و درمان تنبلی چشم کودک خود دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: والدين بايد بدانند دوران کودکي تنها زمان دستيابي به درمان کامل تنبلی چشم است که در صورت هرگونه بی‌توجهی اين فرصت براي هميشه از دست می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: نکتة مهم در درمان تنبلي‌ چشم اين است که هر چه سن کودک کمتر باشد، شانس درمان بيشتر و مدت درمان کوتاه‌تر مي‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه تنبلي ‌چشم شايع‌ترين علت نابينايي يک‌چشمي در افراد زير 20 سال است، تصریح کرد: بر اساس تحقيقات صورت گرفته، تنبلي ‌چشم شايع‌ترين علت نابينايي يک‌چشمي در افراد زير 20 سال است که نشان‌دهندة اهميت پيشگيري از تنبلي ‌چشم در سنین پایین دارد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اهمیت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در جلوگیری از بروز مشکلات چشمی در کودکان، از 60 هزار کودک 3 تا 6 سال استان تنها 32 هزار کودک به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند لذا طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان دی ماه تمدید شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تاکید کرد: با توجه به اینکه بهترين سن درمان تنبلي‌ چشم زير پنج‌سالگي است بنابراین والدینی که دارای کودک 3 تا 6 سال هستند باید در زمان طلایی تشخيص و درمان به‌موقع تنبلي ‌چشم کودکان، نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، شيوع تنبلي ‌چشم در جهان 2/5 تا 3 درصد است و طبق آمار به‌دست آمده از اجراي برنامة پيشگيري از تنبلي ‌چشم در کشور، شيوع اين اختلال در گروه سني 4 تا 6 سال، 1/4 درصد است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: تحقيقات نشان مي‌دهد احتمال ابتلا به تنبلي‌ چشم در کودکاني که نارس متولد شده‌اند، نسبت به ساير کودکان، 30 درصد بيشتر است که این مسئله نشان دهنده لزوم معاینه چشم این کودکان توسط چشم پزشک است.
وی با اشاره به عوامل مهم در درمان تنبلی چشم کودکان بیان کرد: درمان تنبلي‌ چشم به سه عامل مهم سني که در آن تنبلي‌ چشم به وجود آمده است، مدت‌زماني که از ايجاد تنبلي‌ چشم گذشته است و سن شروع فرآیند درمان بستگي دارد.

نادری اثر با تاکید بر لزوم افزایش آگاهي والدين و همکاري آنها به عنوان کلید موفقیت در درمان این بیماری گفت: درمان تنبلي‌ چشم نيازمند همکاري تنگاتنگ والدين با متخصصان بينايي‌سنجی و چشم‌پزشک است.

وی در پایان عنوان کرد: والدین دارای کودکان 3 تا 6 سال که هنوز در این طرح شرکت نکرده‌اند تا پایان دی ماه فرصت دارند به پایگاههای سنجش بینایی واقع در مهدهای کودک، مراکز درمانی، مساجد و حسینه‌ها یا اداره بهزیستی شهرستان مربوطه مراجعه نمایند.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان