۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ما در حال حاضر فقط به دنبال آرشیو جنگ هستیم/ برای مقابله با هجمه های دشمن باید به جای قلم تصویر سازی را قوی تر کنیم
کد خبر: ۱۱۹۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مستند ساز دوران جنگ:

ما در حال حاضر فقط به دنبال آرشیو جنگ هستیم/ برای مقابله با هجمه های دشمن باید به جای قلم تصویر سازی را قوی تر کنیم

علی رضا کریمی گفت: به جای رسالت اصلی مان، در حال رفتن به سوی کژراهه ها هستیم. ما در حال حاضر دنبال آرشیو جنگ هستیم، اگر شهید آوینی نبود چه می کردیم؟ باید دیدمان را عمیق تر کنیم.

ما در حال حاضر فقط به دنبال آرشیو جنگ هستیم/ برای مقابله با هجمه های دشمن باید به جای قلم تصویر سازی را قوی تر کنیم

علی رضا کریمی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس و مستند ساز جنگ در گفت وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: برای کار کردن هیچ وقت دنبال امتیاز گیری نبودم.
می توان از دوران دفاع مقدس گفت و یک مسائلی را نمی توان دخالت داد؛ در حال حاضر مدال یک خانم حجابش است که این مدال را با رنگ حضرت زهرا(سلام الله) آن هم  فقط با طلا همیشه رنگین می کند.
نمی آئید آن را دوم و سوم درجه بندی کنید و بگویید مانتو و خلاصه تر کنید.

 وی در ادامه افزود: خاصیتی که جنگ داشت این بود که از پیر و جوان به عشق تبعیت از ولایت و رهبری و دیدار با امام زمان(عج) به میدان ها می شتافتند.
امروز یک جنگ دیگر آغاز شده و تهاجم فرهنگی و در مقابلش ولایت پذیری است؛ اگر نگاه ما بسترش را قوی می کند دیگر نیازی نیست به آن دوران برگردیم باید این دوران را ساخت.

IMG_2683

چه کسی پاسخگوی تهاجمات گسترده بر روی جوانان ماست؟

کریمی ادامه داد: بنده هر سال راهیان نور می روم و هر سال بیشتر نگران شده و بیشتر عقب کشیده می شوم.
دلیل آن این است که فرهنگ ها و تهاجم ها روی دانشجویان و دانش آموزان خوب کار شده، وقتی هم از ضعف ها انتقاد می کنیم، می گویند حد توان ما هم این قدر است.

 این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: اگر در حال حاضر یک خشم شبی بزنند؛ یک خانم وحشت خواهد کرد اما آن دوران ما زنانی داشتیم که در دوران جنگ مسائل زندگی را به بهترین نحو مدیریت می کردند.
ما در جنگ اتفاقات خوب و بد زیادی داشتیم، دوستی تعریف می کرد فردی می گفت من سارق هستم و برای سرقت منطقه آماده ام؛ اما این رزمنده ها را دیدیم باید بروم همه وسایل دزدیده شده را پس بدهم و حلالیت بگیرم؛ در نهایت این فرد شهید شد.

IMG_2688

برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن باید موقعیت های فکری و ذهنی را سازمان دهی کرد

 کریمی گفت: در حال حاضر در جنگ روانی و فرهنگی قرار داریم؛ فقط آوردن خاطره ها از دوران جنگ کافی نیست.
چون درک درستی از آن زمان برای نسل فعلی وجود ندارد شاید تعریف این خاطره ها برایشان گنگ بوده است و خیلی نتوانند الگو گیری صحیح و ملموسی از آن داشته باشند.
به طور نمونه برخی ها می گفتند چرا از بشار اسد حمایت می کنید خدمتی که پدر بشار اسد در جنگ ما به ایران کرد، هیچ کسی نکرد.

 این آزاده دوران جنگ خاطر نشان کرد: برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن باید موقعیت های فکری و ذهنی را سازمان دهی کرده و قرآن و نهج البلاغه را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم؛ تا راهنمای راه ما در این مسیر باشند.
برخی مواقع این عمل کردها بازتاب های منفی هم دارد؛ به طور نمونه وقتی مشارکتی فیلمی در لبنان و کشورهای عربی که مسلمان هم هستند می سازم و خانمی که با من بازی می کند بی حجاب بوده و تیپ اروپایی دارد؛ چه طور می توانم فرهنگ اصیل و دوره جنگ خود را معرفی می کنم؟

 وی یاد آور شد: زمان جنگ با این که امکانات کم و توان رزمنده ها در یک حد خاصی بود؛ اما دفاع جانانه ای که نشان می دادند بیانگر عشق واقعی بود که به انقلاب شان داشتند.
البته در حال حاضر این عشق در این نسل حاضر هم وجود دارد.

قداست کار برای شهدا را با بد عمل کردن مان زیر سئوال می بریم

این مستند ساز ادامه داد: شب های احیا را که می بینند همه نوع اقشار با تیپ های متفاوت آمده اند؛ اما برخی مواقع ما کمی داغ تر از آتش می شویم و مانعی می شود برای به ثمر رسیدن اهدافی که باید به سرانجام می رساندیم.

کریمی در ادامه گفت: فقط شعار دادن در زنده نگه داشتن یاد شهدا به درد نمی خورد؛ باید راهکار ارائه داد.
شهدا با ایمان شان از خود ایثار نشان دادند؛ در حال حاضر ما سر مزار شهدا مراسم می گیریم و فکر می کنیم با این روشی که در پیش گرفته ایم برای آنها کاری کرده ایم؛ اما همه این ها با عمل فرق می کند قداست کار را با بد عمل کردن مان زیر سئوال می بریم.

این مستند ساز جنگ تاکید کرد: دشمن آن قدر قوی کار کرده است که دیگر قلم جواب نمی دهد؛ ما باید روی تصویر سازی کار کنیم.
قسمتی از دوران اسارت خودم را به صورت فیلم ساختم؛ اما نمی توان تمام سختی های آن دوران را به طور ملموس به بیننده منتقل کنید.
رسالت اقتضا می کند که در این حوزه بتوانم قدمی در راه زنده نگه داشتن یاد واقعی شهدا بردارم.

به جای رسالت اصلی مان، در حال رفتن به سوی کژراهه ها هستیم

 این جانباز توضیح داد: دشمن به وفور توانسته در زندگی ما نفوذ می کند اما از دشمن خیلی جلوتر هستیم؛ در واقع ما خوابیم.
راهپیمایی های روز قدس و22 بهمن را ببیند مردم ما قارچی عمل می کنند؛ در واقع سیستم مدیریتی ما ضعیف است.

IMG_2682

وی تاکید کرد: باید نگاه همان راعوض کنیم تا باز برخورد های مثبت آن را ببینیم.
اگر بستر سازی مان خوب باشیم موفق می شویم.
به جای رسالت اصلی مان، در حال رفتن به سوی کژراهه ها هستیم.
ما در حال حاضر دنبال آرشیو جنگ هستیم، اگر شهید آوینی نبود چه می کردیم؟ باید دیدمان را عمیق تر کنیم.

کریمی اذعان داشت: به اعتقاد من راهکار این است که همه رزمنده های جنگ و جبهه تحت هر عناوینی که به نام کنگره شده و اسامی دیگر حضور پیدا می کنند، باور داشته باشند در حال حاضر سلاحی که بر دوش دارند سنگین تر است.
بدانند خواهرها و مادرها شیری که به فرزندان شان می دهند و حجابی که دارند، تیری به چشم دشمن است و باور کنند جنگ تن به تن است.

وی گفت: ولایت پذیری برای همه ما اصل می باشد و نباید فرعی داشته باشیم.
بلکه بصیرت های مان را افزایش دهیم، نه برای همایش های بصیرتی 50 میلیارد تزریق کنیم؛ در حالی که بصیرت افزائی را تعریف نکرده ایم.
در این وضعیتی که از سوی دشمنان تحریم هستیم باید اتحادمان در عملکردها افزایش یابد؛ که در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم.

مسئولین استان برای کارهای دفاع مقدس همکاری لازم را ندارند

این آزاده دوران جنگ، به کارهای ساخته شده اش اشاره و خاطرنشان کرد: مستندی درباره کربلا ساختم با عنوان " سرزمین تنهائی و سرآغاز عشق"، مبحث ادیان، " دل آفرین تنهای من" که در رابطه با امام علی(علیه السلام) بود، "ضیافت عشق" با موضوع شهدا کار شد، " سرزمینی که از دست نخواهم داد" در خصوص شهدای گمنام می باشد.

IMG_2684

وی با بیان این که کار برای شهدا در استان قزوین ضعیف است، افزود: یکی از مشکلات همکاری نکردن مسئولین با متولیان کار برای شهدا است.
نبود بودجه لازم برای خرید امکانات فیلم برداری هم یکی دیگر از نکات قابل ذکر است.
مورد دیگر مشارکتی عمل کردن برخی ادارات و دستگاه ها است که برای ارائه کار گزارشی انجام می گیرد و کیفیت کار را پائین می آورد.

کریمی در پایان تصریح کرد: باید نگاه های مان را تغییر دهیم و دنبال کیفیت کار باشیم نه توجه به کمیت ها، اگر حمایت کافی صورت گیرد، کارهای ارزشی و تاثیرگذار برای این نسل خواهیم داشت.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان