۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کرباسچی زیر ذره بین اصلاح طلبان / گریه در حضور هاشمی به خاطر «پست»/ جدایی عارف و خاتمی/ خط و نشان برای روحانی
کد خبر: ۱۱۸۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کرباسچی زیر ذره بین اصلاح طلبان / گریه در حضور هاشمی به خاطر «پست»/ جدایی عارف و خاتمی/ خط و نشان برای روحانی

عزل و نصب‌های عجیب در سازمان انرژی اتمی، بررسی اقدامات کرباسچی در ۸۸، گریه در حضور هاشمی به خاطر «پست»، آخرین اخبار از انتصابات و ... برخی شنیده‌های این هفته خبرنگاران فارس است.

کرباسچی زیر ذره بین اصلاح طلبان / گریه در حضور هاشمی به خاطر «پست»/ جدایی عارف و خاتمی/ خط و نشان برای روحانی
به گزارش صبح قزوين، در حوزه‌های خبری خود برخی اخبار و زمزمه‌های خبری را می‌شنوند یا دریافت می‌کنند که بعضاً جزئیات دقیقی از آنها مشهود نیست و یا روایی آنها به درجه‌ای نرسیده ‌است که به عنوان خبر مستقل منتشر شوند.
در عین حال، بخش عمده‌ای از این شنیده‌ها پس از چندی، با دریافت جزئیات و مستندات بیشتر، به عنوان خبر مستقل بر روی خروجی قرار می‌گیرند.
*در پی خائن نامیدن الهه راستگو به دلیل رای  به قالیباف، شنیده شده، عده‌ای از اصلاح‌‌طلبان درصددند به دلیل تمکین نکردن کرباسچی از نظر حزب کارگزارن در حمایت از موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ وی را نیز به چالش بکشند.
*گفته می‌شود مسئول یکی از دستگاه‌ها در دولت قبل، مجوز واردات هزار دستگاه خودروی لوکس را گرفته بود.
این مجوز در دولت فعلی ابطال شده است، گفتنی است به علت دو مرحله‌ای بودن مجوز واردات، تعدادی خودرو در دولت قبل وارد شده است.
*برای تصدی پست معاون فرهنگی وزارت ارشاد از محمد رضا زائری نیز یاد می‌شود.
وزیر ارشاد در دیدار مراجع تقلید گفته است که معاون فرهنگی خود را از بین روحانیون انتخاب می‌کند.
*احتمالاً از بین فرید عامری و اصغر صالحی یک نفر به عنوان شخص اول شرکت ملی پالایشگاه و پخش معرفی شود البته در این میان، از احتمال بازگشت حسین کاشفی نیز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد.
*از شهرام آدم نژاد که یکی از معاونان فعلی سازمان راهداری است، به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست این سازمان راهداری نام برده می شود.
*شنیده شده است یکی از وزاری دولت دهم درخصوص تحریم‌‌های غرب گفته است:‌ وقتی سفارت انگلیس را می‌گیریم باید منتظر تحریم‌های شدید باشیم و نباید توقع داشته باشیم کشورهای اروپایی نقل و نبات برایمان پخش کنند.
*گفته می‌شود اخیراً در پی عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم، عزل و نصب‌هایی نیز در سازمان انرژی اتمی صورت گرفته که با انتقاداتی رو برو شده است.
یکی از افراد منصوب شده از مخالفان سرسخت شهید احمدی روشن است.
* یک مقام ارشد اجرائی سابق در جمعی گفته است باید به روحانی یادآوری کنید همانطور که پیش از انتخابات درخصوص رفع حصر موسوی و کروبی ادعاهایی کرده بود باید به آن هرچه سریعتر عمل کند.
یکی دیگر از مقامات ارشد اصلاح طلب نیز در این زمینه گفته است روحانی باید بداند که ما حاضریم برای همه وعده هایی که داده صبر کنیم اما برای حصر موسوی و کروبی نمی توانیم تحمل کنیم و روحانی باید زودتر دست به کار شود! * گفته می‌شود در پی وقوع برخی حوادث سیاسی از جمله شکست هاشمی در انتخابات شهردار تهران، یکی از مشاوران رئیس دولت کارگزارن  گفته است اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، سرانجام جریان اصلاحات و روحانی به جدایی ختم می‌شود و برای حل این موضوع باید برنامه ریزی‌هایی داشته باشیم.
*گفته می‌شود یک مدیر ارشد اجرایی سابق،  یکی از املاک دولتی واقع در خیابان سمیه تهران را به مدت 30 سال در اختیار مجموعه‌ای خاص قرار داده است.
*یکی از سران اصلاح طلب با انتقاد از رفتار اصلاح‌طلبان شورای شهر در برخورد با راستگو گفته است: هیچ توجیهی برای این رفتار قابل قبول نیست.
با این رفتار شعار زنده باد مخالف من که سال‌ها برای نهادینه کردن آن تلاش کرده بودیم زیر سؤال رفت.
وی تاکید کرده است: در سفری که به خارج از تهران داشتم بیشترین حجم سؤالات مردم و جوانان از من درباره عملکرد اعضا شورای شهر بود و من هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشتم.
*از علی عابدزاده، به عنوان رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری یاد می‌شود.
وی سابقه مدیرعاملی هواپیمایی آسمان را نیز در کارنامه خود دارد.
*یکی از مدیران صنعتی که اخیرا برکنار شده در دیداری که با هاشمی داشته است در حضور جمع گریه کرده است و از رئیس‌ مجمع تشخیص درخواست کرده که پا درمیانی کند تا در دولت یازدهم نیز پست بگیرد.
*در حالی که خاتمی از عارف خواسته بود به جای پذیرش پیشنهاد ریاست مرکز تحقیقات مجمع از سوی هاشمی به ایجاد حزبی فراگیر بپردازد و خود را برای انتخابات مجلس آماده کند عارف ترجیح داد به جای وعده نسیه اصلاح‌طلبان، پیشنهاد نقد هاشمی را بپذیرد.
منابع نزدیک به عارف می‌گویند وی در روزهای آینده به احتمالی زیاد پیشنهاد هاشمی را خواهد پذیرفت و به مرکز تحقیقات خواهد رفت.
هر چند تلاش خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان برای منصرف کردن عارف ادامه دارد.
*از محتاج و موسی‌پور به عنوان گزینه‌های اصلی استانداری قم نام برده می‌شود.
*یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری گفته است که به زودی اسناد 7 هزار سکه که در ماه‌های آخر دولت دهم به افراد هدیه داده شده است را منتشر می‌کنیم.
*در پی شکست محسن هاشمی در رقابت‌ با قالیباف، اصلاح طلبان تندرو از این اقدام ناراحت نیستند.
این افراد معتقدند که شکست محسن هاشمی زنجیره پیروزی‌های هاشمی رفسنجانی را پاره کرد و پاسخی جدی به روحانی است که با استفاده از ظرفیت اصلاح طلبان پیروز شدند و حال برای خود جشن گرفته‌اند ولی اصلاح‌طلبان واقعی را به این جشن راه نداده‌اند.
*یکی از نمایندگان مجلس خبرگان در اجلاسیه اخیر این مجلس تلاش فراوان کرد تا بیانیه‌ای در حمایت از آیت‌الله هاشمی به امضاء اعضا خبرگان برساند که به دلیل اینکه تعداد اندکی از اعضا حاضر به امضا آن شدند از انتشار و رسانه‌ای شدن آن خودداری کرد.
*قرار است از این پس مقامات خارجی که به ایران سفر می‌کنند علاوه بر دیدارهای رسمی، با هاشمی رفسنجانی نیز دیدار کنند.
این تصمیم توسط وزارت خارجه گرفته شده است.
*سازماندهی و اعزام تروریست‌ به سوریه هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.
در تازه‌ترین اقدام کشور مرتجع عربی، قطر با تأسیس دفتری در اردن اقدام به جذب تروریست‌ برای اعزام به سوریه می‌کند.
قطر برای هر نفر ماهانه 5 هزار دلار حقوق در نظر گرفته است.
بیشترین آمار ثبت‌نامی متعلق به یمن و سومالی می‌باشد.
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان