۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جولان خانه‌های خالی مقابل چشم شهرنشینان
کد خبر: ۱۱۵۸۰۵ نویسنده: سعیده خدادادبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اخذ مالیات هم چاره ساز نشد

جولان خانه‌های خالی مقابل چشم شهرنشینان

در قزوین خانه‌هایی داریم که کسی قدرت و جرات خرید آن را ندارد و حتی انتظار برای تامین اجاره بهای آنها هم بیهوده است.

جولان خانه‌های خالی مقابل چشم شهرنشینان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، قرار بود آجر روی آجر گذاشته شود تا سقفی بشود برای مردم اما فقط به قوطی‌هایی تبدیل شد که از بالا به مردم نگاه می‌کنند و دست یافتن به آنها شد آرزوی خیلی‌ از شهر نشینان.
در منطقه 3 قزوین حداقل 500 واحد خالی وجود دارد که مالکان برای فروش آنها دست نگه داشته‌اند و همچنان خالی از سکنه هستند. زمانی بازار ساخت و ساز رونق خوبی داشت اما امروزه تقریبا 60 درصد خانه‌هایی که ساخته و آماده شده‌اند خالی بوده و کسی در آنها سکونت ندارد.
حال بازار فروش مسکن اصلا خوب نیست و مالکان تمایلی به فروش ملک خود ندارند. چهاردیواری‌هایی که چند سالی است بازار مسکن را قفل کرده‌اند و به جای گرم شدن توسط کانون خانواده‌ها فضای ملکی را سرد کرده و به خواب زمستانی فرو برده‌اند.
عده‌ای از مشاورین املاک معتقدند در مناطق بالایی شهر برج‌هایی ساخته شده‌اند که اکثر طبقات آنها خالی است و چون خیابان‌های مشرف به آنها کم عرض بوده و به زحمت 2 ماشین از کنار هم عبور می‌کنند کسی رغبت نمی‌کند در آنها سکونت کند.
در شهر برج‌هایی داریم که بیش از 15 طبقه است اما بیشتر طبقات آنها خالی است. این خانه‌های خالی آفتی نیست که اخیرا به جان بازار ملک افتاده باشد و همیشه در جوامع شهری وجود داشته است اما عمدتا مالکین این خانه‌ها احتیاجی به دریافت اجاره بها ندارند.
ساعت 22 است و ماه در آسمان خودنمایی می‌کند اما چراغ برج‌های آسمان خراش شهر همچنان خاموش است این موضوع فقط به برج‌ها خلاصه نمی‌شود با پرسه زدن در خیابان‌های پونک، ملاصدرا، مینودر، نوروزیان و حتی خیابان دانشگاه که پرتردد است واحدهای خالی زیادی دیده می‌شوند.
مطمئنا بخشی از سرمایه‌هایی که به این روش اندوخته می‌شود رویکردهای سوداگرانه پیدا می‌کند و قاعدتا چرخه تولید را دچار مشکل می‌کند.
یکی از ابزارهای قانونی برای افزایش عرضه مسکن اما و اگرهای مالیات خانه‌های خالی است. اگر چنانچه واحدهای مسکونی خالی اجاره داده نشود طبق قانون مشمول جرائم مالیاتی می‌شوند اما علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و مسئولین باید بدانند تزریق مسکن همیشه هم کارساز نیست.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

کیان / ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

کاملن درسته ولی اینکه کی باید پیگیر این موصوع باشد مشخص نیست رسانه های استان در این موصوع خو مسولند چرا که افکار عموم که از موصوعات این شکلی بی اطلاع و اگر هم اطلاع داشته باشد به تنهایی نمی تواند موصوع رو به گوش مسولین امر رسانده و پیگیری نماید پس بنده به عنوان یک شهروند از شما صاحبان راسنه و افکار عمومی خواستار پیگیری جدی موصوع حد اقل از بهد مالیاتی مسکن های خالی هستم . مطمین باشید مردم قدر دان شما خواهند بود اگه حد اقل خود شما به رسالت و وطیفه خود که همون روشنگری برای افکار عموم است عمل ک
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان