۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جشنواره هنری فروغ پایداری در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۱۰۴۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس؛

جشنواره هنری فروغ پایداری در قزوین افتتاح شد

همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، جشنواره فروغ پایداری با برپایی نمایشگاهی با یک هزار اثر هنری از هنرمندان شاهد و ایثارگر در قزوین افتتاح شد.

 جشنواره هنری فروغ پایداری در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، جشنواره فروغ پایداری با حضور جمعی از مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در سرای سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد.
مرتضی روزبه، استاندار قزوین در این مراسم اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در طول دوران دفاع مقدس مردم ایران با الگو برداری از مکتب عاشورای حسینی در راستای پاسداشت ارزش‌ها و دفاع از این مرزو بوم حماسه آفرینی کردند.
استاندار قزوین بیان کرد: باید قدردان همه این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها بود و برای حفظ و نگهداری آثار دفاع مقدس تلاش کرد که در این مسیر مسئولین و خانواده‌های ایثارگران برای انتقال این مفاهیم باارزش به نسل های بعدی رسالت بزرگی به دوش دارند.
وی اضافه کرد: امروز در این نمایشگاه آثار هنری یکصد هنرمند از خانواده شاهد و ایثارگر به نمایش درآمده است و این حرکت، طلیعه بسیار مبارکی است که امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.
روزبه در ادامه گفت: یکی از کارهای زیبای انجام شده در هفته دفاع مقدس، برگزاری جشنواره فروغ پایداری است زیرا هنوز ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس باقی است که می‌توان با کمک زبان تاثیر گذار و ماندگار هنر بیان کرد.
در ادامه غلامرضا حقایق پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: تشکیل کانون شاهد و ایثارگران استان قزوین و در پی آن برگزاری این نمایشگاه ماحصل برگزاری نشست صمیمی استاندار قزوین با هنرمندان شاهد و ایثارگر استان و بهره مندی از توصیه‌های ایشان بود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برگزاری جشنواره فروغ پایداری یکی از نخستین اقدامات کانون شاهد و ایثارگر استان قزوین است که با هدف معرفی و عرضه آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر اقدام به برپایی این نمایشگاه نموده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که می‌توان در این راستا از ظرفیت هنرمندان استفاده کرد تا تاثیرگذاری و ماندگاری فعالیت های انجام شده نیز افزایش یابد.
گفتنی است، این نمایشگاه از تاریخ 31 شهریور تا 6 مهر ماه سال جاری از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 آماده بازدید علاقمندان است.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان