۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین برخورد شدید و بدون اغماض با کار چاق کن ها در دادگستری شهرستان بویین زهرا
کد خبر: ۹۸۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دادستان بویین زهرا خبر داد:

برخورد شدید و بدون اغماض با کار چاق کن ها در دادگستری شهرستان بویین زهرا

برخورد قاطع و بدون اغماض با دلالان و کار چاق کن ها به نوعی صیانت بخشی از عملکرد مجموعه دادگستری شهرستان بویین زهرا می باشد.

برخورد شدید و بدون اغماض با کار چاق کن ها در دادگستری شهرستان بویین زهرا
به گزارش صبح قزوین، ابوالفضل محبی دادستان شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه کارچاق کنی عبارت از آن است که افرا دی با القاء این شبهه که امکانات و ارتباطاتی در دادگستری دارند از مردم پول دریافت می کنند و احیانا عملا نیز در این مرا جع دخالت و اعمال نفوذ  می کنند  اظهار داشت :  متاسفانه این امر  سابقه طولانی تاریخی در کشور ما دارد و یکی از آسیب ها  و درد هایی که طی سال های دراز در  اداره های مختلف و از جمله مجموعه دادگستری وجود داشته،   موضوع دلالان و کار چاق کن ها بوده است.

وی ادامه داد :  روابط ناسالم و جریان دلالی و کار چاق کنی یکی از آسیب های ا ست که مجموعه دادگستری را همواره مورد تهدید قرار می دهد و فعالیت این افراد مورد خدشه وارد شدن به اعتماد مردم به مجوعه داددگستری می شود.

محبی افزد : کار چاق کن ها با ادعای آشنا بودن با قاضی و کارکنان و یا با عنوان های جعلی از مراجعه کنندگان کلاهبرداری می کنند.

دادستان شهرستان بویین زهرا با عنوان اینکه  مردم از روی ناتوانی و عدم آگاهی از قوانین و مقررات به کار چاق کن ها مراجعه می کنند تصریح کرد : از مردم درخواست داریم که اگر مشکل و اعتراضی نسبت به روند رسیدگی پرونده ه خود دارند به واحد های بازرسی قوه قضائیه و یا دادستان مراجعه کنند و از پناه بردن به دلالان و کار چاق کن ها جدا پرهیز کنند.

وی برخورد با پدیده  کارچاق کن ها را نیازمند عزم ملی و جدی دانست و گفت :  مردم باید با افزایش اگاهی و اشنایی به قوانین و روند رسیدگی به پرونده  از مراجعه به کارچاق کن ها و دلا لان پرهیز کنند و اگر اینگونه افراد به انان مراجعه نمودند این افراد را به ما معرفی کنند.

وی سپس با تاکید بر اینکه بدنه قضات و کارکنان دادگستری شهرستان را افراد  مومن ،  متعهد، دلسوز و سالم تشکیل داد ه است یِادآور شد : یکی از اولویت های اصلی بنده در مسئولیت دادستان شهرستان بویین زهرا برخورد قاطع و بدون اغماض با دلا لان و کار چاق کن ها می باشد چرا که بنده باور و اعتقاد دارم برخور با این  پدیده شوم  به نو عی  صیانت بخشی  از عملکرد مجموعه دادگستری شهرستان بویین زهرا می باشد.

محبی سپس از شناسایی تعدادی از کارچاق کن ها در مجموعه دادگستری شهرستان بویین زهرا خبر داد و بیان داشت : کار شناسایی تعداد دیگری از این افراد در حال انجام می باشد که پس از تکمیل  پرونده  با این افراد شدیدا برخود خواهد شد تا کس دیگر ی تصور این اقدامات را در ذهن خود نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع:بوئین نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان