۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین وظيفه حاكميت حفظ شأن جامعه پزشكی است
کد خبر: ۹۷۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

وظيفه حاكميت حفظ شأن جامعه پزشكی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه روز پزشک اعلام کرد: وظيفه حاكميت حفظ شأن جامعه پزشكي است.

وظيفه حاكميت حفظ شأن جامعه پزشكی است
به گزارش صبح قزوين، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي كشور، نگاه سياسي به اقدامات صنفي قشري را كه نقشي سازنده در سلامت جامعه دارند، بي‌صفايي دانست و گفت: آرامش روحي پزشكان سلامت جسمي جامعه را به همراه دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تدوين سياستهاي كلي سلامت در مجمع تشخيص، گفت: با استفاده از تفكرات كارشناسان پزشكي، افق بسيار روشني ترسيم شد كه در راستاي اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ارائه تاريخي از روند علم پزشكي در ايران و برنامه‌هاي سالهاي پس از جنگ گفت: سابقه درخشان و استعدادهاي برتر جوانان ايراني، بهترين سرمايه علوم پزشكي در آينده است كه بايد از اعتبار پزشكان حاذق كشور در اكثر كشورهاي دنيا دفاع كنند.

وی به وظيفه خطير پزشكان در پيشگيري از بيماريها و كم كردن آلام مردم اشاره و بر وظيفه حاكميت براي حفظ شأن جامعه پزشكي تأكيد كرد و گفت: ارزش علم پزشكي در ذات همه ايرانيان است و انتخاب رشته پزشكي از سوي داوطلبان كنكور به خاطر اين جايگاه است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأسيس سازمان نظام پزشكي در سالهاي قبل از پيروزي انقلاب و سوابق بحثهاي مربوط به آن در مجلس شوراي اسلامي و مجمع تشخيص مصلحت نظام را به خاطر اهميت آن دانست و گفت: همه مسئولان بايد تلاش كنند تا قوانين و مصوبات در جهت تسهيل مسائلي باشد كه مستقيم و غيرمستقيم با سلامت مردم ارتباط دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانشان، اخلاق پزشكي را بسيار ستود و با اشاره به آگاهي علمي پزشكان با كاركردهاي جزئي هر يك از اعضاي بدن انسان، گفت: خداشناسي پزشكان برخاسته از علم‌اليقين است، چون از طراحي الهي در بدن انسان آگاهي دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان جمله‌اي كه علم را به اديان و ابدان تقسيم مي‌كند، گفت: توجه به جسم و تلاش براي بقاي سلامتي آن، كوششي مقدس در جهت تقويت روح و كم كردن روحيه نااميدي خانواده‌هاست و پزشكان مطمئن باشند هر قلم و قدمي كه براي سلامتي مردم برمي‌دارند، ذخيره‌اي ارزشمند براي آنان خواهد بود.

وی به بعضي از كارهاي منفي منسوب به پزشكان اشاره كرد و با تأكيد بر لزوم يافتن راهكارهاي دائمي براي رفع آنها، گفت: مطالبه پول از خانواده كه بيمارشان در اورژانس منتظر درمان است، با هيچ دليلي توجيه‌پذير نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان سابقه‌اي از طرح 60 صفحه‌اي بيمه تأمين اجتماعي دولت سازندگي و تشريح عاقبت آن در دولتهاي بعدي گفت: آن طرح براي از بين بردن دغدغه خانواده‌ها در بهداشت و درمان، شغل، تحصيل، مسكن و بيمه بيكاري فرزندان بود تا هيچ ايراني براي نيازهاي فوري زندگي در مضيقه نباشد.

در آغاز اين ديدار دكتر علیرضا زالي رئيس منتخب سازمان نظام پزشكي ایران گزارشي از اوضاع پزشكي كشور در همه زيرشاخه‌ها و برنامه‌هاي آينده ارائه كرد و آقاي دكتر آقازاده، رئيس مجمع عمومي نظام پزشكي به ماجراي انتخابات اخير شوراي عالي نظام پزشكي و نگاه‌هاي متفاوت به نتايج آن پرداخت.

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان