۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین از قول شرف مرتضوی تا خداحافظی پرحاشیه/ پایان داستان جنجالی تأمین
کد خبر: ۹۶۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

از قول شرف مرتضوی تا خداحافظی پرحاشیه/ پایان داستان جنجالی تأمین

وزیر وقت تا پای استیضاح رفت. مرتضوی قول شرف داد برود. اساسنامه برای ماندنی شدن مرتضوی تغییر کرد. کشمکش‌ها ادامه داشت؛ قاضی معلق‌شده همچنان بر سر کار بود. تازه چند روزی هم بدون حکم ریاست کرد ولی بالاخره دیشب از تأمین رفت.

از قول شرف مرتضوی تا خداحافظی پرحاشیه/ پایان داستان جنجالی تأمین
به گزارش صبح قزوين، از اواخر سال 90 بحث حضور مرتضوی در تأمین اجتماعی مطرح شد و برخی از نمایندگان نسبت به این موضوع به شدت واکنش نشان دادند و حتی به دیوان عدالت اداری برای این انتصاب شکایت کردند و استیضاح وزیر وقت را مطرح کردند.
با وجود مخالفت‌های برخی نمایندگان سعید مرتضوی  سکان سازمان تأمین اجتماعی که بزرگترین سازمان بیمه‌ای و اقتصادی کشور با جمعیت تحت پوشش 35 میلیون نفر را در دست گرفت .
در این مدت بارها نمایندگان موضوع استیضاح مرتضوی از تامین اجتماعی را مطرح کردند و در نهایت هم نتوانستند وی از تامین خارج کنند.
حتی به خاطر مرتضوی نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند که وزیر رفاه وقت را استیضاح کنند؛ نمایندگان استیضاح را پس گرفتند چرا که به گفته برخی از آنها مرتضوی قول شرف داده بود که از سمت خود استعفا دهد ولی وی همچنان در تامین ماندنی شد.
مدتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم انتصاب سعید مرتضوی با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی خلاف قانون است.
هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که هیئت دولت اساسنامه تأمین اجتماعی را تغییر داد بطوریکه صندوق به سازمان تغییر نام داد و با این ترفند راهکاری برای ماندن مرتضوی در تأمین اجتماعی پیدا شد.
سرانجام  26 شهریور سال گذشته حکم ابطال ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری ارسال شد تا اعلام شود حکم دیوان عدالت کشور اجرا شده است.
  اما این حکم در حالی ابلاغ شده که حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیئت امنای صندوق تامین اجتماعی برای  انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی بوده در حالیکه به دلیل تغییر اساسنامه تامین اجتماعی، مرتضوی همچنان بر سمت خود باقی می ماند.
این تغییر رای دیوان عدالت اجرا شد و سعید مرتضوی به فعالیت خود با عنوانی جدید ادامه داد، در نهایت اینگونه رفت و آمدهای مرتضوی در تأمین اجتماعی ادامه پیدا کرد و حکم ابطال اساسنامه تأمین اجتماعی از سوی دیوان عدالت اداری نیز نتوانست کاری کند و پس از عزل دوباره مرتضوی در کمتر از 24 ساعت با حکم معاون اول رئیس جمهور وی به عنوان سرپرست تأمین اجتماعی انتخاب شد.
براین اساس، هیئت وزیران در جلسه اول بهمن 1391 بنا به پیشنهاد وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و به استناد بند 112 قانون بودجه سال 1391 کل کشور ، وظایف واختیارات و مسئولیت‌های وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی موضوع قانون اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی وصندوق‌های بازنشستگی وبیمه‌های درمانی و ماده 14 اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی وتبصره آن را به معاون اول رئیس جمهور تفویض کرد.
با تمام کشمکش‌های که بین نمایندگان و مرتضوی بود در نهایت مرتضوی تا روز گذشته سکان سازمان تأمین را برعهده داشت.
ناگفته نماند که چند روزی است که حکم مأموریت مرتضوی در تامین به اتمام رسیده و وی بدون حکم در این سازمان مشغول به فعالیت بود و حتی در جلسه وزیر رفاه جدید هم شرکت کرد و بالاخره شب گذشته فیروزی که سابقا نائب رئیس هئیت مدیره تامین اجتماعی را داشت از طرف وزیر جدید به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان