۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ۴۰ میلیون ریال زکات مستحبی در البرز جمع آوری شد
کد خبر: ۹۶۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کمیته امداد شهرستان البرز:

۴۰ میلیون ریال زکات مستحبی در البرز جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد شهرستان البرز از جمع‌آوری ۴۰ میلیون ریال زکات مستحبی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

۴۰ میلیون ریال زکات مستحبی در البرز جمع آوری شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، سیف‌الله شفیع‌خانی در حاشیه طرح جمع‌آوری زکات میوه از باغداران شهرستان البرز، درباره اهدا جهیزیه به نوعروسان این نهاد با اشاره به اینکه در سال ‌جاری ۲۸ جهیزیه اهدا شده است، گفت: ارزش هر یک از جهیزیه های ارائه شده در این بخش ده میلیون ریال بوده است.
شفیع خانی با اعلام اینکه در سال گذشته نیز ۱۱۸ جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا شده است، افزود: در این بخش نگاه ویژه ای به نیازمندان شهرستان وجود دارد.
مدیر کمیته امداد البرز با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال کمک های مردمی در کمیته امداد جمع آوری شده است، اظهار داشت: این میزان از کمک ها به صورت اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند تهیه می شود و در ایام مختلف در طول سال به آنان تحویل داده می شود.
وی از ارائه کمک‌ هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان کمیته امداد شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نیازهای تحصیلی دانش آموزان در جشن نیکوکاری تهیه می شود و در قالب البسه برای تامین پوشاک نیازمندان در طول سال در اختیارشان قرار می گیرد.
مدیر کمیته امداد البرز در ادامه از جمع‌آوری۱۸ تن از محصولات باغی در قالب زکات مستحبی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارزش زکات مستحبی جمع آوری شده در سال ۹۱ چهل میلیون ریال زکات غیرنقدی است.
شفیع خانی با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی شهرستان البرز در قالب طرح اردو های جهادی، خاطرنشان کرد: این نهاد با تعاملاتی که در این زمینه با بسیج سازندگی شهرستان البرز دارد به جمع آوری محصولات باغی به کمک بسیجیان شهرستان در قالب طرح زکات مستحبی می پردازد.
وی گفت: در این طرح کشاورزان و باغدارانی که قصد دارند زکات محصولات خود را بپردازند در طرح جمع آوری زکات مستحبی معادل ارزش ریالی محصولات خود را به نیازمندان کمک می کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان البرز ابراز امیدواری کرد که در سال جاری میزان زکات مستحبی جمع آوری شده نسبت به سال گذشته افزایش یابد و افزود: در فصل برداشت میوه کمک‌های خوبی از سوی بسیج سازندگی شهرستان به این نهاد شده است.
شفیع خانی با بیان اینکه طعاملات بسیج شهرستان و کمیته امداد بسیار سازنده بوده است، گفت: بسیج و کمیته امداد همواره در راستای محرومیت زدایی گام برداشته اند و در حیطه کاری از یک هدف برخوردارند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان