۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین عکس و پوستر دلیل رد صلاحیت "نینا سیاهکالی مرادی" نبود/ من اهل معامله با هیچکس نیستم
کد خبر: ۹۶۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

عکس و پوستر دلیل رد صلاحیت "نینا سیاهکالی مرادی" نبود/ من اهل معامله با هیچکس نیستم

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: رد صلاحیت خانم "نینا سیاهکالی مرادی" به دلیل عکس و پوستر های ایشان نبوده بلکه بعد از انتخابات براساس مدرکی به حجت شرعی برای رد صلاحیت ایشان رسیدیم.

عکس و پوستر دلیل رد صلاحیت "نینا سیاهکالی مرادی" نبود/ من اهل معامله با هیچکس نیستم

حجت الاسلام حسینی در نشست خبری که در محل حسینیه آیت الله شالی شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این که کار نظارت شوراها به دست مجلس است کار اشتباهی است و ما در تلاشیم تا این امر خطیر را از مجلس گرفته و به شورای نگهبان واگذار کنیم زیرا مجلس تشکیلات منسجمی برای امر نظارت و تایید صلاحیت ندارد  و در یک مدت اندک نمی تواند پرونده 10 هزار نفر را بررسی نماید و این غیر معقول است و از طرفی آقای لاریجانی نیز در یک جلسه غیر علنی از نمایندگان مجلس خواست برای افزایش مشارکت مردم و شور انتخابات، اکثریت افراد تایید صلاحیت شوند.

وی افزود: در تایید صلاحیت‌های کاندیداهای شورای شهر حجت شرعی داشتیم و به اینکه مراجع ۴ گانه هر کدامشان بدون مستندات و مدارک خواستار رد صلاحیت فردی باشند تن ندادیم و بنده اهل معامله با هیچ کس نیستم و با کسی معامله نکردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تایید صلاحیت دو نفر از بانوان فعلی شورای شهر و بروز برخی شایعات نیز اذعان داشت: نه این دو نفر حامی من بودند و نه کاری برای حمایت بنده کرده‌اند و نه قولی داده‌اند که من مدیونشان باشم و همچنین بنده در پرونده این دو نفر موردی پیدا نکردم که آنان رد صلاحیت شوند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حتی عده‌ای اطلاعات نادرست به امام جمعه محترم قزوین داده بودند و پیش ایشان هم عرض کردم اهل معامله نیستم و به حجت شرعی برای رد صلاحیت برخی‌ها نرسیدم ولی اگر شما به حجت شرعی رسیدید اعلام کنید.

وی ابراز داشت: فرماندار قزوین گزارش مبنی بر تخلف ۷ نفر از کاندیداهای شهر قزوین را ارایه کردند که بعضا تا ۱۰ تخلف داشتند، ولی برای یک نفر خواستار رد صلاحیت شده بودند که ما هیچکدام را رد نکردیم و دلیل ما این بود که اگر 10 نفر تخلف نمودند پس چرا فقط یک نفر تایید بشود پس با این اوصاف باید تمام آن 10 نفر رد صلاحیت بشوند که با توجه به نبودن شبهه ای در پرونده شان تایید صلاحیت شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس، در خصوص شائبه‌های بوجود آمده در  رد صلاحیت «نینا سیاهکالی مرادی» بعد از انتخابات و بازتاب آن در رسانه های خارجی تصریح کرد: رد صلاحیت این خانم به دلیل عکس و پوستر های ایشان نبوده بلکه  بعد از انتخابات براساس مدرکی به حجت شرعی برای رد صلاحیت ایشان رسیدیم کما اینکه قبل از انتخابات وی تایید شده بود و با توجه به آنکه این مسئله  شخصی است لزومی برای گفتن آن نمی‌بینم.

حجت الاسلام حسینی در خصوص تایید انتخابات شورای شهرهای بیدستان و محمود آباد اضافه کرد: براساس گزارش وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌ها خرید و فروش رای از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان در برخی کاندیدا‌ها در بیدستان محرز بود و این امر بر ما حجت بود که در قزوین ابطال کردیم ولی در ‌‌نهایت تهران تایید کرد و در بحث انتخابات محمود آباد نیز فرمانداری آماری ارایه کرد که ۷۰۰ نفر از حوزه انتخابیه دیگر در این حوزه رای دادند، ولی هیات مرکزی تهران با توجه به نسبت جمعیتی محمود آباد که این آمار بالا نیست انتخابات را تایید کرد.

وی در خصوص انتخاب استاندار آینده قزوین نیز گفت: در بحث انتخاب وزیر کشور همه نگران بودند ولی با آمدن آقای رحمانی فضلی در مجلس آرامش برقرار شد و ایشان، انسان منطقی و اعتدالگرایی است و گذشته ایشان نشان می دهد که تحت تاثیر افراد قرار نمی‌گیرد و ایشان در کمیسیون قول دادند در انتخاب استانداران که دغدغه اکثریت نمایندگان مجلس بود علاوه بر توجه به سوابق فرد ازنظرات نمایندگان آن استان و نماینده ولی فقیه در هر استان مشورت گرفته تا به گزینه مطلوب برسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام اینکه به دکتر روحانی گفتم که آقای عیلخانی مسئولیتی در استان قزوین ندارد که بخواهد در کار استان دخالت کند و نقش داشته باشد تصریح کرد: ما به دنبال این نیستم چه کسی استاندار شود گرچه پیشنهاد‌های خود را ارایه می‌دهیم ولی به دنبال فردی توانمند، اعتدالگرا و کارآمد برای حل و پیگیری مشکلات استان هستیم زیرا که انتخاب استاندار یک امر ملی بوده و نیاز به توجه دولت نیز است اما در انتخاب مدیران بومی چون این مسئله درون استانی است پس درون استانی حل می شود.

وی تاکید کرد: ما با کسی شوخی نداریم و به جناب آقای روحانی هم گفته ام که  اگر استاندار بعدی از افراد تندرو باشند در مجلس و استان جلوی آن می‌ایستیم و برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اذعان به اینکه با استاندار فعلی ارتباطی ندارد خاطر نشان کرد: استانداری فعلی توانایی برای پاسخگوی به تکاپوی و تلاش‌های نمایندگان استان برای افزایش بودجه ندارد و در این راستا با ما همراهی نکردند.

 انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان