۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حیدری; آنهایی که روی تشک کم گذاشتند جوابشان را می‌گیرند
کد خبر: ۹۴۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

باید ۱۱ روز زودتر به آمریکا می‌رفتیم اما مشکل مالی داشتیم

حیدری; آنهایی که روی تشک کم گذاشتند جوابشان را می‌گیرند

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی کشورمان به انتقاد از برخی کشتی‌گیران ملی‌پوش در مسابقات جهانی آمریکا پرداخت.

 حیدری; آنهایی که روی تشک کم گذاشتند جوابشان را می‌گیرند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، علیرضا حیدری در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان و کسب مقام نایب‌قهرمانی گفت: به نظر من باید قوانینی اجرا شود که در آن قهرمانان جهان را به عنوان سرگروه معرفی کنند تا بزرگان در یک گروه قرار نگیرند، ضمن اینکه طرح پخش مدال میان کشورها طرح خوبی نیست.
وی ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم به آمریکا پرواز مستقیم داشته باشیم و همین مسئله باعث شد برای حضور در آمریکا، دنیا را دور بزنیم. اگر این مسئله وجود نداشت دیگر لازم نبود 35 ساعت در راه باشیم. این موضوع لطمه بزرگی به ما زد.
نایب‌ رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه وزن کم کردن کشتی‌گیران انرژی زیادی را از تیم ملی گرفت، افزود: باید 11 روز زودتر به آمریکا می‌رفتیم تا از نظر آمادگی مشکلی نباشد اما این مسئله هزینه سنگینی برای ما داشت. از لحاظ مالی مشکل داریم و نمی‌توانستیم 11 روز زودتر به آمریکا برویم.
حیدری درباره عملکرد حسن یزدانی در مسابقات جهانی آمریکا عنوان کرد: یزدانی کشتی‌گیر خوبی است اما یکی از فاکتورهای مهم کشتی تکنیک است که او دارد ولی کم است. در مجموع آینده خوبی در انتظار یزدانی است چون چشم‌نواز کشتی می‌گیرد و شجاعت خوبی دارد. یزدانی به علت جوانی، تاکتیک و تکنیک را با هم ندارد اما باید تا المپیک به این جایگاه برسد تا در چند سال آینده خیره‌کننده ظاهر شود.
وی خاطرنشان کرد: طحان و قاسمی بسیار کم‌تجربه بودند، آنها پتانسیل بیشتری برای موفقیت دارند. قاسمی می‌توانست بهتر کشتی بگیرد اما از لاک خودش بیرون نیامد. در کشتی مثالی داریم که می‌گوییم یک کشتی‌گیر اگر 100 تومن در جیبش پول دارد باید همه آن را روی تشک خرج کند تا پشیمان نشود اما متاسفانه خیلی از کشتی‌گیران ما خسته نشدند. اگر کشتی‌گیری پس از یک مسابقه شکست بخورد اما واقعا تمام توانش را گذاشته باشد از آن کشتی‌گیر دفاع هم می‌کنیم اما کشتی‌گیرانی که از 100 تومن‌شان 50 تومن را روی تشک خرج کردند به مردم بدهکار هستند و به راحتی هم برای آنها جایگزین پیدا می‌شود.
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: کشتی‌گیران باید بدانند که برای به دست آوردن پیراهن تیم ملی باید بجنگند. خود ما هم زمانی که پیراهن تیم ملی را به تن داشتیم شب تا صبح از استرس خوابمان نمی‌برد اما الان خیلی راحت پیراهن تیم ملی را از دست می‌دهند. مسلما اگر کسی کم‌کاری کرده باشد خیلی زود جوابش را می‌گیرد و آن هم این است که جایگاهش را در تیم ملی از دست می‌دهد.
حیدری با تاکید بر این مسئله که تیم ملی با مصلحت‌اندیشی انتخاب نشده در خصوص اینکه چرا تیم ملی کشتی آزاد کشورمان قدرت لازم را ندارد عنوان کرد: باید لیگ قدرتمندی داشته باشیم تا از دل آن کشتی‌گیران قدری به تیم ملی برسند اما متاسفانه ظرفیت کشتی‌گیرانمان محدود است ضمن اینکه در بحث مربیگری در سطح کشور ایرادهایی داریم. یکی دیگر از دلایل مهم ناکامی هم این است که در چند سال گذشته روی رده‌های نونهالان و نوجوانان کار نکردیم که حالا بخواهیم از آن استفاده کنیم.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان