۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جنگ سوریه باعث دوری من از خانواده ام شد/مردم اجازه تعرض به حرم حضرت زینب(س) را نمی دهند
کد خبر: ۹۲۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دانشجوی اهل سوریه:

جنگ سوریه باعث دوری من از خانواده ام شد/مردم اجازه تعرض به حرم حضرت زینب(س) را نمی دهند

ریم محی الدین:متاسفانه از زمانی که به ایران آمده ام به خاطر مسائل امنیتی و حوادث تلخی که در کشورم رخ داده نتوانسته ام خانواده ام رابیبینم. امیدوارم کشورم به زودی آزاد شود و من بار دیگر خانواده خود را ببینم.

جنگ سوریه باعث دوری من از خانواده ام شد/مردم اجازه تعرض به حرم حضرت زینب(س) را نمی دهند

به گزاش صبح قزوین، ریم محی الدین، دانشجوی رشته داروسازی از کشور سوریه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین اظهار داشت: بیش از یک سال است که در ایران در رشته داروسازی مشغول به تحصیل هستم.

وی بیان داشت: ایران را ازآن جهت انتخاب کردم که یک کشور اسلامی و دارای امنیت زیاد است و از نظر امکانات تحصیلی و علمی بسیار پیشرفته می باشد.
ا
ما در کشورهای دیگر امنیت و امکانات کم است.

محی الدین ادامه داد: من در این کشور اسلامی راحت و دارای آرامش هستم و ایران رابسیار دوست دارم.

ریم محی الدین ادامه داد: متاسفانه از زمانی که به ایران آمده ام به خاطر مسائل امنیتی و حوادث تلخی که در کشورم سوریه رخ داده نتوانسته ام خانواده ام رابیبینم.
امیدوارم کشورم به زودی آزاد شود و من بار دیگر خانواده خود را ببینم.
در حال حاضر من اخبار مربوط به سوریه را زیاد دنبال نمی کنم، چون باعث ناراحتی من می شود.

وی دلیل ایجاد چنین حوادث تلخی را در سوریه چنین تشریح کرد: در ابتدای امر مردم سوریه خواهان پایان یافتن به فساد برخی از مسئولان بودند و در تظاهراتی آرام این دغدغه خود را مطرح کردند، اما بعد از آن عده ای از کشورهای مختلف وارد سوریه شده و با سلاح و پولی که از دشمنان سوریه دریافت می کردند، قصد برهم زدن این کشور مسلمان را داشتند.

این دانشجوی سوری خاطر نشان کرد: آنها می خواهند سوریه را نابود کنند.
هم اکنون اوضاع از دست مردم سوریه خارج شده و این تروریست ها هستند که شهرها و خیابان ها را به آشوب می کشانند و مردم بی گناه را می کشند.
متاسفانه در حال حاضر همه چیز گران شده است و همه چیز از بین رفته است.

وی افزود: بشار اسد رئیس جمهور سویه بر ضد منافع امریکا و اسرائیل عمل می کند و همواره با فلسطین و مردم مظلوم آن بوده است.
دشمنان در تلاشند تا بشار اسد با آمریکا دست دوستی دراز کند، اما چنین نخواهد شد.

این دانشجوی داروسازی کرج ادامه داد: سوریه و بشار اسد با ایران و بر ضد اسرائیل می باشد و با هر کشوری که بر ضد آمریکا و اسرائیل باشد دوست و همراه هستیم.

ریم محی الدین خاطر شان کرد: اگر از مردم سوریه پرسش شود، خواهید دید 80 درصد مردم با بشار اسد هستند.
همه مردم با هم و متحدند، ارتش ما قوی است و در حال جنگ با تجاوز گران.

این دانشجوی سوری تاکید کرد: این جنگ به صلاح سوریه نیست، تحریم هایی که توسط غرب و دشمنان بر مردم ما تحمیل شده است هم علیه ما می باشد.

وی به حملات تروریستی که اخیرا به حرم حضرت زینب(س) شده اشاره و اظهار داشت: مردم سوریه دوستدار و مدافع حضرت زینب(س) هستند و اجازه تعرض به حرم ایشان را در سوریه نمی دهند.

وی علت این هجمه وسیع به شیعه ها و مسلمانان را چنین دانست: به دلیل اینکه مسلمانان در راه درست هستند همه غرب و استکبار از آنها می ترسند، از این رو این همه فشار به مسلمانان وارد می شود.

این دانشجوی سوری دانشگاه کرج اضافه کرد: با روز قدس همه از جمله مردم فلسطین می بینند که ما در فکر آنها بر ضد امریکا و اسرائیل هستیم و به آنها کمک می کنیم.
همین باعث ترس انها می شود.
همن اتفاقی که در مصر در حال وقوع است توسط صهیونیسم و وهابیت است و آنها خواهان نابودی مسلمانان هستند.

ریم محی الدین تاکید کرد: به طور حتم مسلمانان پیروز خواهند شد؛ باید همه مسلمانان به مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان از جمله مردم سوریه، عراق و مصر فکر کنند و به کمک آنها بشتابند.

وی به مقام معظم رهبری وجایگاه ایشان در بین مردم سوریه اشاره و اذعان داشت: من شیعه و از مقلدان رهبر انقلاب اسلامی ایران هستم، انشا الله خدا او را حفظ کند و زنده و پا برجا باشند.
ما همه جوره در کنار ایشان هستیم.
برای کسانی که بر ضد ولایت و رهبر ایران هستند بسیار متاسفم.

انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان