۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین هدف واقعی اروپا از قراردادن حزب الله در فهرست تروریسم/ مقاومت لبنان به اروپا وابسته نیست
کد خبر: ۸۶۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هدف واقعی اروپا از قراردادن حزب الله در فهرست تروریسم/ مقاومت لبنان به اروپا وابسته نیست

یک کارشناس آلمانی هدف واقعی اروپا از قراردادن حزب الله در فهرست تروریسم را تضعیف نظام سوریه دانسته و در عین حال تصریح کرد این تصمیم اروپا عواقبی برای مقاومت لبنان نخواهد داشت.

هدف واقعی اروپا از قراردادن حزب الله در فهرست تروریسم/ مقاومت لبنان به اروپا وابسته نیست
به گزارش صبح قزوين، "گویدو اشتاینبرگ"، از کارشناسان مسائل خاورمیانه  موسسه علم و سیاست برلین در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، به بررسی اهداف واقعی اتحادیه اروپا از قرار دادن شاخه نظامی حزب الله لبنان در به اصطلاح فهرست تروریسم این اتحادیه پرداخته و در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره دلیل رسمی اتحادیه اروپا مبنی بر دست داشتن مقاومت لبنان در انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان برای قراردادن آن در فهرست تروریسم چیست اظهار داشت: من به چنین اعلامی از طرف اتحادیه اروپا اعتقاد ندارم.
مطمئنا چنین دلیلی کمی در این تصمیم گیری اتحادیه اروپا نقش داشته است، البته این تنها دلیل نبوده است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که چرا اتحادیه اروپا حالا چنین اقدامی را انجام داد، اظهار داشت: در حال حاضر در این ارتباط یک تغییر سیاسی قابل بررسی است.
هدف اتحادیه اروپا این است که نظام سوریه و متحدانش را تضعیف کنند.
این کارشناس آلمانی در ادامه گرفتن چنین تصمیمی از طرف اتحادیه اروپا را تا حد زیادی به موضع گیریهای فرانسه مربوط دانسته و خاطر نشان کرد: فرانسه به عنوان یک قدرت نفوذی سابق در جریانهای لبنان و سوریه مخالف محکومیت حزب الله توسط اتحادیه اروپا بود.
حالا پاریس یک دگرگونی در مواضع خود ایجاد کرده و می خواهد آشکارتر علیه نظام سوریه و حزب الله اقدام کند.
"اشتاینبرگ"، در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا در این تصمیم گیری اتحادیه اروپا فشارهای آمریکا هم موثر بوده است اظهار داشت: من فکر نمی کنم.
آمریکایی ها حتی اگر در قبال حزب الله لبنان موضع گیری شفافی داشته باشند، اما در قبال مسئله سوریه دچار اختلاف نظر و جدایی هستند.
فشارها از طرف رژیم صهیونیستی بود که البته این فشار به تنهایی برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا به چنین اقدامی کافی نبود.
این کارشناس آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آِیا این تصمیم گیری اتحادیه اروپا ( قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریسم) عواقبی برای گروه مقاومت لبنان خواهد داشت گفت: من فکر نمی کنم.
اسد در مبارزات ماههای گذشته خود را قدرتمند نشان داد که این همچنین به نفع حزب الله بود.
از طرفی حزب الله لبنان در تامین مالی خود به منابع اتحادیه اروپا وابسته نیست.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان